خودرو

جیپ چروکی ۲۰۱۹ همچنان با ابهت و در مسیر مدل های قبلی…

جیپ چروکی 2019

هنگامی که شرکت جیپ در جریان نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۳ از نسل پیشین جیپ چروکی رونمایی کرد نگاه متعارفی داشت و مورد توجه منتقدان و رسانه ها قرار نگرفت. Mike Manley یکی از مدیران جیپ نیز این مدل را نامطلوب می دانست.
Mike Manley در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ بیان داشت که اگرچه نسل پیشین مدرن به نظر می رسید ما می بایست با انجام تغییراتی یک مدل بهتر به وجود می آوردیم. جیپ چروکی جدید نیز همانند گذشته با جلو پنجره مشبک دندانه دار، چراغ های باریک و برخی ویژگی ها ممکن است شباهت نزدیکی به مدل فعلی داشته باشد اما همچنان فاصله دارد.

۰

هنگامی که شرکت جیپ در جریان نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۳ از نسل پیشین جیپ چروکی رونمایی کرد نگاه متعارفی داشت و مورد توجه منتقدان و رسانه ها قرار نگرفت. Mike Manley یکی از مدیران جیپ نیز این مدل را نامطلوب می دانست.

Mike Manley در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ بیان داشت که اگرچه نسل پیشین مدرن به نظر می رسید ما می بایست با انجام تغییراتی یک مدل بهتر به وجود می آوردیم. جیپ چروکی جدید نیز همانند گذشته با جلو پنجره مشبک دندانه دار، چراغ های باریک و برخی ویژگی ها ممکن است شباهت نزدیکی به مدل فعلی داشته باشد اما همچنان فاصله دارد.

جیپ چروکی یک مدل رقیب برای تویوتا RAV4 و هوندا  CR-V بوده که رقابت سختی با این مدل ها دارد. استراتژی جیپ درباره چروکی فروش خوب آن بوده که کسی درباره ساختار آن احساس عجیب و غریبی ندارد.

جیپ چروکی 2019

جیپ چروکی ۲۰۱۹

با از راه رسیدن مدل ۲۰۱۹ جیپ چروکی بهتر می توان تغییرات حاصل شده را مشاهده کرد و مدیر جیپ نیز در این رابطه بیان کرد، بسیاری به من گفتند این طراحی عجیب و غریب است و از آن خارج نشو. مدل ۲۰۱۹ جیپ چروکی شباهت بسیاری به Compass و Grand Cherokee دارد. عملکرد آیرودینامیکی بهبودیافته، هفت شکاف در جلوپنجره مشبک که نماد محصولات جیپ بوده و برخی دیگر از جمله ویژگی چروکی جدید جیپ به شمار می رود.

طراحی بیرونی جیپ چروکی از ظرافت بالایی برخوردار است و جیپ نیز سعی کرده در توسعه آن به کیفیت توجه بالایی داشته باشد. چراغ های جلو نشان می دهند، چروکی یک مدل بازطراحی شده بوده که مهندسان جیپ را به سوی طراحی متفاوت سوق داد. البته انتظار می رود در مدل ۲۰۱۹ جیپ تغییرات بسیاری را حاصل کند و محصولی معرفی نماید که می توان آن را خودرویی قابل توجه دانست. این مدل وزن کمتری در مقایسه با نسخه پیشین داشته تا آیرودینامیک بهتری در مقایسه با نسخه فعلی پیدا کند. سیستم تعلیق جدید بروزرسانی شده بوده و انتظارات را می تواند برآورده سازد. استفاده از حاشیه های کرومی در جیپ چروکی جدید آن را به خودرویی پریمیومی تر تبدیل کرده تا بیشتر مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

در فضای داخلی جیپ سیستم تهویه مطبوع را بازطراحی کرده و کنسول میان جدیدی نیز قرار داده است. جایگاه های مختلفی برای لیوان، تلفن هوشمند و برخی دیگر نیز در نظر گرفته شده تا کارآمد باشد. یک صفحه نمایش ۷ تا ۸ اینچی لمسی با سیستم سرگرمی اختصاصی جنرال موتورز که می تواند از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی ویژگی بارز فضای داخلی است. برای مسافران عقب نیز پورت های USB در نظر گرفته تا بهتر دردسترس باشد. فضای سرنشینان بین ۲۴ تا ۲۸ فوت مکعب بوده و اجازه می دهد تا چروکی نسبت به رقبا ظرفیت بیشتری داشته باشد. به گفته جیپ در فضای بار می توان دو کیف چوب گلف را قرار داد که نشان از ظرفیت بالا قسمت باری می باشد.

جیپ چروکی 2019

جیپ چروکی ۲۰۱۹

چروکی جدید وزن کمتری پیدا کرده اما این بدان معنا نیست ظرفیت باری و سرنشینان کاهش پیدا کند. علت کاهش وزن سیستم تعلیقی کم وزن تر بوده و مشتریان می توانند این مدل را در دو نسخه چهار چرخ محرک یا دو چرخ عقب محرک خریداری کنند.

جیپ برای هر سه مدل موتور در نظر گرفته پوشش عایقی تدارک دیده تا موجب محافظت و عدم تولید حرارت شود و در مجموع ایمنی را افزایش دهد. در تست IIHS این خودرو توانست به امتیاز بالایی دست پیدا کند. در بخش پیشرانه چروکی از موتور ۲٫۴ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری یا ۳٫۲ لیتری شش سیلندر ۲۷۱ اسب بخاری بهره می برد. این موتورها در کنار گیربکس ۹ سرعته می توانند عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

یک پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربوشارژ ۲۷۰ اسب بخاری نیز موجود بوده که پیشتر در رانگلر نیز شاهدش بودیم. گفته می شود گیربکس ۹ سرعته جدید موجب بهبود عملکرد خودرو در انتقال قدرت شده و در نتیجه می توان قدرت قابل توجهی را شاهد بود. باتوجه به بهره گیری از فناوری ساخت هواپیما در این مدل می توان انتظارات بسیاری از چروکی جدید مدل ۲۰۱۹ داشت. انتظار می رود فروش چروکی ۲۰۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شود و جیپ قیمت مطلوبی برای خریداران و مشتریان خود در نظر گرفت.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا