اخبار تکنولوژی

استفاده از فناوری ضد پهپاد در مسابقات اتومبیل رانی ناسکار !

استفاده از فناوری ضدپهپاد در مسابقات اتومبیل رانی ناسکار

استفاده از فناوری ضد پهپاد شرکت Droneshield در حد فاصل تاریخ ۵ تا ۸ آوریل و در خلال مسابقات اتومبیل رانی ناسکار در تگزاس آمریکا مورد استفاده قرار گرفت!

۰

استفاده از فناوری ضد پهپاد تنها مختص به فرودگاه ها یا مکان های حساس سیاسی و نظامی نمیباشد. استفاده از این سیستم حفاظتی که توسط شرکت DroneShield توسعه یافته و شامل اسلحه های ضدپهپاد میشود، در حد فاصل تاریخ ۵ تا ۸ آوریل و در خلال مسابقات اتومبیل رانی ناسکار در تگزاس آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. این فناوری به پلیس کمک کرد پهپادها را زیر نظر بگیرد، آنها را غیر فعال کند و چنانچه در غیرفعال سازیشان ناموفق بود، آنها را در هوا مورد هدف قرار دهد. اگرچه شاهد هیچ حادثه ای در این رویداد نبودیم، اما استفاده از این فناوری واقعاً قابل توجه است. این اولین بار بوده که مقامات انتظامی آمریکا از هر سه محصول تولیدی شرکت DroneShield استفاده کردند.

این شرکت همچنین علاقه مند است که یادآور شود تنها تأمین کننده سخت افزار فناوری ضد پهپاد مسابقات ناسکار است. لازم به ذکر بوده این اولین باری نیست که فناوری شرکت DroneShield در یک رویداد ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد. پیش از این، فناوری این شرکت در المپیک زمستانی پیونگ یانگ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. دولت ایالات متحده به مسابقات ناسکار همچون یک رویداد فوق امنیتی مینگرد، بنابراین عجیب نیست که همچون سایر رویدادهای بزرگ، استفاده از فناوری ضد پهپاد را جهت مقابله با پهپادها و افزایش امنیت مردم به عنوان یک مؤلفه در نظر گرفته باشد.

منبع: engadget

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا