خودرو

۷ نکته جالب از Tesla Model 3؛ خودرویی برقی، خودران و پرطرفدار!

tesla model 3
۰

دو یا سه شب پیش بود که سری اول از خودرو های تسلا مدل ۳ به اولین خریداران این خودرو تحویل شد. این خودرو با امکانات و نوع طراحی اش ساختار تولید خودرو های دنیا را به چالش کشیده و از آن به عنوان یک اتفاق تازه باد می شود، با ما همراه باشید تا به نکات جالبی راجع به این خودرو برقی و خودران بپردازیم.

۱-ارزانترین خودروی تاریخ شرکت تسلا

قیمت پیش فروش این خودرو از ۳۵۰۰۰ دلار آغاز میشود که بسیار ارزانتر از برادرهای خود یعنی مدل S و X که قیمت هریک به ترتیب ۷۰۰۰۰ و ۸۳۰۰۰ دلار بود میباشد. البته بسته به محلی که شما در آن زندگی میکنید باید قیمت مالیات را نیز در نظر گرفت.

Tesla-Model-3-front

Tesla Model 3

۲-شارژ کردن خود‌رو هزینه دارد.

تسلا سال گذشته اعلام کرد که هر شخصی که پس از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۷ اقدام به پیش خرید این خودرو کند برای شارژ آن باید هزینه کند. تسلا همچنین یادآور میشود که هزینه شارژ این اتومبیل ارزانتر از هزینه ایست که برای پر کردن باک خودرو صرف میشود.

تسلا مدل 3

تسلا مدل ۳

۳-ممکن است زمان صرف شده برای شارژ کوتاه تر شود.

ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا در توئیتی که در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر کرد اعلام کرد که ممکن است یک پنل خورشیدی بسیار قدرتمند در ساخت این خودرو به کار رود، اما مشخص نکرد که این پنل برای شارژ باطری استفاده میشود یا تأمین نیروی قطعات کوچک موجود در خودرو… اگر فرض را بر آن بگیریم که این پنل برای شارژ باطری میباشد به این معنی است که زمان صرف شده در ایستگاه های شارژ بسیار کوتاه تر خواهد بود.

۴-مکانی گسترده برای استراحت

اگر شما روزی اقدام به خرید خودرویی الکتریکی کنید، قطعا استراحت کردن و خوابیدن در آن، از اصلی ترین دغدغه های شما برای خرید آن خودرو نبوده است. با این حال به نظر میرسد تسلا خود را برای این شرایط آماده کرده است و بر طبق شایعات، تسلا ۳ فضایی همانند Tesla S را برای استراحت سرنشینان آماده میکند. یعنی چنانچه شما صندلی های عقب خودرو را بخوابانید تبدیل به تختی میشود که اندازه اش ۵٫۵ فوت میباشد.

تسلا مدل 3

تسلا مدل ۳

۵-حالت شگفت انگیز (Ludicrous) این خودرو

به نظر میرسد تسلا ۳ با حالت شگفت انگیز (Ludicrous) پا به بازار خواهد گذاشت. حالت (Ludicrous) به کار برده شده در خودروی تسلا مدل S سبب شد که این خودرو فاصله ی بین سرعت ۰ تا ۶۰ را در ۲٫۶ ثانیه طی کند. در حال حاضر تسلا مدل۳ فاصله ی سرعت ۰ تا ۶۰ را در ۵٫۲ ثانیه طی میکند که هنوز مشخص نیست سرعت پایه این خودرو است یا اینکه سرعت آن در حال شگفت انگیز (Ludicrous)

۶-اولین سری از تسلا مدل ۳ این هفته تحویل خریداران شد.

ایلان ماسک در مراسمی باشکوه ۳۰ دستگاه از اولین دستگاه هیا تولید شده از Tesla Model 3 را به اولین سفارش دهندگان این اتومبیل تحویل داد. شرکت تسلا نگاه خوشبینانه ای نسبت به خودروی جدید خود دارد و اعلام کرده است که طبق برنامه پیش رو، موظف است که از ماه دسامبر ۳۰۰۰۰ خودرو از این مدل را در هر ماه تولید کند.

تسلا مدل 3

تسلا مدل ۳

۷-در دسترس نبودن این خودرو برای کسانی که با ۱۰۰۰ دلار برای خرید آن ثبت نام کرده اند.

علاقه مندانی که این خودرو را با قیمت ۱۰۰۰ دلار برای خرید ثبت نام کرده اند کرده اند، از سال گذشته تا کنون خبر خاصی را از شرکت تسلا دریافت نکرده اند. بر طبق آخرین اخبار، تعدادی از افراد، از به تأخیر افتادن زمان تحویل خودرو به ایشان راضی نبوده و انتظار دارند این شرکت هر چه زودتر موضع خود را در قبالشان روشن کند. در واقع موضوع این است که شرکت سرمایه لازم را برای ساخت این تعداد خودرو دارد اما ساخت این خودروها زمان میبرد و مسئله جایی پیچیده تر خواهد شد که بدانیم ۴۰۰ هزار دستگاه از این خودرو پیش خرید شده اند که شرکت تسلا باید آن را تولید کند و با این اوصاف اولین سری از خودروهای ساخته شده توسط تسلا تا الان فروش رفته و ساخت خودروهای جدید زمان خواهد برد و احتمالا کسانی که با ۱۰۰۰ دلار برای خرید این خودرو ثبت نام کرده اند باید حدوداً ۱ سال دیگر را برای دریافت خودرو صبر کنند.

نظر شما درباره ی خودروی جدید شرکت تسلا چیست؟ آیا آن طور که پیش بینی میشود موفقیت در خوری چشم انتظار این خودرو خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    یو پی اس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ at ۲۲:۱۶

    با تشکر از مطلب خوبتون

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا