ورزش و تناسب اندام

۱۰ دقیقه ورزش برای قلب و سپس داشتن قلبی کاملا سالم!

۱۰ دقیقه ورزش برای قلب

انفجار سلامتی قلب فقط با ۱۰ دقیقه ورزش انفجاری قلب! برای آن که از بیماری های قلبی عروقی دور بمانید یا حتی اگر در حال حاضر به بیماری قلبی دچار هستید خطر سکته را از خود دور کنید باید قلب را به ضربان بیشتر وادار کنید.

۳+

تحقیقات اخیر نشان می دهد که فقط ۱۰دقیقه ورزش برای قلب و بالارفتن از چند پله، پیاده روی تند دور مجتمع ساختمانی یا در محوطه اطراف خانه، سه دقیقه دویدن آهسته بر سلامتی میانسالان تاثیر زیادی دارد.  ورزش هایی که با شدت انجام شود و ضربان قلب را بالا ببرد حتی در میانسالی باعث سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود. فقط مهم این است که هر روز فعالیت بدنی داشته باشند. این یافته مهم و چند و چون آن را در نت نوشت امروز بخوانید.

بیشتر بخوانید: علائم مشکلات قلبی چیست؟

فقط  ۱۰ دقیقه ورزش برای قلب

محققان وضعیت سلامتی و فعالیت بدنی ۸۰۰ر۴ نفر در دهه چهارم زندگی را مورد بررسی قرار دادند. تحقیق انجام شده بر روی افراد شرکت کننده در تحقیق مشخص کرد که ۱۰ دقیقه ۱۰ دقیقه ورزش برای قلب و فعالیت بدنی شدید که باعث ضربان شدید قلب شود مزایای بیشماری دارد. تنها کاری که شخص باید به آن توجه کند شدت و زمان ۱۰ دقیقه ۱۰ دقیقه ورزش برای قلب است. پس بهتر است از امروز برای رفتن به سرکار مسیری را پیاده روی کنید، یا برنامه خریدهای روزانه را طوری تنظیم کنید که بعضی از آن ها را تا مغازه پیاده روی کرده و خودتان خریداری کنید و به خانه بیاورید. به این ترتیب علاوه بر پیاده روی درست مثل این است که وزنه هم در دست گرفته اید که بر فعالیت بدنی تان تاثیر بیشتری خواهد داشت.  و البته تا می توانید کمتر از آسانسور استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: علائم هشدار دهنده حمله قلبی و یک تکنیک ساده برای تشخیص حمله قلبی

نظر پزشکان در مورد ۱۰ دقیقه ورزش برای قلب

متخصصان قلب نیز پس از بررسی نتایج تحقیقات تاکید کردند حتی یک دقیقه فعالیت بدنی شدید و سریع سلامت قلب را تضمین می کند. چه بهتر که ۱۰ دقیقه ۱۰ دقیقه ورزش برای قلب در طول روز داشته باشید که باعث شود ضربان قلب تند شود. ورزش هایی که کاردیوگرافی نامیده می شود. پرش، پیاده روی سریع، دویدن آهسته از جمله این فعالیت ها است. بعضی از متخصصان قلب اعتقاد دارند تنها روزی ۳۰ دقیقه ورزش تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت قلب می گذارد و امکان بروز سکته های قلبی و مغزی را به میزان زیادی کاهش می دهد.

شاید انجام ۳۰ دقیقه متوالی ورزش برای خیلی ها به دلایل مختلف فراهم نشود. ولی اگر بتوانید این ۳۰ دقیقه را در طی روز طوری تقسیم بندی کنید که هر بار چند دقیقه ای ورزش کنید باز هم همان تاثیر ورزش ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ای را خواهد داشت.

در سال ۲۰۰۸ اداره بهداشت و سلامت آمریکا به آمریکاییان توصیه کرد در طول هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند که ۷۵ دقیقه آن به ورزش ها و فعالیت هایی تند اختصاص یابد که باعث افزایش ضربان قلب می شود. بر اساس این تحقیقات بسیاری از متخصصان قلب هم اکنون فعالیت بدنی متوسط مثل پیاده روی را به بیماران خود توصیه می کنند. هر چند تاکید می کنند حتی الامکان این پیاده روی یا بخشی از آن باید آنقدر تند باشد که ضربان قلب افزایش یابد. ملاک تند بودن هر نوع فعالیت بدنی را می توان این گونه اندازه گیری کرد که موقع انجام آن فعالیت نتوانید صحبت کنید. طناب زدن و پرش دو فعالیت بدنی است که توسط متخصصان قلب توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای قلب و عادات سالم برای تقویت قلب

طی تحقیقی دیگری که بر روی حدود ۵۰۰۰ آمریکایی طی سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ انجام گرفت مشخص شد افرادی که روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه ورزش یا فعالیت بدنی داشتند بیشتر در معرض بیماری های دیابت و قلبی عروقی بودند.

مسوول تیم تحقیق می گوید: «خیلی ساده و روشن می خواهیم بگوییم ورزش ها و فعالیت های بدنی با شدت متوسط و سریع که باعث افزایش ضربان قلب شود به همان شدت خطر مرگ و میر ناشی از سکته را کاهش می دهد. حتی اگر این فعالیت ها را پشت سرهم انجام ندهید و آن را در فواصلی زمانی طی روز تقسیم بندی کنید.»

تعجب برانگیز نبود که تیم تحقیق به این نتیجه جالب رسید : هر چه بیشتر بهتر. چرا که تحقیقات نشان داد افرادی که بیشتر ورزش می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: مضرات دویدن برای قلب : آیا دوندگان قلب‌ های سلامتی دارند؟

در تحقیق همچنین مشخص شد شرکت کنندگانی که در روز ۶۰ دقیقه ورزش می کنند ۵۷ درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته در آن ها کاهش نشان می دهد. افرادی که ۱۰۰ دقیقه در طی روز ورزش و فعالیت بدنی دارند این خطر را ۷۶ درصد کاهش می دهند.

دکتر گرک فونارو Dr. Gregg Fonarow رییس بخش کاردیومیوپاتی Ahmanson-UCLA Cardimyopaty Center که خود در تحقیقات حضور نداشته است پس از مطالعه نتایج تحقیق اعلام کرد: «این تحقیق نشان می دهد یک فعالیت بدنی ۱۵۰ دقیقه ای در طول هفته حتی اگر به دقایق کوچک تقسیم بندی شود و بخشی از آن با باعث ضربان شدید قلب شود، اهمیت خاصی در سلامت قلب دارد.»

برای رسیدن به این هدف یعنی داشتن ۱۵۰ دقیقه ورزش در طول هفته یا حتی بیشتر او پیشنهاد می کند افراد شدت و زمان فعالیت بدنی روزانه خود را یادداشت کنند و توجه داشته باشند از این میزان ورزش حتما نصف آن را به فعالیت هایی اختصاص دهند که باعث افزایش ضربان قلب می شود.

بیشتر بخوانید: رسوب زدایی رگهای قلب با درمان‌های خانگی و خداحافظی با بیماری قلبی!

منبع: WebMD.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا