علمی

رازهای ناگفته جهان از دیدنی ترین مکان‌های دنیا که کمتر کسی از آنها خبر دارد!

رازهای ناگفته جهان از دیدنی ترین مکان‌های دنیا که کمتر کسی از آنها خبر دارد!

از ماچو پیکو تا هرم بزرگ گیزا، دنیا پر از جاهای دیدنی و آثار تاریخی می باشد. هر ساله این نقاط دیدنی توسط میلیون ها نفر از مردم دنیا بازدید می شوند. پس چگونه ممکن است که هنوزم جنبه هایی از این آثار بسیار مشهور حاوی رازهای ناگفته جهان باشد؟

۲+

از ماچو پیکو تا هرم بزرگ گیزا، دنیا پر از جاهای دیدنی و آثار تاریخی می باشد. هر ساله این نقاط دیدنی توسط میلیون ها نفر از مردم دنیا بازدید می شوند. پس چگونه ممکن است که هنوزم جنبه هایی از این آثار بسیار مشهور حاوی رازهای ناگفته جهان باشد؟ بله، حتی مشهورترین و دیدنی ترین نقاط دنیا هم هنوز رازهای ناگفته جهان را سربسته نگه داشته اند. وقتی که فکر می کنید همه چیز را می دانید، تازه با فهمیدن خیلی از چیزهایی که در کلاس تاریخ به شما گفته نشده متعجب خواهید شد. در اینجا قصد داریم تا پرده از رازهای ناگفته جهان از دیدنی ترین مکان‌های دنیا که کمتر کسی از آنها خبر دارد! برداریم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آسان ترین کشور برای مهاجرت ، با شرایط مهاجرت به این ۱۰ کشور آشنا شوید

رازهای ناگفته جهان

۱ – برج ایفل

بازدید از بالاترین نقطه ی برج ایفل در پاریس فرانسه، تجربه ای است که در هیچ کجای کره زمین قادر به تکرار آن نخواهید بود. بخشی از معروفیت این برج به خاطر همین موضوع می باشد.

این برج در سال ۱۸۸۹ ساخته شد تا برای ورود به نمایشگاه جهانی خدمت کند. رازی جالب هم در ساختمان این برج وجود دارد: برج ایفل دارای یک آپارتمان مخفی در بالاترین قسمت خود است که برای خالق برج، یعنی گوستاو ایفل ساخته شده است.

جالب است بدانید که بسیاری از مردم پاریس از شکل و شمایل این برج خوششان نمی آید و خواستار تخریب آن می باشند!

بیشتر بخوانید: عجیب ترین فرودگاه های دنیا که مقصد سفر و بازدید گردشگران هستند!

آپارتمان مخصوص گوستاو ایفل

آپارتمان مخصوص گوستاو ایفل

۲ – یادبود لینکون

این بنا در واشینگتن دی سی واقع شده است. این یادبود که به احترام آبراهام لینکلن ساخته شده بسیار منحصر به فرد می باشد. اما یک رازهای ناگفته جهان هم در ساختمان این بنا مخفی شده است: اگر بتوانید از نزدیک به این بنا نگاه کنید، متوجه وجود دری در قسمت جانبی آن خواهید شد.

بیشتر بخوانید: دورافتاده ترین نقاط دنیا ، ۵ نقطه دور افتاده، متروک و ترسناک روی کره زمین 

بنای یادبود لینکون

بنای یادبود لینکون

این در شما را به سمت سالنی زیرزمینی هدایت می کند که شبیه به غاری بزرگ و طبیعی می باشد. حتی از سقف این سالن قندیل هایی طبیعی هم آویزان شده است.

در مخفی بنای یادبود آبراهام لینکون

در مخفی بنای یادبود آبراهام لینکون

اگرچه این غار توسط انسان های معاصر بنا شده است، اما مانند غارهای ماقبل تاریخی پر از دیوار نوشته و نقاشی می باشد. این نقاشی ها توسط فردی که این غار را بنا نهاده، در سال ۱۹۰۰ میلادی بر روی دیوارهای آن نقش بسته اند و به همین دلیل آن ها را به عنوان “دیوار نوشته های تاریخی” به حساب می آورند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین کلاهبردار آمریکا ، فروش پل بروکلین دوبار در هفته برای چندین سال، با George C. Parker آشنا شوید!

دیوار نوشته های تاریخی در بنای یادبود لینکون

دیوار نوشته های تاریخی در بنای یادبود لینکون

۳ – میدان ترافالگار

این میدان که در قلب شهر لندن در کشور انگلستان قرار گرفته است، به عنوان مرکز اکثر آشوب های دراماتیک تاریخ این کشور مثل دوشنبه ی سیاه و یکشنبه ی خونین می باشد…

میدان ترافالگار مرکز شروع آشوب های دوشنبه ی سیاه و یکشنبه ی خونین بود

میدان ترافالگار مرکز شروع آشوب های دوشنبه ی سیاه و یکشنبه ی خونین بود

با توجه به تاریخ خشونت آمیز در مورد این بنای تاریخی، مقامات می خواستتند تا افسرهای پلیس همیشه در مکان های تعیین شده ی خود حضور داشته باشند تا در صورت نیاز به سرعت در دسترس باشند.

اما پیدا کردن و دیدن آن ها در این میدان تقریبا غیر ممکن بود، مگر اینکه جرمی از شما سر می زد و ناگهان پلیسی از ناکجا آباد برای دستگیر کردن شما وارد عمل می شد! چرا نمی توانستید پلیس ها را ببینید؟ زیرا آن ها درون این محفظه ی بسیار کوچک که ایستگاه Lilliput نامیده می شد قرار می گرفتند!

بیشتر بخوانید: خطرناک ترین جاده دنیا ، جاده مرگ در بولیوی

ایستگاه Lilliput

ایستگاه Lilliput

۴ – بنای تاریخی واشنگتن

در سال ۲۰۱۶، این بنا برای مدت نامعلومی به دلیل تعمیرات آسانسور آن تعطیل شد. جالب است بدانید که آسانسور این بنا سابقه خرابی های زیادی دارد.

 The Washington Monument

The Washington Monument

اگرچه این اتفاق برای گردشگران ناامید کننده بود، اما به این معنا نبود که آن ها بازدید از بنای یادبود واشنگتن را کاملا از دست داده باشند! یک نسخه ی ۱۲ فوتی از این بنا در آشیانه ای در نزدیکی بنای اصلی ساخته شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از نسخه ی دوم این برج دیدن کنند. این بنای پنهان شده به عنوان نقطه کنترل Geodetic (وابسته به کوتاهترین خط بین دو نقطه، به ویژه در سطوح کروی) شناخته می شود که بخشی از شبکه ی نقاط کنترلی مشابه در سراسر ایالات متحده است که کمک به همگام سازی نقشه برداری Geodetic ملی در نقشه های دولتی می کند.

این اثر در سال ۱۸۸۰ میلادی ساخته شده و هرچند که الان در سوراخی پنهان شده است، اما پس از ساخته شدن تا مدت ها غرورمندانه بر روی زمین خودنمایی می کرد. در گذر زمان، تغییر در شرایط زمین های گود و پستی که واشینگتن دی سی را می سازند باعث شد تا به تدریج این بنا نشست کند.

 replica washington monument

replica washington monument

۵ – Colosseum (آمفی تئاتر)

این بنای قدیمی رومی، یکی از پربازدیدترین مکان های توریستی دنیا می باشد. هر ساله بیش از ۴ میلیون توریست از این بنا دیدن می کنند، اما هیچ کدام از آنها رازهای ناگفته جهان که مدفون در زیر این بنا هستند را نمی دانند…

Colosseum

Colosseum

در زیر Colosseum، یک سری تونل هایی که به عنوان hypogeum (سرداب) شناخته می شوند وجود دارد. این مکان ها، اساسا به عنوان فضایی برای آماده سازی گلادیاتورها قبل از شروع نبرد به کار می رفتند. همچنین حیواناتی که در مسابقات گلادیاتوری شرکت داده می شدند هم در آنجا نگه داری می شدند.

کار ساخت Colosseum در سال ۸۰ میلادی به پایان رسید، اما این اتاق های زیرزمینی چندین سال بعد توسط امپراتور Domitian (دومیتین) به این بنا اضافه شد. او همچنین برای ترسیم وقایع تاریک و خشن خصوصی، مثل جنگ گلادیاتورهای زن با کوتوله ها، از این اتاق هایی که ساخته ی خود او بودند استفاده می کرد.

hypogeum

hypogeum

۶ – مجسمه آزادی

بازدید از نیویورک، تا زمانی که از نزدیک این بنای باشکوه را مشاهده نکنید کامل نمی شود. احتمالا می دانید که می شود به وسیله ی یک بالابر تا قسمت فوقانی این بنا بالا رفت، اما آیا می دانستید که توریست ها قبلا می توانستند حتی از مشعل این بنا ها دیدن کنند؟ این قانون به خاطر دلیلی دیوانه بار عوض شد.

در ۳۰ جولای سال ۱۹۱۶، جاسوسان آلمانی بمبی را در اسکله ای در نزدیکی Jersey City منفجر کردند. شدت انفجار به حدی بود که به بازو و مشعل این مجسمه آسیب های شدیدی وارد شد. تعمیر کامل این آسیب ها تا سال ۱۹۸۴ طول کشید.

از زمانِ بعد از این انفجار، دیگر به توریست ها اجازه ی بازدید از قسمت بازو داده نشد. همچنین اگر می خواهید تا مشعل اصلی این مجسمه را ببینید، باید گفت که آن را در موزه ای در همان جزیره نگه داری می کنند.

بازتاب انفجار در اطراف مجسمه آزادی در روزنامه های آن زمان

بازتاب انفجار در اطراف مجسمه آزادی در روزنامه های آن زمان

۷ – دیزنی لند

اگرچه این پارک تفریحی را نمی توان به عنوان یک اثر یا بنای تاریخی نامید، اما به هر حال این مکان هم یکی از پربازدیدترین نقاط دنیا به شمار می رود. اما اکثر توریست هایی که از دیزنی لند بازدید می کنند نمی دانند که Club 33، کلوبی شخصی می باشد که برای ملحق شدن به آن، سالانه باید مبلغ عظیم ۴۰،۰۰۰ دلار را پرداخت کنند!

این کلوب توسط خودِ شخصِ والت دیزنی ساخته شد. هدف از ساخت این کلوب این بود که آقای دیزنی و همکاران نزدیکش بتوانند کمی از فضای دیوانه کننده ی پارک برای صرف غذا دوری کنند.

 club-33


club-33

در اینجا به بررسی رازهای ناگفته جهان از دیدنی ترین مکان‌های دنیا که کمتر کسی از آنها خبر دارد! بعید می دانم که در هیچ کدام از کتاب های تاریخ و جغرافی این نکات بیان شده باشند. آیا شما قبل از خواندن این مطلب هیچ کدام از این رازها را می دانستید؟ از رازهای سری بناهای دیدنی در دیگر نقاط دنیا چه چیزهایی می دانید؟ با کامنت های خود ما را هم در جریان بگذارید.

منبع: http://boredomtherapy.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا