خودرو

شورولت کامارو ۲۰۱۸ ؛ مشخصات، ویژگی ها و قیمت و زمان عرضه به بازار

شورولت کامارو ۲۰۱۸ یک اتومبیل کاملا سرگرم کننده بوده و باید آن را یکی از بهترین انتخاب ها دانست. این خودرو در دو مدل کوپه و کروک با شش تریم مختلف به فروش می رسد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. خرید هر یک از این تریم ها بسته به نیاز افراد بوده که کدام یک را می پسندند، بنابراین ممکن است فردی نسخه کروم تریم نخست را انتخاب کند و دیگری نسخه کوپه با تریم شماره ۲٫ بنابراین مشتریان هستند که به مدل قوتی می بخشند و خودرو موردنظر را تهیه می کنند. مدل های مختلف شورولت کامارو ۲۰۱۸ تغییرات خاصی پیدا نکردند به جز آن که ZL1 با طراحی نسبتا بهبود یافته ای در بخش فنی و طراحی رو به رو شد. مدل ZL1 به پیشرانه ۶۵۰ اسب بخاری از نوع ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر مجهز است که سال ۲۰۱۷ شورولت آن را رونمایی کرد. شورولت کامارو ZL1 را می توان با بسته ۱LE Extreme Track Package خریداری کرد که موجب افزایش عملکردی خواهد شد. بسته ۱LE Extreme Track Package به کامارو اجازه می دهد تا در پیست High-Speed Oval آلمان به سقف سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعتی برسد.

۲+

شورولت کامارو ۲۰۱۸ یک اتومبیل کاملا سرگرم کننده بوده و باید آن را یکی از بهترین انتخاب ها دانست. این خودرو در دو مدل کوپه و کروک با شش تریم مختلف به فروش می رسد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. خرید هر یک از این تریم ها بسته به نیاز افراد بوده که کدام یک را می پسندند، بنابراین ممکن است فردی نسخه کروم تریم نخست را انتخاب کند و دیگری نسخه کوپه با تریم شماره ۲٫ بنابراین مشتریان هستند که به مدل قوتی می بخشند و خودرو موردنظر را تهیه می کنند. مدل های مختلف شورولت کامارو ۲۰۱۸ تغییرات خاصی پیدا نکردند به جز آن که ZL1 با طراحی نسبتا بهبود یافته ای در بخش فنی و طراحی رو به رو شد. مدل ZL1 به پیشرانه ۶۵۰ اسب بخاری از نوع ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر مجهز است که سال ۲۰۱۷ شورولت آن را رونمایی کرد. شورولت کامارو ZL1 را می توان با بسته ۱LE Extreme Track Package خریداری کرد که موجب افزایش عملکردی خواهد شد. بسته ۱LE Extreme Track Package به کامارو اجازه می دهد تا در پیست High-Speed Oval آلمان به سقف سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعتی برسد.

شورولت کامارو ۲۰۱۸

شورولت کامارو ۲۰۱۸

موتورها و سیستم انتقال قدرت

شرکت شورولت در مجموع برای تمامی تریم ها چهار مدل موتور در نظر گرفته است. مدل های LT و LS کامارو به موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ DOHC درون خطی با قدرت ۲۷۵ اسب بخار مجهز هستند که دور موتور بالایی دارند. گذشته از آن نسخه LS و LT می توانند به پیشرانه قدرتمند ۳٫۶ لیتری شش سیلندر ۳۳۵ اسب بخاری نیز ارتقا پیدا کنند  و از حداکثر دور موتور ۵۳۰۰ دور در دقیقه برخوردار شوند. نسخه ZL1 با پیشرانه سوپرشارژ ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر ۶۵۰ اسب بخاری قدرتمندترین مدل به شمار می رود.

کدام مدل کامارو ۲۰۱۸ را انتخاب کنیم؟

با قیمت پایه ۲۶ هزار دلاری نسخه کوپه کامارو ۲۰۱۸ و قیمت ۶۲ هزار دلاری نسخه رده بالا ZL1 می توان بین این تریم ها یکی را باتوجه به بودجه انتخاب کرد. اگر هیچ گزینه ای برای خرید آن ندارید قطعا بحثی جداست اما اگر به این مدل علاقمند هستید باید کمی بودجه را بیشتر کنید و از میان یکی از تریم ها مدل موردنظر خود را خریداری نمایید. بنابراین باید با چشمی بینا مدلی که می دانید مناسب شماست را خریداری کنید و این می تواند نسخه رده پایه باشد یا ZL1 قدرتمند.

شورولت کامارو ۲۰۱۸

شورولت کامارو ۲۰۱۸

دو مدل نخست LS و LT به ترتیب از پیشرانه توربوشارژ ۲۷۵ اسب بخاری چهار سیلندر و ۳۳۵ اسب بخاری شش سیلندر بهره می برند. در بخش انتقال قدرت هر یک به گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک مجهز هستند اگرچه نسخه ۱LS با گیربکس دستی و ۱LT با گیربکس اتوماتیک دردسترس قرار می گیرند. برای ۲LT تجهیزات استانداردی در کار بوده و یک گزینه انتقال قدرت اتوماتیک نیز محیا شده است.

[rml_read_more]

دو پکیج ارتقایافته LS و  LT با ویژگی های برای دو تریم مورد بحث دردسترس هستند. بسته Redline Edition با هزینه ۲۴۰۰ دلاری قطعات فیبرکربنی، حاشیه های قرمز رنگ، رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی با حاشیه قرمز را فراهم می آورد. بسته ۱۹۵۰ دلاری RS نیز شامل رینگ ۲۰ اینچی آلومینیومی ، چراغ های جلویی از نوع HID، چراغ های LED جلو و عقب و اسپیولر می شود.

نسخه پایه کامارو ۱LS با قیمت ۲۶ هزار دلار در نسخه کوپه و ۳۲ هزار دلار در نسخه کروک قابل خرید است. یعنی با اختلاف ۶ هزار دلاری باید نسخه کروک کامارو را خریداری کرد که اختلاف بالایی محسوب می شود. نسخه استاندارد ۱LS  به رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی ، صندلی های جلو قابل تنظیم ، سیستم تهویه مطبوع دستی و برخی دیگر از ویژگی های این محصول شورولت است. گذشته از آن چراغ های جلو LED دیلایت، آینه های برقی، ورود بدون کلید از ویژگی های آن می باشد.

در فضای داخلی نیز سیستم سرگرمی Chevrolet MyLink با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم صوتی FM/AM با شش اسپیکر، پشتیبانی از بلوتوث، استریم صوتی، نقشه خوان ماهواره ای و برخی دیگر، ویژگی های کامل تریم مورد اشاره شورولت است. کامارو ۱LT 2018 با قیمت پایه ۲۷ هزار دلاری در نسخه کوپه و قیمت ۳۳ هزار دلاری در نسخه کروک به فروش می رسد. مشتریان قادر هستند ۱LS را با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خریداری کنند  و از ویژگی های دیگر آن باید به پورت USB، چراغ های جلو پروژکتوری هالوژنی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و برخی دیگر اشاره داشت.

شورولت کامارو ۲۰۱۸

شورولت کامارو ۲۰۱۸

این مدل با پیشرانه شش سیلندر افزایش قیمت ۴۵۰۰ دلاری پیدا می کند و با سیستم تعلیق ارتقا یافته و سیستم ترمز برمبو، پوشش کاپوت مشکی رنگ، اسپویلرعقب، آینه های مشکی، اسپویلر جلو، رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی، سیستم اگزوز اسپرت و دیفرانسیل لغزش محدود از ویژگی های پکیج ارتقا محسوب می شود.

کامارو ۲LT 2018 در نسخه پایه با قیمت ۳۱ هزار دلار و در نسخه رده بالاتر با قیمت ۳۷ هزار دلار به فروش می رسد. صندلی های چرمی، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، سیستم کنترل تهویه مطبوع، آینه الکتروکرومیک ISRV بدون قاب و سیستم صوتی بوز با ۹ اسپیکر از ویژگی های این محصول محسوب می شود.

با ۲۸۰۰ دلار هزینه بیشتر می توان در بخش نورپردازی کامارو  ۲LT 2018 را یک خودرو قابل توجهی دانست. این بسته برای نورپردازی و راحتی سرنشینان بوده که ویژگی هایی چون شارژ بی سیم، گرم کن فرمان، نمایشگر اطلاعات راننده چند رنگ، حافظه ذخیره سازی، آینه های بیرونی خودکار با نورپردازی کم، طیف روشنایی داخلی، حاشیه های آلومینیومی، سیستم پارک خودکار، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم عدم برخورد به جلو و برخی دیگر اشاره داشت.

کامارو SS و ZL1 در عملکرد مدل های قدرتمندتری هستند و طراحی اسپرتی دارند. پیشرانه هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری با خروجی ۴۵۵ اسب بخاری و مدل دوم با پیشرانه ۶٫۲ لیتری تنفس طبیعی ۶۵۰ اسب بخاری از ویژگی های فنی این دو مدل است. در سوی دیگر مدل پایه ۱SS 2018 کامارو قیمت ۳۷ هزار دلاری داشته و این نسخه کوپه نیز محسوب می شود. در نسخه کروک قیمت آن به ۴۳ هزار دلار افزایش پیدا می کند و با اختلاف قیمت ۱۰ هزار دلاری تنها در سقف متفاوت هستند.

شورولت کامارو ۲۰۱۸

شورولت کامارو ۲۰۱۸

پیشرانه هر دو نسخه از نوع هشت سیلندر ۴۵۵ اسب بخاری بوده و به گیربکس شش سرعته Tremec یا هشت سرعته اتوماتیک مجهز است. لیست ویژگی های ۱SS نیز رینگ ۲۰ اینچی آلومینیومی، لاستیک های تابستانی، چهار چرخ محرک، سیستم ترمز برمبو، چراغ های LED HID و خوشه ابزار پیشرفته را دربرمی گیرد. با پرداخت ۷ هزار دلار بیشتر می توان بسته ۱LE Performance که گیربکس دستی و دیفرانسیل لغزش محدود را دربرمی گیرد، خریداری کرد. همچنین قابلیت تنظیم شاسی و فعال کننده کنترل مغناطیسی شورولت نیز از دیگر ویژگی ها محسوب می شود.

نسخه پایه کامارو ZL1 2018 با قیمت ۴۸ هزار دلار به فروش می رسد که در مقایسه با نسخه ۱SS قیمت بیشتری دارد. هشت حالت تنظیم رانندگی، صندلی های قابل تنظیم و گرم کن، سیستم کنترل هوا اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی پریمیومی شرکت بوز، صفحه نمایش سرخود، فرمان گرم کن، آینه بغل های برقی، حافظه برای صندلی ها، سیستم پارک عقب، سیستم عدم برخورد، سیستم هشدار کمربند و برخی دیگر از ویژگی های این سوپراسپرت است.

شورولت کامارو ۲۰۱۸

شورولت کامارو ۲۰۱۸

اگر به دنبال نسخه رده بالا ZL1 هستید باید هزینه ۶۲ هزار دلاری در نظر گیرید. پیشرانه ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری در کنار گیربکس دستی یا اتوماتیک ۱۰ سرعته عملکرد بالایی به خودرو شرکت شورولت می بخشد. مدل ZL1 دارای ۱۱ مبدل حرارتی در قدرت تعلیق بوده و از سیستم مغناطیسی در این بخش بهره می برد. با سیستم لغزش محدود دیفرانسیل، رینگ ۲۰ اینچی آلومینیومی، لاستیک Goodyear Eagle F1 Supercar می توان آن را یک سوپراسپرت قابل توجه دانست. سیستم اگزوز چهارگانه با صدای مخوف ZL1 را به سوپراسپرتی تبدیل می کند و با وجود قطعات فیبرکربنی باید انتظار آیرودینامیک بیشتری داشت. البته ZL1 دارای پک ۱LE Extreme Track با هزینه ۷۰۰۰ دلاری بوده که قابلیت تنظیم ارتفاع، نوار تثبیت کننده عقب، سوپاپ چند سوئیچ، اسپویلر عقب فیبرکربنی را فراهم می آورد. گذشته از آن سیستم صوتی باکیفیت و پریمیومی، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی های جلو گرم و سرد کن و برخی دیگر نیز در این بسته موجود است.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا