تلفن همراه

۱۰ دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X

10 دلیل برتری Galaxy S9 نسبت به iPhone X

اپل و سامسونگ را می توان به عنوان دو کمپانی برتر تولید اسمارت فون در دنیا نامید. پس از استفاده از هر دو گوشی، می توان چندین مورد از برتری های پرچمدار سامسونگ نسبت به iPhone X را برشمرد. البته طرفداران آیفون ناراحت نباشند! زیرا iPhone X هم دارای مزیت های پرتعدادی نسبت به Galaxy S9 است

۲+

اپل و سامسونگ را می توان به عنوان دو کمپانی برتر تولید اسمارت فون در دنیا نامید. پس از استفاده از هر دو گوشی، می توان چندین مورد و دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X را برشمرد. البته طرفداران آیفون ناراحت نباشند! زیرا iPhone X هم دارای مزیت های پرتعدادی نسبت به Galaxy S9 است که در مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت. در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا ۱۰ دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X را برای شما بگوییم.

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S9 و iPhone X ، آخرین پرچمداران اپل و سامسونگ!!

دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X

صفحه نمایش Galaxy S9 بهتر از صفحه نمایش OLED گوشی iPhone X است

صفحه نمایش Galaxy S9 در مقایسه با iPhone X

صفحه نمایش Galaxy S9 در مقایسه با iPhone X – برتری های Galaxy S9 نسبت به iPhone X

اپل بالاخره جدیدترین آیفون خود را با صفحه نمایش OLED روانه ی بازار کرد، اما باز هم از جهات زیادی به پای صفحه نمایش های OLED باشکوه مخصوص سامسونگ نمی رسد. بعنوان اولین دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X در صفحه نمایش OLED سامسونگ در گوشی Galaxy S9 رنگ ها بسیار شاداب تر از صفحه نمایش iPhone X می باشند و کنتراست بین رنگ های روشن و تیره در آن بسیار حیرت آور می باشد. شاید اپل در iPhone X رنگ ها و روشنایی صفحه را بسیار واقعی تر از قبل کرده باشد، اما باز هم در این امر به پای پرچمدار سامسونگ نرسیده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

Galaxy S9 به طور پیش فرض از تکنولوژی شارژ سریع استفاده می کند

Galaxy S9، دارای تکنولوژی شارژ سریع، به محض خارج کردن گوشی از درون جعبع می باشد!

Galaxy S9، دارای تکنولوژی شارژ سریع، به محض خارج کردن گوشی از درون جعبه می باشد!

بعنوان دومین دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X باید گفت تکنولوژی شارژ سریع یک ویژگی سودمند است که به طور استاندارد برای S9 در نظر گرفته شده است. ضمنا، اگر شما می خواهید که تکنولوژی شارژ سریع را برای آیفون خود هم داشته باشید، باید یک کابل و شارژر جداگانه از اپل بخرید، یا از شارژر USB-C که معمولا همراه با لپ تاپ های اپل فروخته می شوند استفاده کنید. در غیر این صورت شما مجبور به تهیه ی کابل USB-C-to-Lightning اپل می باشید. اساسا، اپل شما را مجبور به صرف هزینه ی بیشتر برای چیزی می کند که سامسونگ آن را به طور پیش فرض برای شما در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه سرعت iPhone X و Galaxy S9 کدام پرچمدار سریعتر است؟

دوربین Galaxy S9 در محیط های با نور کم عکس های بهتری ثبت می کند

تصویر گرفته شده با دوربین iPhone X در محیطی با نور کم

تصویر گرفته شده با دوربین iPhone X در محیطی با نور کم

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و نوت ۸ ، کدام یک را خریداری کنیم؟

تصویر گرفته شده با دوربین Galaxy S9 در محیطی با نور کم

تصویر گرفته شده با دوربین Galaxy S9 در محیطی با نور کم

در سومین دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X هیچ جای بحثی در این موضوع باقی نیست! Galaxy S9 می تواند بازشدگی دهانه ی دیافراگم خود را تا f/1.5 گسترش دهد که نسبت به دهانه دیافراگم f/1.8 دوربین گوشی iPhone X می تواند نور بیشتری را جذب کند (توجه کنید که عدد کوچکتر جلوی f به معنای بزرگ تر بودن دهانه ی دیافراگم لنز می باشد).

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

Galaxy S9 دارای سنسور ضربان قلب است

Galaxy S9 دارای مانیتور ضربان قلب است

Galaxy S9 دارای مانیتور ضربان قلب است

آیا تا به حال شده که نیاز به چک کردن ضربان قلب خود را احساس کنید؟ خب Galaxy S9 این کار را برای شما انجام می دهد. هرچند که این ویژگی سامسونگ خیلی هم مشهور نیست، ولی خب شاید روزی همه ی ما به وجودش نیاز داشته باشیم! این هم یکی دیگر از ۱۰ دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X !

بیشتر بخوانید: مقایسه سرعت LTE آیفون X و Galaxy S9

Galaxy S9 دارای اسکنر اثر انگشت می باشد

سنسور اثر انگشت در پشت S9

سنسور اثر انگشت در پشت S9

همانطور که میدانید اپل تصمیم به حذف کردن سنسور اثر انگشت در پرچمدار جدید خود گرفت. حسگر تشخیص چهره ای (Face ID) که اپل جایگزین حسگر اثر انگشت کرد، هیچ گاه به خوبی و با دقت بالا کار نمی کند که این موضوع می تواند برای کاربران آزار دهنده باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه G7 ThinQ با گلکسی S9+ دو پرچمدار کره‌ای رو در روی هم!

Galaxy S9 دارای جک هدفون میباشد

جک هدفون چیزی از زیبایی های S9 نکاسته است!

جک هدفون چیزی از زیبایی های S9 نکاسته است!

کاربران S9 نیازی به دانگل یا آداپتور ندارند. زیرا جک هدفون در Galaxy S9 وجود دارد و با این حال سامسونگ موفق به ساخت گوشی هوشمندی شیک شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S9+ و شیائومی Mi Mix 2S

Android در چند ویژگی خاص بسیار بهتر از iOS عمل می کند

home screen زیبا برای S9

home screen زیبا برای S9

چند نکته ی معدود اما مهم وجود دارد که اندروید در آن ها بسیار بهتر از iOS عمل می کند و به عنوان دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X به حساب می آید!

اولین نکته: نوتیفیکیشن ها در اندروید بسیار زیباتر از iOS طراحی شده اند. این حرف را حتی بسیاری از کاربران گوشی های اپل هم قبول دارند.

اندروید بسیار قابل تنظیم بوده و شما می توانید home screen های شگفت انگیز و زیبایی در آن ایجاد کنید، مثل تصویری که در بالا مشاهده می کنید , مربوط به home screen گوشی Galaxy S9 می باشد. اگر حتی یک نفر از کاربران iPhone X بتواند تصویری به زیبایی تصویر بالا برای home screen دستگاه خود ایجاد کند، من شخصا خیلی مایل به دیدن آن خواهم بود!

بیشتر بخوانید: تست قدرت گلکسی S9 و S9+ پرچمداران جدید سامسونگ چقدر قوی هستند؟

در Galaxy S9 خبر از notch نیست!

بودن یا نبودن notch ، مساله این است!

بودن یا نبودن notch ، مساله این است!

اگرچه بعضی ها به notch (شکاف بالای صفحه که صفحه نمایش در دو طرف آن ادامه یافته است) گوشی iPhone X اهمیتی نمی دهند، اما خیلی ها از آن بدشان می آید. اگرچه notch به اپل کمک کرده تا بتواند iPhone X را با طراحی زیباتر و لبه های شیب دار کمتری بسازد.

دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X در این مورد هم اینکه Galaxy S9 دارای notch نمی باشد، که این امر به معنی داشتن لبه های بزرگتر در این گوشی، حداقل در پایین و بالای صفحه نمایش آن می باشد. اما باز هم S9 اصلا شبیه گوشی های قدیمی با طراحی های از مد افتاده نمی باشد. برعکس، حتی با وجود لبه های باریک هنوز هم بسیار شیک و مدرن به نظر می آید.

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی Galaxy S9 و S9+ که راجع به آن چیزی نشنیده اید!!

تنظیمات audio در Galaxy S9 باعث بهتر شدن کیفیت صدای آن می شوند

تنظیمات صوتی S9

تنظیمات صوتی S9

Galaxy S9 دارای چندین ویژگی صوتی است که در هنگام استفاده از هدفون، باعث تقویت صدای موسیقی می شوند. این دلیل برتری S9 نسبت به آیفون X ویژگی Dolby Atmos مانند تقویت کننده ی کلی موسیقی است و صدای آن را کمی پویاتر و هیجان انگیزتر می نماید. UHQ upscaler حتی اگر مصنوعی هم باشد می تواند افزایش کیفیت را برای موسیقی شما به ارمغان بیاورد. تنظیمات Tube Amp Pro باعث می شود که موسیقی یک صدای گرمتر و صاف تر داشته باشد و شبیه به تقویت کننده های کلاسیک عمل می کند. در آخر هم تنظیمات Concert Hall (سالن کنفرانس) وجود دارد که اساسا باعث تقویت اکو در موسیقی شما می شود. با اینکه خیلی از افراد این ویژگی را دوست ندارند اما باز هم سامسونگ آن را در Galaxy S9 به کار برده است.

بیشتر بخوانید: دوربین گلکسی اس ۹ پلاس بهترین دوربین از نگاه DxOMark

مهم تر از همه چیز، قیمت پایین تر Galaxy S9 نسبت به iPhone X می باشد

تقریبا همه ی ما در هنگام معرفی گوشی Galaxy S9 از قیمت پایین آن سورپرایز شده بودیم. سامسونگ مدل S9 را با قیمت ۷۲۰ دلار و مدل بزرگتر آن یعنی Galaxy S9 Plus را با قیمت ۸۴۰ دلار روانه ی بازار کرد. در مقایسه با آن، قیمت iPhone X حداقل ۱۰۰۰ دلار می باشد و شاید شما از خودتان بپرسید که چرا انسان باید برای یک اسمارت فون چنین هزینه ی گزافی را بپردازد؟!

منبع: www.businessinsider.com

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    خرید عینک واقعیت مجازی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ at ۲۳:۲۹

    کدوم یکی از گوشی ها امکان اتصال به عینک های واقعیت مجازی رو دراند؟ با تشکر

    ۰
    • محسن خانی

      محسن خانی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ at ۲:۴۰

      اکثر گوشی های به روز دنیا، مثل همین دوتایی که نام بردیم این قابلیتو دارند

      ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا