دانستنی‌های سلامتی

تفاوت مام و دئودورانت و کاربردهای هر یک به جز برطرف کردن بوی بد!

تفاوت مام و دئودورانت
۵+

برخی تفاوت مام و دئودورانت را به درستی نمی‌دانند فکر می‌کنند کاربرد هر دو یکی است. این که زیر بغل می‌زنی تا عرق نکنی و زیر بغل بوی بد ندهد. ولی اگر تفاوت آن‌ها را ندانید و درست از آن‌ها استفاده نکنید تاثیر معکوس هم خواهد داشت. امروزه در بازار انواع و اقسام دئودورانت و مام زیر بغل با رایحه‌های دل انگیز وجود دارد که بعضی ۲۴ و بعضی تا ۴۸ ساعت مانع از عرق کردن می‌شود و جلوی بوی بدن فرد را می‌گیرد. خوبی رول‌های ضد عرق این است که حتی اگر عرق هم کنید باز هم بوی بدی ندارد.

ولی خوب به توصیه متخصصان بهداشت بهتر است خیلی از آنها استفاده نکنیم. چون بعد از مدتی مواد آن‌ها وارد پوست و غدد لنفاوی می‌شود.

تفاوت مام و دئودورانت

دئودورانت یک وسیله آرایشی بهداشتی است که بوی بد باکتری‌های بدن را که با عرق فعال می‌شوند از بین می‌برد و رایحه خوبی به بدن می‌دهد.

ضد عرق‌ها نوعی دارو محسوب می‌شوند. به همین دلیل گرچه عرق نمی‌کنید ولی پس از مدتی منافذ پوست را می‌بندد و باعث تغییر بافت پوست می‌شود و بعد از مدتی مانع از عرق کردن بدن فرد می‌شود. در صورتی که عرق کارکرد طبیعی بدن برای کنترل دما و دفع سموم است.

تفاوت مام و دئودورانت برای درمان آکنه

با استفاده از ضد غرق‌ها می‌توانید آکنه را محو کنید

با استفاده از ضد غرق‌ها می‌توانید آکنه را محو کنید

وقتی از دئودرانت‌ها استفاده می‌کنید بخصوص از نوع پودری، پودر و مواد آن‌ها باعث پراکنده شده و می‌تواند بروز آکنه در چهره شود. در صورتی که رول‌های ضد عرق می‌تواند راه حل درمانی برطرف کردن آکنه باشد.

فکر کنید می‌خواهید میهمانی بروید و ناگهان یک جوش ظاهر می‌شود. بهترین راه این است از ضد عرقی که فاقد ترکیبات آلومینیومی است استفاده کنید تا به فوریت آکنه را ناپدید کند.

تفاوت مام و دئودورانت برای پاها

اگر با پوشیدن شلوار مشکل دارید و یا به علت چاقی هنگام راه رفتن ران هایتان به هم سابیده می‌شود، می‌توانید از دئودورانت روی ران‌های تان هم استفاده کنید.

به این ترتیب بخصوص موقع ورزش مشکلی نخواهید داشت و مثل یک روان کننده مانع از سابیده شدن پوست می‌شود. به طور کلی از دئودورانت‌ها برای هر قسمت از پوست‌تان که مستعد سایش است می‌توانید استفاده کنید.

حتی می‌توانید از دئودورانت یا رول‌های ضد عرق برای پاها استفاده کنید. قبل از جوراب پوشیدن البته روی پاهای تمیز کف و روی پا را دئودورانت یا رول ضد عرق بزنید. خوب است یک عدد از آن‌ها را با رایحه بوی گل‌ها فقط برای کف پا نگه دارید.

خیلی زیاد نزنید در غیر این صورت مدام پایتان در کفش لیز می‌خورد.

تفاوت مام و دئودورانت برای دونده ها

افرادی که مدت زیادی می‌دوند امکان برخورد پوست ران‌ها به یکدیگر وجود دارد. علاوه بر زیر بغل این افراد بهتر است از دئودورانت روی قفسه سینه و ران‌ها هم استفاده کنند.

تفاوت مام و دئودورانت برای پوست‌های حساس

حتی می‌توانید از دئودورانت برای پوست‌های حساس یا بعد از اصلاح صورت استفاده کنید. برای این کار بهتر است از دئودورانت‌های بدون بو استفاده کنید. اگر دئودورانت رایحه یا بو داشته باشد پوست را تحریک کرده و وضعیت آن را بدتر می‌کند.

روان کننده لولای در

همیشه چند تا اسپری، دئودورانت و رول ضد عرق زیر بغل در خانه داشته باشید. چرا؟ برای آن که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک روان کننده برای لولاهای در استفاده کنید. در این صورت نوع مایع و رایحه دار آن را به کار ببرید تا درها هم خوشبو شوند.

تفاوت مام و دئودورانت برای رفع عرق کف دست

خیلی‌ها کف دست هایشان عرق می‌کند. خوشبختانه می‌توانید از ضدعرق‌ها برای این کار استفاده کنید. آن‌ها باعث می‌شوند تا کف دست هایتان هم خوشبو باشد و هم عرق نکند.

برای کسانی که باید در جلسات شرکت کنند و دست بدهند این چاره خوبی است چون بیشتر مواقع نگران دست دادن با دست‌های عرق کرده هستند که طرف مقابل معمولا دوست ندارد با چنین شخصی دست بدهد.

کدام برای کمدها؟

اگر کمدتان بوی کهنگی می‌دهد درست مثل آن که صدها سال از ساخت آن می‌گذرد بهتر است از یک دئودورانت یا رول زیربغل استفاده کنید. کافی است در یکی از آنها را باز کنید و در کمد بگذارید. در عرض چند ساعت بوی بد و کهنگی محو می‌شود.

تفاوت مام و دئودورانت برای پیشگیری از تاول

اگر سابقه تاول زدن بخصوص پس از استفاده از کفش‌های جدید دارید خوب است برای اولین بار کمی دئودورانت روی قسمت‌هایی که سابقه تاول دارد بزنید. به این ترتیب با ایجاد یک لایه لغزنده و عدم سایش کفش با پوست پا دیگر تاول نمی‌زنید.

تفاوت مام و دئودورانت برای نیش پشه

به محض این که احساس کردید پشه‌ای شما را نیش زده و پوستتان قرمز شده و می‌خارد، بهترین کار زدن کمی رول ضد عرق روی محل گزش است. آلومینیوم موجود در رول‌ها یا مام‌های ضدعرق به سرعت مایع نیش حشره را جذب می‌کند، ورم فروکش می‌کند و پوستتان دیگر نمی‌خارد.

کدام برای نگه داشتن عینک؟

در روزهای گرم و آفتابی بیشتر کسانی که عینکی هستند به دلیل مرطوب شدن پوست، عینک‌شان مدام از روی بینی لیز می‌خورد و پایین می‌آید یا باید دستمالی دستشان باشد و عرق‌های روی بینی را خشک کنند یا مدام با انگشت عینک را سرجایش بگذارند تا دیدشان مشکلی پیدا نکند.

بهترین راهکار استفاده از مام‌های ضدعرق است. کمی از آن را روی بینی تان بزنید دیگر عینک تان سر نمی‌خورد.

تفاوت مام و دئودورانت برای فیکس کردن کرم‌ها و آرایش

در روزهای گرم بیشتر خانم‌ها به دلیل عرق کردن کرم‌های ضدآفتاب یا کرم پودر و آرایششان پایین می‌ریزد. کمی از رول ضدعرق روی چانه، گونه ها، بینی و پیشانی بمالید بعد کرم بزنید.

افراد دیگر چه خانم‌هایی که آرایش نمی‌کنند چه آقایانی که زیاد عرق می‌کنند می‌توانند از این روش استفاده کنند تا با مشکل عرق کردن مداوم پوست صورت مواجه نشوند.

کدام برای موهای سر؟

اگر دیرتان شده و بین صبحانه خوردن و دوش گرفتن برای شستن موهایتان گیر افتاده اید، بهتر است از یک ضد عرق رایحه دار استفاده کنید. کمی از آن را لا به لای موهای تان بکشید.

مام ضدعرق هر گونه ذره یا روغن اضافی را به خود جذب می‌کند و موهای تان خوشبو هم می‌شود. در واقع مثل شامپوی خشک عمل می‌کند.

کدام برای پوشیدن لباس‌های تنگ؟

اگر شلوار جدیدی که تازه خریده اید به هر دلیلی پوشیدنش سخت است، از یک دئودورانت استفاده کنید. هر دو پا را از بالا تا پایین و دور کمر و شکم را دئودورانت بزنید و بعد به راحتی شلوارتان را بپوشید.

کدام برای نقاشی‌های بچه‌ها روی دیوار؟

اگر بچه‌ها به اشتباه روی دیوار نقاشی کشیدند که بیشتر مواقع این کار را می‌کنند، لطفا آن‌ها را دعوا نکنید! یک دئودورانت بردارید و روی خط و خطوط روی دیوار بکشید و سپس با یک دستمال نمدار پاک کنید.

فقط یادتان باشد به هیچ وجه هر دوی آن‌ها را روی لباس هایتان نکشید.

چه طور نوع مناسب دئودورانت و مام را انتخاب کنیم؟

علاوه بر اینکه باید تفاوت مام و دئودورانت را بدانید قبل از آن که از یک دئودورانت و مام ضد عرق استفاده کنید مواد موجود در آن‌ها را بررسی کنید. اغلب روی بسته بندی ترکیبات آن، مناسب آقایان یا خانم‌ها و نوع رایحه درج می‌شود. پس تنها به قیمت توجه نکنید.

بیشتر بخوانید: مام خانگی: طرز تهیه دئودورانت و مام طبیعی ضد تعریق و خوشبو کننده

منبع +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا