دانستنی‌های سلامتی

نوشیدنی های مضر برای دندان ؛ این نوشیدنی ها دندان هایتان را خراب می‌کنند!

نوشیدنی های مضر برای دندان

این نوشیدنی ها حتما دندان هایتان را خراب می‌کنند! نوشیدنی های مضر برای دندان. نوشیدنی های اسیدی مانند چای میوه های و یا آب های طعم دار آسیب جدی به مینای دندان وارد می کنند. بسیاری از مواد موجود در این مایعات می تواند منجر به فرسایش دندان شود.

۲+

نوشیدنی های مضر برای دندان کم نیستند. در فصل تابستان نوشیدنی های خنک و در فصل زمستان نوشیدنی هایی گرم مانند چای و قهوه می تواند بسیار لذت بخش باشند. مصرف بسیاری از نوشیدنی ها می تواند برای سلامتی مضر باشد. نوشیدنی های اسیدی مانند چای میوه های و یا آب های طعم دار آسیب جدی به مینای دندان وارد می کنند. بسیاری از مواد موجود در این مایعات می تواند منجر به فرسایش دندان شود. نت نوشت نوشیدنی های مضر برای دندان را به شما معرفی می کند که به دلیل وجود اسید ها دندان ها را به شدت خراب می کنند.

مطالعات بسیاری در زمینه خرابی دندان توسط نوشیدنی های اسیدی انجام شده است که طی این تحقیقات، مقاله ای در یکی از مجلات دندان پزشکی بریتانیا به چاپ رسید که مبنی بر این بود که رژیم غذایی ۳۰۰ نفر که فرسایش شدیدی در دندان هایشان داشتند از نوشیدنی های بسیاری از جمله نوشیدنی های اسیدی در رژیم غذایی خود استفاده می کردند. مصرف میگو، سیب زمینی، چای میوه ای، نوشیدنی های سرشار از قند، آب های طعم دار همگی اسیدی بوده و سبب سستی و خرابی دندان ها می شود. مصرف این نوع غذاها نیازمند بهداشت و نظافت کامل دندان است.

اسید با دندان چه می کند ؟

در صورتی که شما برای مدت زمان زیادی یعنی در حدود بالای پنج دقیقه یک نوشیدنی اسیدی را در دهان خود نگه دارید بی شک دندان شما حتما خراب خواهد شد. با این تفاسیر مصرف میوه های اسیدی نیز به همین منوال خواهد بود. یعنی مصرف میوه یا آب میوه و حتی چای میوه که اسیدی است می تواند منجر به این مشکل شود. البته در صورتی که بعد از مصرف آن دندان هایتان را بلافاصله مسواک زده و کاملا تمیز کنید این اتفاق به احتمال کمتر به وقوع خواهد پیوست. بهتر است نوشیدنی هایی را که برای بعد از غذا یا میان وعده انتخاب می کنید از نوع نوشیدنی های بدون اسید باشند.

نوشیدنی های مضر برای دندان چه هستند ؟

dental problems

مصرف میوه یا آب میوه وحتی چای میوه که اسیدی است می تواند منجر به فرسودگی دندان شود

طبق تحقیق پزشکان، افرادی که از چای لیمو بیش از یک مرتبه در طی روز یا بین وعده های غذایی خود مصرف می کنند بیش از ۱۱ برابر افراد دیگر دچار فرسایش دندان می شوند. اما زمانی که این نوشیدنی ها با وعده های غذایی مصرف می شود این میزان تقریبا نصف می شود. این گزارش می گوید که نوشیدنی های شیرین و آن دسته که حاوی سرکه و ترشی بیشتری هستند منجر به فرسایش دندان خواهند شد. این ها نوشیدنی های مضر برای دندان هستند.
الکل، چای میوه ای، آب های طعم دار، نوشیدنی های رژیمی و نوشیدنی های شیرین.

مراقبت از دندان ها

در صورتی که نوشیدن این مایعات را دوست دارید بهتر است روش مصرف آن ها را به نحوی تغییر دهید تا از خرابی دندان هایتان پیشگیری کرده باشید. نوشیدنی های اسیدی و شیرین را بیش از یک مرتبه در روز استفاده نکنید و بهترین زمان مصرف آن ها بین غذا می باشد. سعی کنید آن ها را به تنهایی و بعد از صرف غذا ننوشید. بهتر است نوشیدنی های اسیدی را با کمی آب آشامیدنی مخلوط کرده و بعد مصرف کنید.

دندان از طریق فرآیندهای شیمیایی که از فعالیت های باکتریایی به وجود می آیند فرسایش پیدا می کند. مواد سخت دندان به وسیله اسیدیته غذا یا انواع نوشیدنی ها از بین می رود. رژیم غذایی که شما انتخاب می کنید در پوسیدگی دندان هایتان بسیار موثر هستند. استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید یا شستشو دهنده های حاوی این ماده خطر فرسایش را کاهش می دهد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا