علمی

گفت‌وگو با مادر ایلان ماسک ، دلیل موفقیت ایلان ماسک از زبان مادرش!

گفت‌وگو با مادر ایلان ماسک

مادر ایلان ماسک (Elon Musk) به تازگی در مورد فرزند کارآفرین خود گفتگویی با Forbes داشت. او اظهار داشت که همواره در تربیت فرزند خود این رویه را داشته که اجازه داده او بارها تجربه کند، بارها دچار اشتباه شود تا دست‌آخر بتواند رشد و تعالی داشته باشد.

۳+

مادر ایلان ماسک (Elon Musk)  به تازگی در مورد فرزند کارآفرین خود گفتگویی با Forbes داشت. او اظهار داشت که همواره در تربیت فرزند خود این رویه را داشته که اجازه داده او بارها تجربه کند، بارها دچار اشتباه شود تا دست‌آخر بتواند رشد و تعالی داشته باشد.

Maye Musk، مادر ایلان ماسک ، در ادامه به Forbes  گفت:

من بچه‌های‌ام را از انجام کارهایی که خود فکر می‌کنند درست است منع نمی‌کنم. تا زمانی که شما در حال انجام کاری هستید که برای آینده مفید است، من فکر می‌کنم بایستی مثبت بیندیشید و تا به انتها آن کار را انجام دهید.

جالب آن که خود Maye Musk فردی مستقل بوده و هست. او، در ۷۰ سالگی، به عنوان یک مدل برای مجلات فعالیت می‌کند و از رزومه‌ای بلندبالا برخوردار است: تسلط به چهار زبان، مدیر یک مشاوره تغذیه در کانادا، مدلینگ، تدریس در دانشکده تغذیه، فعالیت در دانشگاه تورنتو به عنوان محقق و … .

او مطالعات خود در باب تغذیه را زمان‌هایی انجام داده که به عنوان مادر، تک و تنها، بار فرزندان خود، یعنی ایلان، کیمبال و توسکا، را به دوش می‌کشیده است.

مادر ایلان ماسک در ادامه‌ی سخنان‌اش با Forbes گفت که به ایلان و برادر جوان‌ترش، یعنی کیمبال، ۱۰ هزار دلار داده تا کار خود را به عنوان کارآفرین آغاز کنند. فعالیت آن دو با همکاری هم تحت عنوان Zip2 بود که بعدها Compaq آن را با ۳۰۷ میلیون دلار خرید و ایلان بخشی از همین پول را صرف تأسیس X.com کرد که مدتی بعد به PayPal تبدیل شد.

مادر ایلان ماسک در مورد کارآفرینی به Forbes گفت:

کارآفرینی فرآیندی ست طولانی و شما بایستی ساعت‌ها مشغول کار باشید، و اگر از کار خود ناراضی بودید سعی کنید تغییرش دهید، حتی اگر این امر برابر باشد با تجربه کردن بی پولی! باز باشید و سعی کنید روش‌های جدید را امتحان کنید.

ایلان ماسک از ابتدا کارآفرین بوده است!

این‌گونه به نظر می‌رسد که ارتباطی مستقیم میان فلسفه‌ی Maye Musk مبنی بر باز بودن و امتحان کردن روش‌های جدید و مسیر شغلی ایلان ماسک وجود دارد، مسیری که او را به عنوان یکی از سردمداران تکنولوژی در دنیای حاضر معرفی کرده است.

آن هنگام که پی‌پال در سال ۲۰۰۲ با مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار به ای‌بی (eBay) فروخته شد، ایلان اسپیس‌ایکس (SpaceX) را تأسیس کرد. گفته می‌شود که هدف او ارزان‌تر کردن پرواز فضایی بود و گویا این امر را در سر داشت که مهاجرت به مریخ را آسان‌تر سازد. خود ایلان ماسک گفته که اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۱۸ به دنبال آن است که بیش از هر کشوری راکت داشته باشد.

فارغ از این موارد، ایلان ماسک قبلاً در تسلا نیز سرمایه‌گذار بود و احتمالاً می‌دانید که در حال حاضر مدیر عامل تسلا است. او کمک بسیاری به تولید اولین خودروی تسلا، که در سال ۲۰۰۶، تولید شد کرد. جالب آن که تسلا در حال حاضر ۵۸٫۷ میلیون دلار ارزش دارد و به دنبال تولید خودروهای بدون راننده است!

در گیر و دار مهاجرت به مریخ و تولید خودروهای بدون راننده، گفته می‌شود که ایلان بیش از ۱۰۰ هزار دلار در یک کمپانی دیگر سرمایه گذاری کرده است: کمپانی Boring، که در کار ایجاد تونل است؛ آن هم با این امید که این تونل‌ها برای پروژه‌های مربوط به آینده، به مانند Hooverloop، به کار آیند (Hyperloop پروژه‌ای ست با این هدف که انسان‌ها را از زیر زمین با سرعت بیش از ۶۰۰ مایل بر ساعت جا به جا کند).

ایلان ماسک را با خستگی‌ناپذیری‌اش در کار می‌شناسند. مهم نیست که در کدام شرکت کار کند، او همواره وجود خود را برای کار می‌گذارد و حقا که در این زمینه موفق نیز بوده.

منبع: businessinsider

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا