دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز هشتم : لاغری را با چالش ۳۰ روزه رژیم مدیترانه ای تجربه کنید

رژیم مدیترانه ای روز هشتم

رژیم ۳۰ روزه مدیترانه ای – روز هشتم . با این رژیم دیگر وقتی نام رژیم لاغری می‌آید نگران نیستید که چه بخورید و چه نخورید. چون تنوع غذایی بسیار زیاد است و متوجه شده اید چه حجم غذایی برای‌تان مناسب است.

۱۰+

به رژیم مدیترانه ای روز هشتم خوش آمدید. اگر چالش رژیم ۳۰ روزه مدیترانه ای را از روز اول دنبال کرده باشید، متوجه چند نکته مهم شده اید. اول از همه این که وقتی نام رژیم لاغری می‌آید دیگر نگران نیستید که چه بخورید و چه نخورید. چون تنوع غذایی بسیار زیاد است. از طرف دیگر متوجه شده اید چه حجم غذایی برای‌تان مناسب است.

چنانچه طی هفته گذشته با چالش رژیم مدیترانه ای فقط یک کیلو وزن کم کرده اید یا یک سانتیمتر اندازه کمرتان کاهش داشته است باید به خودتان تبریک بگویید. این بهترین روش کاهش وزن است. آهسته و پیوسته. به این ترتیب بدن‌تان دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی نمی‌شود، و ریزش مو و افتادگی پوست صورت نخواهید داشت.

از امروز در رژیم مدیترانه ای روز هشتم یک نکته دیگر را باید در نظر بگیرید و آن اندازه غذای مورد نیاز است. از امروز بشقابی را که همیشه استفاده می‌کرده اید کنار بگذارید و از یک بشقاب کوچک تر استفاده کنید. از قوانین گاسترو فیزیک هم می‌توانید استفاده کنید تا اگر احساس می‌کنید اشتهایتان زیاد است و سریع تر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر و سریع تر حجم معده را کوچک کنید. با رژیم مدیترانه ای روز هشتم که بیشتر ایرانی است با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز ششم 

رژیم مدیترانه ای روز هشتم

صبحانه رژیم مدیترانه ای روز هشتم

عدسی ایرانی را در رژیم مدیترانه ای روز هشتم امتحان کنید. اگر فرصت دارید که خودتان بپزید در غیر این صورت می‌توانید از مغازه های حلیم فروشی تهیه کنید. عدس حبوباتی سرشار از آهن و فیبر فراوان است. به همین دلیل برای کسانی که از ناراحتی گوارشی رنج می‌برند یک غذای مناسب و سبک محسوب می‌شود.

میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز هشتم

یک پرتقال یا دو عدد لیمو شیرین یا سه عدد نارنگی. نیم ساعت بعد از چای های گیاهی مثل چای سبز استفاده کنید تا روند چربی سوزی را سرعت بدهید. می‌توانید در میان وعده رژیم مدیترانه ای روز هشتم چای سبز را با یک تکه نبات، یا یک عدد خرما میل کنید. در صورتی که معده حساسی دارید فقط از لیمو شیرین استفاده کنید. ویتامین C موجود در لیموشیرین ترمیم کننده خوبی برای دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهابات محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هفتم 

ناهار رژیم مدیترانه ای روز هشتم

آبگوشت ایرانی را در رژیم مدیترانه ای روز هشتم حتما امتحان کنید. از گوشت کم چربی گوسفند استفاده کنید. این غذا را بدون گوشت و با قلم هم می‌توانید درست کنید. اگر ناراحتی معده دارید از آب و لوبیای آن استفاده نکنید. این غذای سالم و خوشمزه را با نصف نان پیتا یا یک کف دست نان سنگک همراه با انواع سبزی خوردن میل کنید. اگر معده حساسی دارید می‌توانید نخود و کمی از گوشت را کوبیده لای نان پیتا بگذارید و آن را به صورت ساندویچ همراه با ریحان میل کنید. به این صورت اگر شاغل هستید، مشکلی هم در بردن غذا نخواهید داشت.

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز هشتم

از یک فنجان تخمه آفتابگردان و تخمه کدو استفاده کنید. اگر شاغل هستید می‌توانید مغز این تخمه ها را به اندازه نصف فنجان تهیه و همراه خود ببرید. چای گیاهی مورد علاقه تان را در رژیم مدیترانه ای روز هشتم فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

شام رژیم مدیترانه ای روز هشتم

رژیم مدیترانه ای روز هشتم

رژیم مدیترانه ای روز هشتم

سالاد استویا علاوه بر مزه خوبش به دلیل داشتن انواع کلم برای سرماخوردگی های پاییزی، عفونت های گلو و ریه، و درمان سرفه خاصیت درمانی هم دارد.

  • کاهو : ۱۰۰ گرم
  • کلم بروکلی : ۱۰۰ گرم
  • گل کلم : ۱۰۰ گرم
  • آب لیموترش تازه : ۲ قاشق غذاخوری
  • نعنا خشک : یک قاشق چای خوری ( اگر نعنای تازه دارید از یک قاشق غذاخوری خرد شده آن استفاده کنید)
  • کرفس : سه ساقه
  • هویج : دو عدد
  • سرکه سیب یا بالزامیک : سه قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون : سه قاشق غذاخوری

برای تهیه این سالاد در رژیم مدیترانه ای روز هشتم بعد از شستن سبزیجات همه را به جز کاهو به اندازه هایی که دوست دارید خرد کنید. هویج را می‌توانید رنده ریز یا درشت کنید. حالا برگ کاهوی درسته را توی ظرف بگذارید. کلیه مواد را توی کاهو بگذارید. آب لیموترش تازه، روغن زیتون و سرکه را به همراه نعنا مخلوط کرده و روی مواد بریزید.

حتما در رژیم مدیترانه ای روز هشتم قبل از خواب چای بابونه میل کنید. چون در سالادتان کاهو هم میل کرده اید حتما خواب خوبی خواهید داشت.

برای رژیم مدیترانه ای فردا به این مواد غذایی احتیاج دارد که به احتمال زیاد بیشتر آن‌ها در خانه فراهم است: پنیر فتا – نان چند غله ای – خیار – زیتون – آناناس – فیل مرغ – کاهو – ماست کم چرب – لبو – هویج – اسفناج – تخم مرغ

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز نهم

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا