ارز دیجیتال

به ۳ علت ارزهای دیجیتال اکنون ارزش سرمایه گذاری ندارند!

به 3 علت ارزهای دیجیتال در این زمان ارزش ندارند

از لحاظ تاریخی، پول رایج محبوب ترین جایزه، پاداش و یا حق العمل است. شما به هر نظرسنجی نگاه کنید، این مقوله در راس قرار می گیرد. پول نقد پادشاه است؛ زیرا همه از آن استفاده می کنند؛ و همه آن را به عنوان عامل پرداخت می پذیرند. ارز دیجیتال از بسیاری جهات یک نسخه مدرن و جذاب از پول نقد است. ممکن است حتی جذاب تر از پول نقد ،نشانی پیشرفته، و تصویری آگاهانه باشد.

۰

فروشندگان همیشه می خواهند که نام تجاری خود را با محصول بعدی (next “it” product) مرتبط سازند. و شما ممکن است آن را به صورت یک جایزه ی قرعه کشی، پاداش وفاداری یا به اشکال دیگر به دست آورید یا خریداری کنید. که این کار از روی عاطفه و احساس نمی تواند باشد. next “it” product یک استراتژی بازاریابی بسیار موثر و عملی است. برندها با این کار می توانند هیجان را در میان مشتریان موجود ایجاد کنند و همزمان با آن افزایش آگاهی نام تجاری خود را با مشتریان به اشتراک بگذارند. برخی از گروه های رایجی  که برندها در “it” رقابت می کنند شامل انتشار فیلم های پرفروش، جدیدترین دستگاه های الکترونیکی و رسانه های اجتماعی جدید می شوند. طی چند ماه گذشته، علاقه  به دسته ای جدید رشد پیدا کرده : ارزهای دیجیتال.

بیت کوین به عنوان زیراکس این رده، و با نام های جدیدتری از قبیل اتریوم، ریپل، و بسیاری دیگر برای خود شهرتی به دست آورده اند. پول دیجیتال چندین جعبه معیار «it» را مورد بررسی قرار می دهد: جدید است، بسیاری از رسانه ها را در اختیار دارد، همه درباره آن صحبت می کنند، و برای کسانی که آن را دارند، فرصت هایی را فراهم می کند. افرادی که حتی نمی دانند ارز دیجیتال چیست، و یا  کسانی که به طور کامل آن را درک نمی کنند – هنوز هم می خواهند تنها به منظور گفتن اینکه آن را دارند، آنها را داشته باشند. آنها می خواهند به عنوان یک پذیرنده اولیه، به عنوان بخشی از جمعیت “it” دیده شوند.

با وجود ارائه چند معیار مثبت “it”، بازاریابان باید قبل از تعویض واگن خود بر روی این پدیده جهانی، احتیاط کنند. به همان اندازه که یک چیزی جدید است، مشارکت با آن می تواند یک قمار باشد. این دسته جدید با راه اندازی یک محصول شرکتی سنتی، فاصله و فرق زیادی دارد.

در حالی که مزایای آن در نهایت ممکن است بیشتر از خطرات آن باشد، مهم است بدانیم که بدانیم پتانسیل منفی همکاری با ارزهای دیجیتال چیست.

درخواست تجدید نظر

از لحاظ تاریخی، پول رایج محبوب ترین جایزه، پاداش و یا حق العمل است. شما به هر نظرسنجی نگاه کنید، این مقوله در راس قرار می گیرد. پول نقد پادشاه است؛ زیرا همه از آن استفاده می کنند؛ و همه آن را به عنوان عامل پرداخت می پذیرند. ارز دیجیتال از بسیاری جهات یک نسخه مدرن و جذاب از پول نقد است. ممکن است حتی جذاب تر از پول نقد ،نشانی پیشرفته، و تصویری آگاهانه باشد.

با این حال، ارز دیجیتال تا زمانی که به تقاضا یا تجدید نظر جهانی برای مصرف کنندگان و یا پذیرش توسط خرده فروشان برسد، کم اهمیت تر از پول نقد است. در نظر سنجی اخیر LendEDU، آگاهی از بیت کوین نسبتا خوب می باشد. ۷۸٫۶ درصد از آمریکایی ها پاسخ داده اند که درباره آن شنیده اند، در حالی که آگاهی از اتریوم (۳۱٫۶ درصد) و ریپل (۲۲٫۲ درصد) بسیار کمتر است.

البته، آگاهی همیشه به منزله پذیرش نیست. کمتر از ۱۵ درصد از آمریکایی ها پاسخ دادند که آنها در حال حاضر دارای بیت کوین، یا مالک آن هستند. و خرده فروشان هم تمایلی به سوار شدن بر واگن ارزهای دیجیتال ندارند. با توجه به گزارشات شرکت خدمات مالی مورگان استنلی، تنها ۰٫۶ درصد از ۵۰۰ فروشگاه اینترنتی آنلاین، بیت کوین را قبول می کنند، که در واقع نشان دهنده کاهش ۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ است.

چرا این آمار مهم است؟ از آنجا که مشارکت مصرف کنندگان در برنامه های بازاریابی که جوایز و پاداش های ویژه و خاص را ارائه می دهند، معمولا کمتر است.

نوسان ارزش

برخی از تولیدکنندگان باثبات شروع به ارائه ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه پاداش کرده اند، که از لحاظ تئوری این یک کار استراتژیک است. در واقع این یک پاداش دیجیتالی است که  هزینه های انبارداری و اجرائی را از بین می برد. این یک برنامه وفاداری (روشی در بازاریابی هست که موجب ارتقاء شخصیت حقیقی و اعتباری مشتری می‌شود و درنهایت به تکرار خرید مشتری منتهی می‌شود) در دستور کار شرکت های بین المللی می تواند باشد،، زیرا این یک ارز جهانی است. اما علی رغم این اعتقادات، خطر قابل توجهی را به عنوان یک مورد پاداش به همراه می آورد.

این ارز بسیار ناپایدار می تواند در یک دوره نسبتا کوتاه مدت نوسانات قیمت شدیدی را به همراه داشته باشد، که می تواند یک حکم اعدام برای یک برنامهٔ وفاداری مشتریان باشد. اگر ارز دیجیتال ده برابر افزایش ارزش داشته باشد، مستلزم افزایش ده برابری هزینه ارز برنامه وفاداری دارد. و یا نیاز به این دارد که برنامه وفاداری برای جبران پاداش به طور دائم بازبینی شود که باعث ناامید کردن اعضای برنامه می شود.

خطرات روابط عمومی منفی

شاید مهمترین عامل در نظر گرفتن این نقطه باشد. هر بار که یک نام تجاری یک مشارکت ایجاد می کند، هر روابط عمومی منفی مربوط به شریک، به منزله سایه ای بر حمایت از برند ایجاد می کند. ارز دیجیتال به دلایل مختلفی یک شریک با ریسک بالا است؛ از نوسانات بزرگ گرفته، تا امنیت مقررات.

اخبار اخیر در مورد ارزهای دیجیتال، چه به عنوان یک رسته چه به عنوان ارزی منحصر بفرد، اغلب یک چرخه منفی برای جلب توجه بیشتر است. که از همه این ها تنها یک ارز دیجیتال منفعت می برد و روابط عمومی خوبی را ایجاد می کند، در حالی که بقیه دچار خسارت و زیان می شوند.

 اگر یک برند یک برنامه مبتنی بر تشویق با ارز دیجیتال را اجرا می کند، و خبرهای بد در رابطه با آن ارز درج پیدا کند، برنامه این برند به طور ناگهانی سمی می شود.

حتی با تمام این نگرانی ها، هنوز نتیجه قانع کننده ای برای همکاری با ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای نام تجاری مناسب، هدف قرار دادن مصرف کنندگان مناسب (مانند نسل جوانی که آگاهی بیشتری نسبت به ارز های دیجیتال دارند و آن را قبول کرده اند)، این ممکن است محصول کامل « it» باشد. همه چیز در این خلاصه می شود که آیا مزایای برند بیش از ضرر و زیان آن است. در ادامه هر برنامه ای با درک فزاینده ای از چشم انداز خطرات و یک استراتژی کاهش خطرات احتمالی، باید چرخه اخبار ارز دیجیتال را کاهش دهد.

منبع: www.adweek.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا