خودرو

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷؛ SUV کوچک فرانسوی

پژو
۰

پژو ۲۰۰۸ که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، به شدت مورد استقبال قرار گرفت. این خودرو به خاطر مصرف سوخت بهینه، صندوق عقب جادار، اتاق بی‌نظیر، قیمت مقرون به صرفه و سایر ویژگی‌های ستودنی، اولین شاسی بلند کوچک (Mini SUV) پژو است که بیش از ۵۰۰,۰۰۰ عدد از آن به فروش رسیده.

با این حال پژو ۲۰۰۸ با حجم منصفانه‌ای از انتقادات مواجه شد. به خصوص برای ظاهر عجیب و غریب  و راحت نبودن در رانندگی. شرکت پژو به دنبال برطرف کردن این مشکلات با انجام تغییرات ظاهری و فنی است.

 

تغییرات بیرونی و بدنه در مدل ۲۰۱۷

طراحی بیرونی پژو ۲۰۰۸ مانند سایر محصولات پژو است. تغییرات جدید شامل طراحی متفاوت پنجره، جابه‌جایی علامت شیر و نوشته پژو از روی کاپوت به دریچه مشبک جلوی خودرو و تجهیز به چرخ‌های ۱۸ اینچی با رنگ مشکی براق است. همچنین برخی اجزای دیگر مثل پوشش چراغ مه شکن، قاب آینه‌های بغل و باربند نیز به رنگ مشکی براق درآمده‌اند.

تغییرات داخلی و اتاق در مدل ۲۰۱۷

بخش داخلی خودرو تغییرات مهمی داشته است. از جمله ویژگی جدید MirrirLink و Apple CarPlay که برای ارتباط تلفن‌های هوشمند با سیستم اطلاعات خودرو هستند. همچنین موارد دیگر مثل درب‌های از جنس فولاد ضد زنگ با طرح لوگوی شرکت، پدال‌های آلومینیومی و تشک‌های صندلی با دوخت‌های قرمز. LEDهای قرمز نمایشگر روبه‌روی راننده به رنگ قرمز خواهد بود و این رنگ قرمز در صندلی‌ها، جای دست روی درب، قسمت دنده، اهرم ترمز دستی، فرمان و کمربند ایمنی نیز دیده می‌شود. ظرفیت صندوق عقب از ۳۵۰ لیتر به ۴۵۰ لیتر افزایش یافته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم CarPlay اپل می توانید به این مطلب مراجعه نمایید: CarPlay،ارتباط بین خودرو و iPhone؛ در اتومبیلتان تست کنید!

 سیستم حرکتی

در مدل جدید، موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری با ۳ سیلند و یا موتور دیزلی ۱٫۶ لیتری با ۴ سیلندر خواهد بود. تغییرات متفاوتی در سیستم گیربکس نیز صورت گرفته و چند حالت پیش فرض دنده‌ای و اتوماتیک نیز ارائه شده است.

 سیستم کنترلی Grip

این سیستم برای سازگار ساختن خودرو با ناهمواری سطح و یا لغزندگی است که به وسیله یک دکمه گردان در مرکز کنسول هدایت می‌شود. این سیستم دارای ۵ حالت برای شرایط عادی، شرایط برفی و لغزندگی، حالت گِل، حالت شن و حالت ESP غیر فعال می‌باشد.

 ایمنی

پژو ۲۰۰۸ جدید مجهز به سیستم جدید ترمز فعال در شهر است که بر حسب خودروهای اطراف و فاصله با آن‌ها عمل می‌کند. همچنین سیستم پارک اتوماتیک که عملیات پارک کردن و از پارک خارج شدن را به صورت خودکار انجام می‌دهد نیز ارائه شده است.

 قیمت

پژو هنوز قیمتی برای مدل ۲۰۰۸ جدید اعلام نکرده اما قاعدتا باید از مدل فعلی قیمت بیشتری داشته باشد. قیمت مدل فعلی ۱۹,۱۲۰ دلار است. گفتنی است طبق قرار دادی که چندی پیش بین ایرانخودرو و کمپانی پژو امضا شد خط تولید این خودرو در ایران نیز آغاز به کار کند و پیش بینی های انجام شده از قیمت ۷۵ میلیون تومانی این SUV کوچک خبر دارد.

نتیجه‌گیری

به جز این واقعیت که این خودرو دارای ۴ چرخ متحرک نخواهد بود، سایر ویژگی‎های پژو ۲۰۰۸ جدید ستودنی است. تغییر ظاهر این مدل که حقیقتا بهتر از قبل است، افزایش فضای صندوق عقب، تغییرات صندلی‌ها، استفاده از سیستم ارتباطی MirrorLink و Apple CarPlay ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای هستند. همچنین سیستم کنترلی Grip می‌تواند به نوعی جبران نبود سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) باشد و به طور کلی این امکانات کمک بزرگی در جهت تسهیل رانندگی خواهند بود.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    علی

    ۵ بهمن ۱۳۹۵ at ۸:۰۱

    سلام اولا به این نوع ماشین ها mini suv گفته نمیشه و میگن crossover دوما با طمع ایران خودرو ۷۵ میلیون عمرا شاید ۱۰۰ میلیون یا بیشتر باشه قیمت مونتاژ شدش تو ایران

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا