دانستنی‌های سلامتی

سگ­ ها نگاه و ذهن شما را برای رسیدن به اهداف خود دنبال کنند!

سگ­ ها می­ توانند نگاه شما را برای رسیدن به اهداف خود دنبال کنند

سگ­ ها فوق ­العاده باهوش هستند. نه فقط سگ شما، بلکه همه سگ­ ها به طور خاص. آن ­ها قادر به تفسیر نگاه یک فرد هستند تا آن ها را درک کند یا آن­چه را که می ­خواهند به ­دست آورند. سگ شما به معنای واقعی کلمه می ­تواند دید بصری شما را درک کند تا بفهمد که شما چه چیزی را می­ دانید.

۰

سگ­ ها فوق ­العاده باهوش هستند. نه فقط سگ شما، بلکه همه سگ­ ها به طور خاص. آن ­ها قادر به تفسیر نگاه یک فرد هستند تا آن ها را درک کند یا آن­چه را که می ­خواهند به ­دست آورند. سگ شما به معنای واقعی کلمه می ­تواند دید بصری شما را درک کند تا بفهمد که شما چه چیزی را می­ دانید. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

 چیزی را نمی ­توانید مخفی کنید.

در مارس ۲۰۱۷ ، زیست ­شناسان شناختی از دانشگاه دامپزشکی وین یک مطالعه در ژورنال «شناخت حیوانات» منتشر کردند. تحقیقات آن ­ها نشان می ­دهد که سگ­ ها از «دنبال کردن هندسی نگاه» استفاده می ­کنند تا جنبه فکری انسان را درک کنند. به عبارت دیگر، سگ شما قادر به دنبال کردن نگاه شما به سمت جعبه تشویقی ­هایش است و می­ داند که آن­ جا جاییست که شما آن ­ها را مخفی کرده ­اید. علاوه بر این، متوجه می­ شود که آیا شما می­ دانید آن­جا جاییست که آن­ ها مخفی شده و یا تنها حدس می ­زنید.

بیشتر بخوانید: چگونه ناخن سگ را کوتاه کنیم ؟

در این مطالعه، محققان از استاندارد «پارامتر حدس زننده دانا» استفاده کردند، فرد «دانا» غذای سگ را در ظرفی پنهان کرد و فرد «حدس زننده» نمی ­دانست که غذا در کجا پنهان شده است. محققان هنگامی که فرد دانا غذا را در یکی از ظروف که همه بوی غذا می­ دادند پنهان می کرد، سگ را در پشت یک دیوار سخت قرار دادند. در مرحله بعد، فرد دانا به ظرف مورد نظر اشاره کرد، در حالی که فرد حدس زننده به ظرف دیگری اشاره ­کرد. حال به منظور به دست آوردن غذا، سگ باید تصمیم می ­گرفت که اشاره کدام فرد را دنبال کند. ۷۰ درصد از سگ­ ها با انتخاب فرد دانا این تست را با موفقیت پشت سر گذاشتند. بار دیگر تکرار می ­کنیم که هر دو فرد به طرز مشابهی به یک ظرف نگاه می­ کردند، اما عمده سگ ­ها قادر بودند تا دریابند کدام فرد جای دقیق غذا را می ­داند.
این موضوع چیزی را به ما می­ گوید…

بیشتر بخوانید: سگ از کودکان در برابر برخی عفونت ها محافظت می کند!

سگ ها ذهن شما را می ­خوانند

سگ­ ها به معنای واقعی در کنار انسان­ ها تکامل یافته ­اند، بنابراین حس می­ شود که آن­ ها مهارت­ های ارتباطی خاصی برای سپری کردن در دنیای بشر به ­دست آورده باشند. توانایی آن ­ها در دریافت دیدگاه صاحبانشان و فهمیدن مطالبی از آن ­ها، هوش اجتماعی آن­ ها را اثبات می­ کند. هم­چنین می­ تواند نشان دهد که آن­ ها «نظریه ذهنی» دارند یا توانایی را که در انسان ­ها به فهم حالات روحی مانند احساسات، مقصودها، دانش، باورها و خواسته­ ها منجر می ­شو، دارا هستند. حقیقت این است که خواه­ ناخواه حیوانات یک نظریه ذهنی دارند که به عنوان یک مسئله مورد اختلاف تبدیل شده است، اما ما کاملاً مطمئن هستیم که سگ­ ها می­ توانند ما را مانند یک کتاب بخوانند.

بیشتر بخوانید: بی حوصلگی سگ را چگونه رفع کنیم ؟

بیشتر بخوانید: چگونه سگ مسموم را وادار به استفراغ کنیم؟!

 

نویسنده: آرین میرزایی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا