دانستنی‌های سلامتی

۸ کاری که باید قبل از ۳۰ سالگی انجام دهید!

هشت هدف گذاری که تا قبل از 30 سالگی به آن برسید

در سنین بین ۲۰ و ۳۰ سالگی ، انسان بیشترین شادابی و طراوت را داراست. ما در ابتدای جوانی هستیم ‌و به انجام رساندن کارها در این دوره چه از نظر جسمی و چه از نظر ذهنی ساده‌تر است. این دوره، زمان کسب تجربه‌هایی است که در باقی عمر قدر آن را خواهیم دانست.

۰

در سنین بین ۲۰ و ۳۰ سالگی ، انسان بیشترین شادابی و طراوت را داراست. ما در ابتدای جوانی هستیم ‌و به انجام رساندن کارها در این دوره چه از نظر جسمی و چه از نظر ذهنی ساده‌تر است. این دوره، زمان کسب تجربه‌هایی است که در باقی عمر قدر آن را خواهیم دانست. در این دهه از زندگی، به خود اطمینان و در عین حال انعطاف لازم برای انجام کارهای مختلف را داریم. پس اگر واقعاً می‌خواهید از این دوره استفاده‌ی لازم را ببرید، لیستی را از تعدادی فعالیت‌ها تهیه کرده و سعی کنید آن را به انجام برسانید. در ادامه با هم به مرور ۸ کاری که باید قبل از ۳۰ سالگی انجام دهید خواهیم پرداخت:

هشت هدف گذاری که تا قبل از سی سالگی به آن برسید

هشت هدف گذاری که تا قبل از سی سالگی به آن برسید

۱- صد کتاب بخوانید.

مطالعه می‌تواند درهای دنیای کاملاً جدیدی را به روی انسان بگشاید. این کار انسان را قادر می‌سازد که دیدگاه مناسبی نسبت به مسائل پیدا کند. مطالعه‌ی کتاب راه خوبی برای افزایش آگاهی است. پس تلاش کنید تا پیش از رسیدن به سن ۳۰ سالگی حداقل صد کتاب بخوانید. این امر به شما کمک می‌کند تا سطح فکری خود را نسبت به هم قطاران خود بالا برده و دیدگاهی به شما می‌بخشد تا از زوایای متفاوتی به مسائل مختلف بنگرید.

یکصد کتاب خواندن

یکصد کتاب خواندن

۲- به بیست نقطه‌ی مختلف از کشور خود سفر کنید.

فهرستی از بیست نقطه‌ی کشور خود تهیه کرده و به آن‌جا سفر کنید. این هدف، کار سخت و دور از دسترسی نیست و نیاز به استطاعت مالی بالایی ندارد. می‌توانید این مکان‌ها را ذخیره و  هر طور که راحت‌ترید از آن‌ها دیدن کنید اما سعی کنید تا جایی که می‌توانید در کشور خود به سیاحت بپردازید. مردم اغلب تمایل دارند بدون آن که زیبایی‌های کشور خود را کشف کنند، از کشورهای خارجی دیدن کنند. پس سعی کنید تا جایی که می‌توانید با دیدن ۲۰ نقطه‌ی مختلف به اکتشاف در کشور خود بپردازید.

به بیست ناحیه مختلف سفر کردن

به بیست ناحیه مختلف سفر کردن

۳- در هر مکانی که از آن دیدن می‌کنید، یک دوست بیابید.

اگر بتوانید به نقاط مختلف سفر کرده و در هر جایی حداقل یک دوست پیدا کنید، واقعاً می‌توانید زندگی خود را بهبود ببخشید. اما نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که باید دوستی خوب و صمیمی بیابید نه این که تنها لیست خود را تکمیل کنید.

دوست یابی در اماکن مختلف

دوست یابی در اماکن مختلف

۴- وضعیت مالی خود را ارتقا دهید.

ما در دنیایی زندگی‌ می‌کنیم که بر مبنای پول می‌چرخد و دیگر داد و ستد کالا رایج نیست. بنابراین برای انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌مان، چه سفر به نقاط مختلف باشد چه خرید یک شیء، باید وضعیت مالی با ثباتی داشته باشیم. پس با پس انداز و سرمایه گذاری آگاهانه، باعث ثبات مالی خود شوید.

ارتقا وضع مالی

ارتقا وضع مالی

۵- یک پس انداز برای مواقع اضطراری داشته باشید.

این امر مهمی است که هر جوان ۲۰ ساله‌ای باید داشته باشد. مبلغ هزینه‌ی سه ماه خود را ذخیره کرده و آن را پس اندازی در نظر بگیرید که به هیچ وجه نباید از آن خرج کنید. همان طور که گفته شد، این مبلغ فقط در شرایط اضطراری قابل خرج است.

پس انداز

پس انداز

۶- ورزش کنید و غذای سالم بخورید.

در سنین جوانی می‌توانیم بدن خود را ریاضت بدهیم اما این امر با افزایش سن تغییر می‌یابد. پس باید از همین سنین با تغذیه‌ی سالم و ورزش مستمر مراقبت از جسم خود را آغاز کنیم چرا که در آینده باعث می‌شود زندگی شاد و طولانی‌تری داشته باشیم.

ورزش متناوب

ورزش متناوب

۷- یک زبان جدید یاد بگیرید.

کار خوبی برای انجام دادن در این سن است. زبان جدیدی را یاد بگیرید تا زندگی و مهارت‌های خود را بهبود بخشید. این کار شما را ترقی داده و در تمام زمینه‌ها به شما کمک می‌کند. یادگیری یک زبان جدید نیاز به تلاش و نظم دارد لذا انجام آن چیزهایی بسیار بیشتر از یک زبان جدید به شما می‌آموزد.

 

۸- تمامیت خود را به چالش بکشید.

این کار بسیار جالبی است که مردم امروزه آن را انجام می‌دهند. بنیان گذار این اندیشه ورزشکار Joel Runyon  است. کار جالبی است که می‌تواند انسان را به کمال نزدیک‌تر کرده و در خودشناسی بسیار به او کمک می‌کند. می‌توانید هر تمرین ساده‌ای را مثل آهسته دویدن در یک بازه‌ی مثلا ۹۰ روزه انجام دهید. در این بازه‌ی ۹۰ روزه شما باید این کار را هر روز و بدون از دست دادن حتی یک روز، انجام بدهید. در انتها، دید شما نسبت به خودتان تغییر خواهد کرد.

 

زندگی کوتاه است، پس هر دهه از زندگی خود را ارزشمند سازید.

 

 

نویسنده: ملیکا رضایی

 

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    ناجی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ at ۱۳:۳۹

    این نسخه هایی که پیچیدی واسه خودت خوبه.الان طرف نان شب نداره ٍ،توقع داری پس اندازهم کنه

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا