دانستنی‌های سلامتی

خواص آرد ذرت چیست ؟ آرد ذرت را جایگزین آرد گندم کنید و از انواع بیماری‌ها در امان باشید!

خواص آرد ذرت

به علت بالا بودن خواص آرد ذرت برای بدن گزینه بسیار خوبی برای جایگزینی آرد گندم است. ذرت این دانه قدیمی، مزایای بسیار خوبی برای سلامتی دارد و بسیار راحت تر و سالم تر از آرد گندم مورد استفاده قرار می گیرد.

۵+

به علت بالا بودن خواص آرد ذرت برای بدن گزینه بسیار خوبی برای جایگزینی آرد گندم است. ذرت این دانه قدیمی، مزایای بسیار خوبی برای سلامتی دارد و بسیار راحت تر و سالم تر از آرد گندم مورد استفاده قرار می گیرد. این بار در نت‌ نوشت شما را با خواص آرد ذرت آشنا می سازیم.

بیشتر بخوانید: مضرات ذرت بو داده را بدانید : ذرت بوداده بخوریم یا نه؟

بیشتر بخوانید: خواص ارزن ؛ زمان استفاده از ارزن فرا رسیده است!

خواص آرد ذرت برای چشم

خواص آرد ذرت چیست

با توجه به میزان کارتنوئید در آرد ذرت، می توان گفت که این آرد خواص بی شماری برای پیشگیری از مشکلات چشم دارد. کارتنوئید عنصری است که در تمام دانه های ذرت یافت می شود. مقدار زیادی از دانه های ذرت در آرد ذرت وجود دارد که این خواص را به بدن می رسانند. در صورتی که این آرد را به صورت های مختلف به وعده صبحانه خود اضافه کنید خواص آرد ذرت بهتر جذب شده و بسیاری از بیماری های چشم به صورت کاملا طبیعی درمان می شوند.

بیشتر بخوانید: انواع آردها و خواص و مضرات هر کدام را بشناسید

کاهش علائم آلرژی

از دیگر خواص آرد ذرت این است که بسیاری از مشکلات مرتبط با انواع حساسیت های مختلف را بر طرف می کند. طی مطالعات مشخص شده است که ۳۲۴ نوع آرد در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام خواص و البته مضرات منحصر به فردی دارند. اما آرد ذرت طی آزمایشات صورت گرفته کمترین ماده آلرژن را دارد که نسبت به سایر گونه‌ها کمترین میزان آلرژی را ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: خواص آرد بادام

کاهش وزن

غذاهایی که در بدن به راحتی هضم شوند در نهایت منجر به کاهش وزن شما خواهند شد. فیبر موجود در آرد ذرت غنی از پروتئین بوده و اسید های چرب اشباع نشده، فروکتان و عناصر ریز دیگر مانند روی و آهن در آرد ذرت به وفور یافت می شود و این یکی از خواص آرد ذرت است. اگر از خالص ترین نوع آرد ذرت مصرف کنید به دلیل وجود این عناصر و فیبر بالا، به راحتی می توانید مانع افزایش وزن خود شوید.

بیشتر بخوانید: عوارض آرد سفید : چرا آرد سفید برای سلامتی مضر است؟

مانع بروز دیابت نوع ۲ شوید

یکی از خواص آرد ذرت مبارزه با دیابت است. آرد ذرت با توانایی احتمالی برای تاخیر در دیابت نوع ۲ می تواند یک خاصیت ویژه داشته باشد. طی مطالعات رژیم های گندم که صورت قدیمی دارند در کاهش چربی، متابولیسم و گلوکز بسیار دخیل است. به همین دلیل می تواند یکی از بهترین مواد غذایی در کاهش دیابت نوع ۲ باشد.

بیشتر بخوانید: مضرات آرد گندم و بیماری هایی که با مصرف ان به وجود می آیند

از انواع بیماری ها در امان باشید

آرد ذرت همان طور که یک ماده غنی شده از اسید فنولیک است مزایای دیگری هم دارد که شامل پیشگیری از انواع بیماری‌ها خواهد شد. این اسید در برابر آسیب ها اکسیداتیو و بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی و انواع سرطان بسیار قوی عمل خواهد کرد.

طی تحقیقات انجام شده در مورد فعالیت های آنتی اکسیدانی در مواد غذایی، آرد ذرت سر شار از این خاصیت است به صورتی که حتی پس از پردازش نیز، ارزش غذایی مواد به خوبی حفظ خواهند شد. همچنین افرادی که نسبت به خاصیت گلوتن که در انواع آردها وجود دارند دچار مشکل و بیماری هستند، مصرف آرد ذرت گزینه مناسبی برایشان محسوب می شود چرا که نسبت به تمامی آردها پایین‌ترین سطح گلوتن موجود را دارا می باشند و هضم را آسان می کند و همچنین بیماری سلیاک را به خوبی کنترل کرده و مانع بروز آن می شوند.

بیشتر بخوانید: میوه های حاوی آنتی اکسیدان بالا و آنتی اکسیدانهای بسیار قوی که باید هر روز استفاده کنید

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    قاسم

    ۲۵ دی ۱۴۰۱ at ۱۳:۲۹

    سلام . آیا آرد ذرت برای کبد چرب هم خوبه یا خیر

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا