حیوانات خانگی

سگ داشهوند: آشنایی با نژاد Dachshund و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ داشهوند Dachshund
۹+

کارتون حنا دختری در مزرعه را که یادتان هست؟ یکی از کاراکترهایی که بیشتر دوستداران این کارتون به خاطر دارند سگ پا کوتاه است. سگ داشهوند درست همان سگ پا کوتاه است که اگر دقت کنید به طور کلی نژاد این سگ پاهای کوتاهی دارند. اگر شما خواهان نگهداری از یک سگ داشهوند Dachshund هستید و اطلاعات کوتاه و کاملی از خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن ندارید این بار با مروری بر ویژگی‌های و نکات راجع به سگ داشهوند با نت نوشت همراه باشید.

سگ داشهوند Dachshund

گروهورزشی
قد۸-۹ اینچ ( استاندارد) ۶-۵ اینچ (مینیاتوری)
وزن۳۲-۱۶ پوند ( استاندارد) زیر ۱۱ پوند (مینیاتوری)
طول مدت زمان زندگی۱۶ سال
توان زندگی در آپارتمان۹۰%
ارتباط با کودکانبه دلیل خصلت سرسختی که دارد بهتر است با کودکان زندگی نکند
زندگی با دیگر حیواناتبا سایر حیوانات خانگی به خصوص سگ نژاد خود به خوبی ارتباط بر قرار می‌کند
فعالیت‌های روزانهنیاز به ورزش و پیاده روی کامل در طی روز دارد
نیاز‌های بهداشتیبیماری‌های چشم در این سگ زیاد رخ می‌دهد و بهتر است که مراقبت‌های چشمی به درستی انجام شوند
نیازهای مراقبتیمراقب حفاری‌های گاه و بی گاه این نژاد باشید
ریزش مو۱۰%
بازی‌های مورد علاقهعلاقه زیادی به حفاری و شکار دارد
میزان یادگیری و هوشمندیبا کمی توجه می‌تواند به راحتی آموزش ببیند
توانایی نگهبانی۳۰%
ویژگی هاسرگرم کننده، سرسخت، مستقل
رفتار‌های مخرباحتمال حمله و پرخاشگری
اصلیت نژادآلمان
چهره سگ داشهوند به سختی فراموش می‌شود، بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنی اش، کاملاً در تعادل است. سر محدب آن رو به بالاست و گوش هایی رو به پایین و دو چشم بیضی شکل که نزدیک هم قرار گرفته اند، دارد.

چهره سگ داشهوند به سختی فراموش می‌شود، بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنی اش، کاملاً در تعادل است. سر محدب آن رو به بالاست و گوش هایی رو به پایین و دو چشم بیضی شکل که نزدیک هم قرار گرفته اند، دارد.

ویژگی‌های ظاهری سگ داشهوند

بدنی کوتاه و صاف و براق و همچنین حس بویایی باور نکردنی به آنها اجازه می‌دهد که روی زمین به جستجوی رد پا بپردازند. اندازه‌های مختلفی از آن‌ها در طول سال‌ها ایجاد شده است، Dachshund  کوچکتر برای شکار روباه‌ها و بزرگتر برای شکار گراز توسعه یافته اند. در سال ۱۹۸۵ باشگاه Dachshund آمریکا در ایالات متحده ترویج این نژاد را شروع کرد.

  • وزن: ۳۲-۱۶ پوند ( استاندارد) زیر ۱۱ پوند (مینیاتوری)
  • قد: ۸-۹ اینچ ( استاندارد) ۶-۵ اینچ (مینیاتوری)

چهره سگ داشهوند به سختی فراموش می‌شود، بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنی اش، کاملاً در تعادل است. سر محدب آن رو به بالاست و گوش هایی رو به پایین و دو چشم بیضی شکل که نزدیک هم قرار گرفته اند، دارد. پایه گردن آن به سمت سینه و شکم تنگ تر می‌شود و دم از خط پشتی بدن شروع می‌شود.

Dachshund در سه نوع دیده می‌شود: مو صاف، مو بلند و مو خشک. رنگ‌های آن‌ها می‌تواند از قرمز خالص تا قهوه‌ای مایل به زرد یا خود زرد و یا ترکیبی از رنگ‌های شکلاتی، سیاه و خاکستری باشد. چهره سگ داشهوند به سختی فراموش می‌شود، بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنی اش، کاملاً در تعادل است.

سر محدب آن رو به بالاست و گوش هایی رو به پایین و دو چشم بیضی شکل که نزدیک هم قرار گرفته اند، دارد. پوست این نژاد حالتی ارتجاعی داشته و کمتر چین خوردگی در بدن آن‌ها دیده می‌شود.

سوراخ‌های بینی کاملا مشهود می‌باشند و به طور کلی سگ‌های Dachshund حس بویایی بسیار بسیار قوی دارند. پنجه‌ها کوچک هستند ولی پاهای این نژاد قوی و عضلانی می‌باشد. از آن جایی که این نژاد قوه بویایی بسیار قوی دارد یک سگ مناسب برای مسیر یابی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ‌های Dachshund با تعقیب حیوانات کوچک، پارس کردن و احتمالاً حفاری کردن چند سوراخ، حالت سرخوشی به آن‌ها دست می‌دهد.

سگ‌های Dachshund با تعقیب حیوانات کوچک، پارس کردن و احتمالاً حفاری کردن چند سوراخ، حالت سرخوشی به آن‌ها دست می‌دهد.

سگ داشهوند با چه کسانی راحت هستند؟

ذائقه صید و شکار آن‌ها همانند اصل و نسب خودشان بوده و ثابت است، عاشق فضای آزاد هستند. به یک حیاط با اندازه مناسب و معقول برای دویدن در آن نیاز دارند. سگ‌های Dachshund معمولا پر سر و صدا هستند و برای زندگی در مکان‌های آرام مناسبتی ندارند.

از آن جایی که این نژاد علاقه شدیدی به حفاری دارد بهتر است محلی برای این سرگرمی خود داشته باشد. هر چند اگر در آپارتمان نیز زندگی کرد بهتر است که باغچه یا پارکی برای این سرگرمی سگ در نظر گرفته شود.

ذات سگ داشهوند یک سگ مناسب شکار است. شکار خرگوش، مرغابی و… را به خوبی انجام می‌دهد. بنابراین می‌بایست در کنار افرادی که به این کار علاقمند هستند زندگی کند. سگ داشهوند در کنار افراد فعال و البته افرادی که اهل شکار و طبیعت هستند بهتر و راحت تر زندگی می‌کند.

از آن جایی که این سگ‌ها گاهی بی پروا هستند برای افرادی که در خانواده خود کودک دارند زیاد مناسب نخواهد بود. Dachshund گزینه مناسبی برای زوج‌های جوان و برخی از سالخوردگان نیز می‌باشد. به طور کلی این نژاد با این چند دسته افراد زندگی راحت تری خواهند داشت:

  • ساکنان شهرستان
  • خانواده‌های با کودکان بزرگتر
  • شکارچیان
  •  افراد مجرد

ویژگی‌های رفتاری سگ داشهوند

سگ داشهوند بسیار زیبا و دوست داشتنی و در عین حال پرانرژی، خستگی ناپذیر، باهوش و کنجکاو است که حتما باید بدانید که در برخی موارد این صفات، شدت بیشتری دارند. همیشه برای پیاده روی یا دویدن و یا بازی به پارک بروید. اگر آن‌ها را برای مدت طولانی به حال خودشان رها کنید، می‌توانند به راحتی خسته و کسل شوند.

بیشتر بخوانید: سگ جک راسل: آشنایی با نژاد Jack Russell Terrier و ویژگی آن‌ها

چهره سگ داشهوند به سختی فراموش می‌شود، بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنی اش، کاملاً در تعادل است

چهره سگ داشهوند به سختی فراموش می‌شود، بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنی اش، کاملاً در تعادل است

بیشتر سگ‌های Dachshund سگ هایی با مزه و خنده دار هستند. این سگ‌ها از ویژگی‌های بسیاری برخوردارند که از آن‌ها می‌توان به استقلال، سر سخت، بامزه و قوی اشاره کرد. این سگ‌های کوچک خنده دار به سرعت در دل صاحبان خود جا باز می‌کنند و در خانواده‌ها عزیز می‌شوند.

با سایر حیوانات خانگی به ویژه سگ هایی با نژاد خود به خوبی رفتار می‌کنند و سگ‌های خانگی ایده آلی هستند. Dachshund‌ها با توجه به ماهیتی که دارند سرسخت و مستقل رفتار می‌کنند. تنهایی آن‌ها را کسل کرده و رفتار نامطلوب آن‌ها را افزایش می‌دهد. چندی از ویژگی‌های سگ داشهوند به این ترتیب است :

  • بامزه و سرگرم کننده
  • سرگرم کننده
  • مستقل
  • سر سخت و کوشا
  • وفادار
  • خانواده دوست

روش زندگی سگ داشهوند

سگ داشهوند علاقه شدیدی به حفاری و ایجاد تونل‌های زیر زمینی دارد و این خصلت او بسیار قوی و پایدار است. سر سختی Dachshund در این امر سبب شده است که این سگ را کمی تهاجمی و حفار بشناسند. Dachshund‌ها می‌توانند زمانی را برای گرم گرفتن با سایر مردم اختصاص دهند؛ اگرچه نسبت به صاحبان خود بسیار وفادارند.

با این حال، بعضی مواقع در حضور غریبه‌ها بی رحم می‌شوند که آن‌ها را به یک سگ سودمند و محافظ تبدیل می‌کند. ذائقه صید و شکار آن‌ها همانند اصل و نسب خودشان بوده و ثابت است، عاشق فضای آزاد هستند. به یک حیاط با اندازه مناسب و معقول برای دویدن در آن نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: سگ ویزسلا: آشنایی با نژاد Vizsla و ویژگی آن‌ها

سگ‌های Dachshund علاقه زیادی به انجام یک مسئولیت دارند. این سگ‌ها را در موقعیت هایی از بازی‌های مختلف قرار دهید که بتوانند یک کار را به صورت کامل انجام دهند.

سگ‌های Dachshund علاقه زیادی به انجام یک مسئولیت دارند. این سگ‌ها را در موقعیت هایی از بازی‌های مختلف قرار دهید که بتوانند یک کار را به صورت کامل انجام دهند.

فعالیت‌های بدنی سگ داشهوند

سگ‌های Dachshund با تعقیب حیوانات کوچک، پارس کردن و احتمالاً حفاری کردن چند سوراخ، حالت سرخوشی به آن‌ها دست می‌دهد. همچنین در یک آپارتمان نیز خوشحال خواهند بود، آن‌ها یکی از محبوب ترین سگ‌های شهر هستند، اما نیاز به بازی، پیاده روی و تعامل دارند تا در تعادل فیزیکی و ذهنی خود باقی بمانند.

شرایط نگهداری سگ داشهوند

سگ‌های Dachshund به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات هستند. اگر اجازه دهید که از تخت یا نیمکت پایین بپرند، به آسانی دیسک ستون فقرات آن‌ها از جای خود تکان می‌خورد. به این دلیل باید آن‌ها را به درستی با دست خود بگیرید تا اسکلت بدن شان حفظ شود. توجه داشته باشید که بیشتر سگ‌های  Dachshund به بلند کردن خود مقاومت نشان می‌دهند.

سگ‌های Dachshund نسبت به سایر نژاد‌ها کمتر ریزش مو دارند. این سگ‌ها تقریبا در رده سگ‌های تمیز به شمار می‌روند. بوی بدن آن‌ها کم است و نیاز‌های نظافتی آن‌ها بسته به نوع بلند و یا کوتاه بودن موهای بدنشان متفاوت است.

برخی که موهای کوتاه تری دارند با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند ولی برخی مدل‌ها که موهای بلند تری دارند با شانه کشیدن و استحمام کامل به راحتی تمیز می‌شوند. بهتر است که گاه گاهی موهای صورت به خصوص موهای ناحیه پیشانی و چشم‌ها را به درستی کوتاه کنیم. مسواک زدن یک یا دو مرتبه  در هفته انجام شود و ناخن‌ها هر ماه کوتاه شوند.

بیشتر بخوانید: سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ‌های Dachshund به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات هستند

سگ‌های Dachshund به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات هستند

آموزش سگ داشهوند

سگ‌های Dachshund به طور کلی بسیار سر سخت و لجباز هستند و بهتر است که آموزش با جعبه نخستین پله برای تربیت این سگ باشد. سگ هایی بسیار باهوش هستند که روحیه مستقل و بازیگوش دارند و برای آموزش سگ‌های مناسبی هستند تنها به صبر و حوصله کافی در این زمینه نیاز دارند.

این سگ‌ها بهترین کاری که می‌توانند به طور غریزی انجام دهند، شکار و حفاری است. پس بهتر است که در این زمینه آموزش‌های کافی ببینند تا رفتارهای مناسبی در این حوزه داشته باشند. نکته دیگر که در مورد آموزش سگ داشهوند می‌بایست در نظر داشته باشید این است که این نژاد نسبت به افراد غریبه معمولا مشکوک می‌باشد و بهتر است که در طول آموزش هایی که به سگ داده می‌شود این رفتار را در نظر داشته باشید تا در روابط اجتماعی به مشکل بر خورد نکنید.

بازی‌های مورد علاقه سگ داشهوند

سگ‌های Dachshund علاقه زیادی به انجام یک مسئولیت دارند. این سگ‌ها را در موقعیت هایی از بازی‌های مختلف قرار دهید که بتوانند یک کار را به صورت کامل انجام دهند. دستور دادن در طول بازی را قطع کنید. آن‌ها به راحتی به دستورات شما گوش فرا نمی‌دهند. معمولا در بازی با یک Dachshund این شما هستید که به فرمان او در می‌آیید نه آن که سگ شما را دنبال کند. زمانی که متوجه شوند شما از بازی کردن با او لذت می‌برید این کار را ادامه می‌دهند.

هر گونه بد رفتاری را در حین بازی با Dachshund کنار بگذارید چرا که ممکن است به راحتی به شما ضربه بزند و یا گازتان بگیرد. نوازش‌های فیزیکی در طول بازی می‌تواند برای آن‌ها لذت بخش باشد. بازی هایی که در طول آن تعقیب و گریز، حفاری  دویدن‌های کوتاه باشد را بسیار دوست می‌دارند. راحت ترین و ساده ترین راه بازی با یک سگ داشهوند ۱۰ دقیقه قدم زدن در محیط اطراف خانه است.

بیشتر بخوانید: سگ قفقازی: آشنایی با نژاد Caucasian و ویژگی آن‌ها!

تمامی این مدل‌ها از روی مدل مو و اندازه تقریبی اشان در یک رده قرار می‌گیرند

تمامی این مدل‌ها از روی مدل مو و اندازه تقریبی اشان در یک رده قرار می‌گیرند

طبقه بندی سگ داشهوند

سگ‌های Dachshund در سه نوع طبقه بندی ژنتیکی می‌شوند:

  • موهای کوتاه و لاغر
  • مو بلند
  • مینیاتوری

تمامی این مدل‌ها از روی مدل مو و اندازه تقریبی اشان در یک رده قرار می‌گیرند.

  • سگ‌های Dachshund مینیاتوری بسیار ظریف هستند و قد آن‌ها زیر ۹ اینچ می‌باشد.
  • سگ‌های Dachshund کوتاه و لاغر نیز جثه لاغرتری نسبت به سایر سگ‌های Dachshund دارند.
  • سگ‌های Dachshund مو بلند نیز از وزن و قد متوسطی در بین این نژاد هستند که موهای بلند و پر پشتی دارند.

بیماری‌های رایج سگ داشهوند

سگ‌های Dachshund به دلیل فیزیکی که دارند مستعد چند بیماری سخت می‌باشند که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها پرداخته ایم:

بیماری کوسینگ Hyperadrenocorticism در سگ داشهوند

این بیماری زمانی رخ می‌دهد که بدن سگ هورمونی به نام کورتیزول را بیشتر از حد معمول تولید می‌کند. این حالت منجر به عدم تعادل غده هیپوفیز می‌شود. غده هیپوفیز یا غده فوق کلیوی در بیماری کوسینگ مورد اختلال قرار می‌گیرد. از علائم این بیماری در سگ‌های Dachshund ادرار بیش از حد و یا نوشیدن بیش از حد است. روش‌های درمانی بسیاری برای درمان آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: سگ بولداگ: آشنایی با نژاد Bulldog و ویژگی‌های آن!

معمولا در بازی با یک Dachshund این شما هستید که به فرمان او در می‌آیید نه آن که سگ شما را دنبال کند

معمولا در بازی با یک Dachshund این شما هستید که به فرمان او در می‌آیید نه آن که سگ شما را دنبال کند

بیماری قند خون در سگ داشهوند

یکی دیگر از بیماری هایی که معمولا در سگ‌ها مشاهده می‌شود قند خون است. دیابت یا قند خون گاهی اوقات با اضافه وزن سگ رخ می‌دهد. درمان‌های بسیاری برای این بیماری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان تزریق انسولین و یا رژیم درمانی اشاره کرد. علائم قند خون در یک سگ داشهوند کاهش وزن شدید، تکرر ادرار، تشنگی و یا گاهی تمایل به غذاهای چرب می‌باشد.

تومور پستان در سگ داشهوند

تومور‌های پستان یکی از مشکلات سلامتی در سگ‌های Dachshund است. این نوع تومر‌ها در هر دو جنس سگ یعنی نر و ماده مشاهده می‌شود. در صورتی که سگ‌ها را در سنین کم عقیم کنید این مشکل کمتر رخ می‌دهد. بیشتر سگ‌های Dachshund در حدود پنج غده پستان در هر طرف سینه دارند. تمامی این ده غده بدخیم و مشکل ساز نیستند اما ممکن است هر کدام مشکل ساز شده و نیاز به شیمی درمانی و سایر درمان‌های دیگر داشته باشند.

ناشنوایی در سگ داشهوند

ناشنوایی در سگ‌های Dachshund رخ می‌دهد ولی به عنوان یک بیماری رایج بین سگ‌های این نژاد نیست. ناشنوایی در این سگ‌ها تنها به صورت تخصصی قابل تشخیص است. تست هایی که از سگ انجام می‌شود می‌تواند نشان دهد که به ناشنوایی مبتلا شده است. معمولا پس از پنج سالگی سگ‌های Dachshund به ناشنوایی مبتلا خواهند شد و زود تر از آن رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: سگ دوبرمن: آشنایی با نژاد Doberman و ویژگی آن‌ها!

ذائقه صید و شکار آن‌ها همانند اصل و نسب خودشان بوده و ثابت است، عاشق فضای آزاد هستند. به یک حیاط با اندازه مناسب و معقول برای دویدن در آن نیاز دارند.

ذائقه صید و شکار آن‌ها همانند اصل و نسب خودشان بوده و ثابت است، عاشق فضای آزاد هستند. به یک حیاط با اندازه مناسب و معقول برای دویدن در آن نیاز دارند.

بیماری آلوپسی در سگ داشهوند

بیماری بعدی که در سایر سگ‌ها به خصوص نژاد Dachshund مشاهده می‌شود. آلوپسی است. این بیماری در واقع یک نقص ژنتیکی می‌باشد که هیچ گونه درمانی ندارد. برخی از سگ‌ها به صورت مادر زادی با این بیماری متولد می‌شوند و برخی دیگر بعد از ۶ ماهگی به این بیماری مبتلا می‌شوند. در این بیماری سگ موهای خود را در یک ناحیه از بدن از دست می‌دهد به نحوی که معمولا این ریزش مو مربوط به ناحیه ستون فقرات می‌باشد. پوست به شدت خشک شده تا این که تمامی موهای بدن سگ از دست می‌رود.

بیماری‌های چشمی در سگ داشهوند

مشکلات و بیماری‌های چشمی که در سگ‌های Dachshund رخ می‌دهند معمولا به صورت مادر زادی هستند. از جمله بیماری‌های چشمی در این سگ آلژی شبکیه، آتروفی پیشرفته و شب کوری می‌باشد.

آلرژی شبکه یا RRA: سلول‌های چشم به آهستگی از بین می‌روند.

آتروفی پیشرفته یا PRA: در سگ‌های Dachshund بالای یک سال پیدا می‌شود. سگ‌های مینیاتوری با موهای بلند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. علائمی خاص ندارد ولی معمولا با کوری در شب خود را نمایان می‌کند.

آب مروارید: به صورت مادر زادی در سگ‌های Dachshund مشاهده می‌شود. عدسی چشم به مرور زمان کدر و مات می‌شود و بینایی کاهش پیدا می‌کند در صورت پیشرفت می‌تواند به کوری سگ منجر شود.

بیشتر بخوانید: سگ پودل: آشنایی با نژاد Poodle و ویژگی آن‌ها

داشهوندها به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات هستند. اگر اجازه دهید که از تخت یا نیمکت پایین بپرند، به آسانی دیسک ستون فقرات آن‌ها از جای خود تکان می‌خورد. به این دلیل باید آن‌ها را به درستی با دست خود بگیرید تا اسکلت بدن شان حفظ شود. (*هشدار: اکثر داشهوندها به بلند کردن خود مقاومت نشان می‌دهند.)

داشهوندها به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات هستند. اگر اجازه دهید که از تخت یا نیمکت پایین بپرند، به آسانی دیسک ستون فقرات آن‌ها از جای خود تکان می‌خورد. به این دلیل باید آن‌ها را به درستی با دست خود بگیرید تا اسکلت بدن شان حفظ شود. (*هشدار: اکثر داشهوندها به بلند کردن خود مقاومت نشان می‌دهند.)

واکسن‌های مورد نیاز سگ داشهوند

برای پیشگیری ابتلا بسیاری از بیماری‌ها در سگ‌های Dachshund بهتر است واکسن‌های توصیه شده توسط دامپزشک سر موعد خود استفاده شود. معمولا سگ‌های Dachshund به بیماری‌های چشم بیشتر از دیگر نژاد‌ها مبتلا می‌شوند که برای پیشگیری از این حالت می‌توان به طور دائمی چشم‌ها را تمیز نگه داشت و از آلوده شدن آن‌ها پیشگیری کرد.

به سگ اجازه ندهید که سرش را از پنجره خارج کند. جریان شدید هوا می‌تواند سبب ساییدگی چشم شده و عمر مفید چشم‌ها را کاهش دهد. استفاده از محلو‌های شوینده چشم طبق نظر دامپزشک بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: سگ باکسر: آشنایی با نژاد Boxer و ویژگی آن‌ها!

در طول قرن 18 و 19 سگ‌های Dachshund همیشه همراه جنگلبانان بوده اند

در طول قرن ۱۸ و ۱۹ سگ‌های Dachshund همیشه همراه جنگلبانان بوده اند

تاریخچه سگ داشهوند

در طول قرن ۱۸ و ۱۹ سگ‌های Dachshund همیشه همراه جنگلبانان بوده اند. به دلیل نوع ویژگی هایی که این نژاد دارد و علاقه به حفاری در آن‌ها معمولا از آن‌ها در شکار و طبیعت استفاده می‌شده است. سگ‌های Dachshund در مسیر یابی نیز بسیار دقیق و کار آمد عمل می‌کنند.

در دهه ۱۸۰۰ این سگ‌ها را از محیط‌های طبیعی و جنگل به سمت شهر و خانه‌های شهری کشاندند و با آموزش هایی که به ندرت به آن‌ها داده شد به عنوان سگ‌های خانگی بسیار محبوب پرورش دادند. سگ‌های Dachshund از آن به بعد یکی از سگ‌های خانگی هستند که طرفداران بسیاری در شهر نیز دارند.

Dachshund، این اسم به قرن 17 میلادی بر می‌گردد که در آلمان از این سگ به عنوان سگ‌های شکاری استفاده می‌کردند و این نام را برایش در نظر گرفتند

Dachshund، این اسم به قرن ۱۷ میلادی بر می‌گردد که در آلمان از این سگ به عنوان سگ‌های شکاری استفاده می‌کردند و این نام را برایش در نظر گرفتند

سگ‌های معروف با نژاد سگ داشهوند

سگ نژاد Dachshund یک نژاد است که تاریخچه آن به قرون وسطی می‌رسد. کلمه Dachshund  از ترکیب دو کلمه dach و hund به وجود آمده است. Dach در زبان آلمانی به معنای گرگ و hund نیز به معنای سگ می‌باشد. این اسم به قرن ۱۷ میلادی بر می‌گردد که در آلمان از این سگ به عنوان سگ‌های شکاری استفاده می‌کردند و این نام را برایش در نظر گرفتند. نخستین سگ داشهوند در بازی‌ها المپیک تابستانی سال ۱۹۷۲ میلادی با نام والدی به عنوان نخستین سگ رسمی بازی‌ها انتخاب شد.

نکاتی که باید راجع به سگ داشهوند بدانید!

داشهوندها، جسور و مغرور هستند. با توجه خاص و تقویت و تمرین مثبت، آن‌ها شما را با خلق و خوی دوست داشتنی خود و قابل اعتماد بودنشان متعجب خواهند کرد. آن‌ها با افراد مجرد و خانواده هایی با کودکان بزرگتر، زندگی و رشد می‌کنند. کودکان کوچکتر ممکن است صبر و حوصله و بلوغ لازم را برای Dachshund نداشته باشند.

سگ داشهوند به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات است. اگر اجازه دهید که از تخت یا نیمکت پایین بپرند، به آسانی دیسک ستون فقرات آن‌ها از جای خود تکان می‌خورد. به این دلیل باید آن‌ها را به درستی با دست خود بگیرید تا اسکلت بدن شان حفظ شود. همچنین مطمئن شوید که مواد غذایی‌اش را در حد تعادل در اختیارش قرار می‌دهید. Dachshund می‌توانند سریع اضافه وزن پیدا کنند و دچار مشکلات بیشتر و مسائل دیگر شوند. یک سگ داشهوند سالم مشروط بر اینکه سال‌ها سرگرم و در تعامل باشد، می‌تواند به مدت ۱۶ سال زندگی کند.

منبع: ++++

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    DVM

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۸:۰۷

    عالی

    ۱+
  2. Avatar

    نادیا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۰:۴۴

    با سلام زمان مناسب برای عقیم کردنشون کیه؟

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا