دانستنی‌های سلامتی

جایگزین موز : ۴ میوه عجیب و ناشناخته که می توانند جای موز را بگیرند

میوه های جایگزین موز

طی این مطلب قصد داریم جایگزین های جالب و ناشناخته موز را به شما معرفی کنیم، جایگزین هایی که شاید در ایران کم یاب باشند اما از نظر غذایی و شمایل تشابه بسیاری به موز دارند و می توان آن ها را جایگزین موز دانست!

۰

احتمالا برای شما هم میوه موز از خوش طعم ترین و مورد قبول ترین میوه ها باشد. در این مطلب با یک موضوع جالب یعنی جایگزین موز همراه نت نوشت باشید. طی این مطلب قصد داریم جایگزین های جالب و ناشناخته موز را به شما معرفی کنیم، جایگزین هایی که شاید در ایران کمیاب باشند اما از نظر غذایی و شمایل تشابه بسیاری به موز دارند و می توان آن ها را جایگزین موز دانست!

بیشتر بخوانید: خواص موز : سوپر میوه‌ای شگفت‌انگیز که در حقش کم‌لطفی می‌کنیم

بهترین میوه های جایگزین موز :

  • Plantain
  • Jackfruit
  • Monstera
  • Pawpaw

Plantain (بارهنگ)

شاید بهترین جایگزین موز همین میوه باشد، که بسیار از لحاظ ساختاری شبیه موز است، هر دوی آن ­ها از جنس موزها هستند و ظاهر بسیار شبیه به هم دارند؛ هرچند طعم آن ­ها کاملاً متفاوت است. این میوه محتوی نشاسته­ بالاتری نسبت به موز دارد، به همین دلیل شیرینی آن کم­تر از موز است، اما وقتی این میوه شروع به رسیدن می ­کند، مخصوصا از نظر قوام بسیار شبیه به موز می ­شود.

بیشتر بخوانید: جایگزین رازیانه با همان عطر و طعم چیست؟

Plantain (بارهنگ) جایگزین موز

Plantain (بارهنگ) به عنوان جایگزین موز

 

جک‌فروت Jackfruit

جک‌فروت از نظر اندازه بزرگ است و شبیه موز نیست، ولی هر دو محتوی نشاسته­ بالایی دارند. این میوه هم­چنین دارای طعمی شیرین است که در بعضی موارد می ­تواند مشابه و جایگزین موز باشد. نام علمی این میوه Artocarpus heteropyllus است که در آسیا تولید می ­شود و به صورت گسترده در آمریکای جنوبی نیز وجود دارد، این میوه ماهیت بی­ نظیری دارد و زمانی که می رسد، نرم و شبیه پودینگ می شود و از این نظر بسیار شبیه موز است.

بیشتر بخوانید: جایگزین های سیر را بشناسید

میوه Jackfruit جایگزین موز

میوه Jackfruit جایگزین موز

برگ انجیری Monstera

برگ انجیری مشابه میوه­ Jackfruit است که عموماً تحت عنوان نان­ میوه ­ای (breadfruit) مکزیکی شناخته می ­شود، نام علمی این میوه Monstera deliciosa است که دارای ساختار خمیری سفید و خامه ­ای است که از نظر ثبات و استحکام شبیه موز بوده که در دسته مواد شیرین جای می گیرد، عطر و طعم این میوه­ منحصر به فرد حالتی بین آناناس و موز دارد و می تواند جایگزین موز باشد، اگرچه قبل از رسیدن نمی­ توان از این میوه استفاده کرد، بنابراین تشخیص میوه­ رسیده یا کال را باید یاد بگیریم.

بیشتر بخوانید: جایگزین موسیر از لحاظ طعم و خواص چیست؟

 میوه Monstera جایگزین موز

میوه Monstera جایگزین موز

پاوپاو Pawpaw

پاوپاو در سراسر آمریکای شمالی یافت می ­شود، یکی دیگر از میوه­ های منحصر به فردی است که از نظر طعم بین موز و آناناس قرار دارد و بسیار نرم و صاف، مشابه و جایگزین موز است. شما می­ توانید رسیده و یا کال آن را بخورید. در حالی که در صورت رسیدن، مقداری از طعم خود را از دست می­ دهد. بر خلاف آن، موز در صورت رسیدن از نظر طعم تقویت می ­شود، همچنین برخلاف موز باید دانه­­ های داخل این میوه را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: جایگزین زعفران در غذا چیست؟

 میوه Pawpaw جایگزین موز

میوه Pawpaw جایگزین موز

بیشتر بخوانید: جایگزین سیگار به نام برگ کراتوم

بیشتر بخوانید: خواص پوست موز برای سلامتی : پوست موز را هرگز دور نیندازید

بیشتر بخوانید: کالری موز و کربوهیدرات موجود در موز چقدر است؟

نویسنده: عبدالرئوف صابری

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا