ارز دیجیتال

قوانین اپل برای استخراج ارز دیجیتال با آیفون و مک تمامی اپ ها ماینر را متوقف می‌کند!

استخراج ارز دیجیتال با آیفون

کمپانی اپل به طور آشکار، اپ هایی که بر روی دستگاه های اپل به استخراج ارزهای دیجیتال می پردازند را تحریم کرد! این ممنوعیت شامل تمامی پلتفرم های اپل، یعنی سیستم عامل های iOS و mac می شود. در ادامه با مرور قوانین تازه استخراج ارز دیجیتال با آیفون و مک با نت نوشت همراه باشید.

۰

کمپانی اپل به طور آشکار، اپ هایی که بر روی دستگاه های اپل به استخراج ارزهای دیجیتال می پردازند را تحریم کرد! این ممنوعیت شامل تمامی پلتفرم های اپل، یعنی سیستم عامل های iOS و mac می شود. در ادامه با مرور قوانین تازه استخراج ارز دیجیتال با آیفون و مک با نت نوشت همراه باشید.

در ماه مارس امسال، کمپانی اپل اقدام به پاک کردن برنامه ی Calendar 2 از اپ استورِ مک به دلیل فعالیت این برنامه در استخراج ارزهای دیجیتالی کرد. این اقدام، اولین قدم اپل در مخالفت با استخراج ارزهای دیجیتال بر روی دستگاه های این برند بود. در گذشته، اپل هیچگاه به فعالیت های مشابه بر علیه استخراج ارزهای دیجیتالی دست نزده بود. در آن زمان، پدیدآورنده ی برنامه ی Calendar 2 گفت که پاک شدن این برنامه به خاطر تخطی از خط مشی اپ استور بوده است. طبق دستورالعمل اپل برای برنامه های موجود در اپ استور، اپ ها نباید باعث مصرف بیش از حد باتری دستگاه شما شوند، نباید دستگاه شما را بیش از حد داغ کنند و یا فشار غیرضروری بر منابع دستگاه شما وارد سازند و البته  قوانین اپل برای استخراج ارز دیجیتال با آیفون و مک بسیار سخت گیرانه به نظر می رسد!

قوانین اپل برای استخراج ارز دیجیتال با آیفون و مک

در حال حاضر، فهرست کاملی از قوانین اپل برای استخراج ارز دیجیتال با آیفون و مک و iOS، macOS، watchOS و برنامه های tvOS اعمال میشوند، منتشر کرده است:

  1. اپل به برنامه های کیف پول دیجیتال مجازی، تا زمانی که آن ها به وسیله ی توسعه دهندگانی که به عنوان یک سازمانِ ثبت شده ارائه شوند اجازه ی فعالیت می دهد.
  2. تنها برنامه های استخراج ارز دیجیتالی اجازه ی فعالیت خواهند داشت که استخراج ارز دیجیتال را در خارج از دستگاه های اپل انجام دهند، مثل برنامه هایی که بر پایه ی cloud فعالیت می کنند.
  3. اپل به کاربران اجازه ی پرداخت، تجارت یا دریافت ارزهای دیجیتال در یک مبادله ی معتبر را می دهد، اما برنامه ها باید از صرافی های خودشان باشند.
  4. به طور مشابه، اپ هایی که در زمینه ی ارائه ی سکه های اولیه، تجارت های بیت کوینی و تجارت دیگر ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می کنند باید از طرف بانک ها، شرکت ها و یا دیگر موسسه های معتبر که بر اساس قانون فعالیت می کنند باشند.
  5. اپ های مرتبط با ارز دیجیتال نمی توانند و نباید برای کارهایی نظیر دانلود کردن یک اپِ دیگر به کاربران سکه ی مجازی دهند. همچنین آن ها نمی توانند کاربران دیگر را برای دانلود اپلیکیشن خود تحصیل کنند و یا به تقویت فعالیت های رسانه های اجتماعی بپردازند.

این قوانین جدید باید آینده ی اپ های مربوط به ارز دیجیتال در دستگاه های اپل را (با توجه به اینکه برنامه های شخص ثالث برای ارائه سکه های اولیه و یا ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال اساسا تحریم شده اند) به شدت دستخوش تغییرات سازند. همچنین جالب خواهد بود ببینیم که چگونه بسیاری از برنامه ها به دلیل داشتن ماینرهای محرمانه (که ممکن است از طریق هک توسط مجرمان سایبری اضافه شده باشند) حذف می شوند.

هرچند که این قوانین اپل برای تمامی اپ های اپ استور اعمال می شوند، اما مک ها و آیفون های هک شده (جیلبریک شده) همچنان قادر خواهند بود تا در خارج از چارچوب های اپل به استخراج ارزهای دیجیتالی بپردازند. البته بدون یک GPU قدرتمند، استخراج ارزهای دیجیتال بر روی دستگاه های اپل مقرون به صرفه نخواهد بود، بنابراین این کار معمولا برای آنهایی که منابع را از دستگاه های دیگران می دزدند سودمند خواهد بود.

منبع: www.theverge.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا