گجت‌ها

بررسی اپل واچ ۴: صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پردازنده‌ی قدرت‌مند‌تر

بررسی اپل واچ ۴
۲+

اپل از چهارمین نسل از ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کرد. این محصول جدید اپل، که در سال آمفی‌تئاتر استیو جابز از آن رونمایی شد، به نسبت سری پیشین پیشرفت‌هایی داشته به گونه‌ای که خود اپل به هنگام معرفی آن از آن به عنوان برترین ساعت هوشمند جهان یاد کرد. در این نوشتار می‌خواهیم به بررسی اپل واچ ۴ بپردازیم و ببینیم آیا اپل واچ ۴ واقعاً برترین ساعت هوشمند جهان است؟ آیا اپل واچ ۴ ارزش خرید دارد و یا آن که خرید یک ساعت هوشمند دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود؟ تا انتها با ما در بررسی اپل واچ ۴ نت‌نوشت همراه باشید تا به همراه یکدیگر به پاسخ این پرسش‌ها برسیم.

بررسی اپل واچ ۴

بررسی طراحی و صفحه نمایش اپل واچ ۴

نخستین چیزی که در ظاهر اپل واچ ۴ به چشم می‌خورد افزایش اندازه‌ی صفحه نمایش است. گفته می‌شود صفحه نمایش ساعت هوشمند جدید اپل، که مانند سری پیشین از نوع OLED است، ۳۰ درصد بزرگ‌تر از نسل پیشین است. این خبر، یعنی بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی صفحه نمایش اپل واچ ۴، خبر خوبی برای طرفداران ساعت‌های هوشمند اپل است، چرا که اکثر آنان در نظرات‌شان در ارتباط با اپل واچ‌های پیشین، خصوصاً اپل واچ سری ۳، به این نکته اشاره می‌کردند که چه بهتر بود صفحه نمایش ساعت بزرگ‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ، اپل واچ یا ساعت‌های گوگلی Wear OS ؟

بررسی اپل واچ 4

بررسی اپل واچ ۴

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XS ، تازه وارد جدید؛ بروزرسانی به روش اپل

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XS Max : صفحه نمایشی خارق العاده و بزرگتر از قبل!

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XR : ارزان قیمت ترین آیفون ۲۰۱۸

نکته‌ی دیگری که در ارتباط با ظاهر اپل واچ ۴ می‌توان گفت این است که قرار است این محصول جدید اپل در دو اندازه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی متر عرضه و روانه‌ی بازار شود. در این بین، خبر دیگری که باز هم می‌تواند برای طرفداران ساعت‌های هوشمند اپل خبر خوبی باشد این است که بندهای اپل واچ سری ۳ برای اپل واچ ۴ نیز قابل استفاده هستند و بنابراین کسانی که بندهای متعددی برای اپل واچ سری ۳ خریداری کرده‌اند، دیگر مجبور به خرید بندهای جدید برای اپل واچ ۴ نیستند بلکه می‌توانند از همان‌ها برای اپل واچ ۴ نیز استفاده کنند.

در ادامه بررسی اپل واچ ۴ باید گفت طراحی ظاهری سری ۴ ساعت‌های هوشمند اپل، شباهت بسیاری با پیشینان خود دارد جز چند مورد: یکی از موارد، همان افزایش اندازه‌ی صفحه نمایش است. مورد دیگر تغییر در اهرم کناری ساعت است. در نسل چهارم، از یک اهرم دیجیتالی جدید استفاده شده که از قابلیت بازخورد لمسی پشتیبانی می‌کند.

قسمت پشتی ساعت نیز این بار از سرامیک سیاه یا یاقوت کبود ساخته شده که به گفته‌ی کارشناسان اپل، این امر موجب بهبود در شرایط پذیرش سلول‌ها می‌شود و در نگاه نخست نیز تأثیر بسیار زیادی در افزایش زیبایی دستگاه داشته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه Gear S3 و Gear Sport ساعت‌های هوشمند سامسونگ

بررسی اپل واچ 4

بررسی اپل واچ ۴

برای به پایان بردن بحث در مورد طراحی اپل واچ ۴، می‌توان گفت که مهم‌ترین تغییر در آن افزایش اندازه‌ی صفحه نمایش است که این مورد، موردی است که به هنگام استفاده از این ساعت بیش‌تر خود را نمایان می‌سازد زیرا با یک نگاه به صفحه نمایش اطلاعات بیش‌تری به نسبت صفحه نمایش نسل سوم قابل مشاهده هستند.

با این حال، یک مورد وجود دارد که انتظار داشتیم در نسل چهارم ساعت‌های هوشمند اپل شاهد آن باشیم که نبودیم، و آن این است که صفحه نمایش همچنان از نوع همیشه روشن نیست و برای روشن کردن آن بایستی یک تلنگر به آن بزنید! این موردی است که کاربران سری سوم همواره به آن اشاره داشتند و انتظار داشتیم لااقل در سری چهارم شاهد یک صفحه نمایش همیشه روشن باشیم.

بیشتر بخوانید: بررسی Gear Sport ساعت هوشمند تازه وارد سامسونگ

بررسی سایر ویژگی‌های اپل واچ ۴

بهتر است خیلی بر روی ویژگی‌هایی که در سری سوم وجود داشته‌اند و در چهارم نیز وجود دارند متمرکز نشویم و عمدتاً در مورد تغییراتی که در ویژگی‌های ساعت هوشمند جدید اپل، چه تغییرات نرم افزاری و چه تغییرات سخت افزاری، صورت گرفته‌اند بحث کنیم.

در ادامه بررسی اپل واچ ۴ یکی از ویژگی‌های جدیدی که در سری چهارم ساعت‌های هوشمند اپل وجود دارد قدرت تشخیص سقوط است. این ساعت، از طریق بررسی مسیر مچ دست می‌تواند تشخیص دهد که کاربر در حال سقوط است و سپس خیلی سریع یک تماس اضطراری برقرار کند. در واقع ساعت اگر تشخیص دهد که کاربر به مدت یک دقیقه بی حرکت و ثابت باقی مانده یک تماس اضطراری با مخاطبی که خود کاربر به عنوان تماس اضطراری تعیین کرده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Band 3 مچ بند شیائومی و ردیاب تناسب اندام

ویژگی دیگری که در ارتباط با اپل واچ ۴ می‌توان به آن اشاره داشت این است که این ساعت زمانی که تشخیص دهد ضربان قلب کاربر کمتر از حد معمول است از طریق نوتیفیکیشن به او اطلاع خواهد داد. ضمناً ساعت جدید امکان نمایش ریتم ضربان قلب در بک‌گراند را نیز فراهم ساخته است.

اما فارغ از این موارد، یک ویژگی در اپل واچ ۴ وجود دارد که شاخص‌تر از سایر ویژگی‌ها است و آن امکان تهیه‌ی نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG) است. در هر زمان و هر مکان کاربر می‌تواند با باز کردن اپلیکیشن مخصوص و قرار دادن نوک انگشت بر روی اهرم دیجیتالی، یک نوار قلب از خود بگیرد و آن را برای پزشک خود ارسال نماید. جالب آن که اپل برای محصول جدید خود از سازمان غذا و داروی آمریکا تأییدیه دریافت کرده است.

تغییر دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت، استفاده از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی دو هسته‌ای S4 است که گویا به نسبت پردازنده‌ی نسل پیشین، دو برابر قدرت‌مند‌تر است. همچنین شتاب سنج و ژیروسکوپ نیز بهبود یافته‌اند و عملکردی بهتر به نسبت نسل پیشین دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی ZenWatch 3 ساعت هوشمند تازه وارد ایسوس

با این حال، و با وجود بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و استفاده از پردازنده‌ی قوی‌ترف، عمر باتری تغییر نکرده و به مانند نسل پیشین ۱۸ ساعت عمر دارد.

بررسی اپل واچ 4

بررسی اپل واچ ۴

بررسی قیمت و عرضه اپل واچ ۴

مدل بدون سلولار اپل واچ ۴، با قیمت پایه ۳۹۹ دلار و مدل سلولار که امکان تماس تلفنی را نیز فراهم می‌آورد با قیمت پایه ۴۹۹ دلار عرضه می‌شوند. در آمریکا شرایط برای سفارش در چهاردهم سپتامبر (۲۳ شهریور) فراهم بوده و از بیست و یکم سپتامبر (۳۰ شهریور) تحویل این محصول آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون X با XS ؛ پدر و پسرخوانده

سخن آخر

همان طور که می‌بینید، قیمت این محصول جدید اپل به مانند سایر محصولات اپل به نسبت محصولات دیگر کمپانی‌ها، بسیار بالا است. ۵۰۰ دلار برای ساعت هوشمند اپل! آیا ویژگی‌های این ساعت هوشمند آن اندازه ارزش دارند که کاربر ۵۰۰ دلار، البته احتمالاً بیش‌تر، صرف خرید این محصول کند؟

آیا کاربری که در حال حاضر از اپل واچ سری ۳ استفاده می‌کند، می‌تواند توسط تغییراتی که در اپل واچ ۴ وجود دارند وسوسه به خرید اپل واچ ۴ شود؟

در انتهای بررسی اپل واچ ۴ شایان یادآوری است که مهم‌ترین تغییراتی که در اپل واچ ۴ به نسبت اپل واچ سری ۳ وجود دارند یکی بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش  و در نتیجه دسترسی به اطلاعات بیش‌تر در یک نگاه و دیگری امکان گرفتن نوارقلب است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین گوشی ۲۰۱۸ در راه است، با لیستی از اسمارت فون‌های ۴ ماه آینده‌ی دنیا آشنا شوید!

با توجه به این تغییرات، پاسخ شما به پرسش‌های فوق چیست؟ آیا خود شما حاضر هستید نزدیک به ۵۰۰ دلار (که با دلار ۱۰ هزار تومانی نزدیک به ۵ میلیون تومان می‌شود، به جز هزینه‌های گمرک و …) صرف خرید اپل واچ ۴ کنید؟

منابع: techradar
digitaltrends

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    ثبت سايت

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۹:۰۷

    عالی بود

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا