روانشناسی و موفقیت

طلاق عاطفی: علت و راه‌های جلوگیری از طلاق عاطفی که باید بدانید

طلاق عاطفی
۳+

حتما شما هم زوجینی را دیده اید که طلاق عاطفی گرفته اند و می خواهید بدانید که علت چیست؟ طلاق تنها مهر و مومی نیست که بر روی شناسنامه افراد به ثبت می رسد.

چه بسا همسرانی که مدت هاست با یکدیگر زندگی می کنند اما قلب هایشان در دو فضای کاملا متفاوت به سر می برد. زوج هایی که چندین سال از زندگی مشترکشان می گذرد و حس خیانت نسبت به یکدیگر را احساس می کنند یا این که تمایلی به عذرخواهی از همسرشان را ندارند، کنار همدیگر به راحتی گریه نمی کنند و یا نمی توانند به خوبی گذشته ها با هم درد و دل کنند. این شکاف ها نشان از طلاق عاطفی است.

این بار نت نوشت به شما کمک می کند راههای جلوگیری از طلاق عاطفی را بیاموزید.

چگونه از طلاق عاطفی جلوگیری کنیم؟

واقع بین باشید

یک علت طلاق عاطفی میان زوجین عدم درک حقایق و  واقعیت های طرف مقابل است. صفات واقعی و ذاتی همسرتان را بشناسید و به کمک این مسئله آرامش بیشتری خلق کنید.

شناخت صفات شاید کمی بی معنا باشد ولی مطمئن باشید که موثر است. همسرتان را به خاطر رژیم خاص غذایی، گروه خونی و عادت های خوب و بدی که دارد تحقیر نکنید بلکه این ها صفات و ذات اوست و می بایست از طرف شما تحسین شود.

برای جلوگیری از طلاق عاطفی عذرخواهی کنید

هیچ انسانی نیست که دچار اشتباهات رفتاری نشده باشد. اما گاهی این اشتباهات به قدری سنگین است که می تواند بر روابط زن و شوهری تاثیرات منفی به جا بگذارد و علت طلاق عاطفی باشد.

نحوه تعامل شما در برابر اشتباهات همسرتان می تواند در تکرار آن رفتار تاثیر گذار باشد. یکی از راههای جلوگیری از طلاق عاطفی این است که اگر اشتباهی انجام دادید عذرخواهی کنید حتی اگر می دانید که تاثیر نمی گذارد.

” من متاسفم که به این سفر رفتم . . . از این که اشتباه خرید کردم عذر خواهی می کنم و واقعا می دانم که متهم این قضیه هستم . . . قول می دهم که سعی کنم این مسئله تکرار نشود و . . . ”

جملاتی به همین کوتاهی تظاهر شما در برابر رفتار اشتباهتان است که بی شک برای خود شما نیز یک درمانگر محسوب خواهد شد و همسرتان نیز صادقانه آن را می پذیرد.

نسبت به اخلاقیات پایبند باشید

علت طلاق عاطفی

به افرادی که قبلا در زندگی شما بوده اند بها ندهید چرا که ارزش اعتبار اخلاقی شما نزد همسرتان به شدت کاهش می یابد

این که شما در نوجوانی چه کار می کردید یا این که با چه افرادی در ارتباط بوده اید هرگز به زندگی مشترک شما مرتبط نخواهد بود. به افرادی که قبلا در زندگی شما بوده اند بها ندهید چرا که ارزش اعتبار اخلاقی شما نزد همسرتان به شدت کاهش پیدا می کند.

مسئله اخلاقیات هم در رفتار مشخص می شود و هم در ارتباطات مختلفی که دارید. این ارتباطات می تواند در رسانه های اجتماعی نیز باشد.

اگر می خواهید طلاق عاطفی رخ ندهد ابهامات را برطرف کنید

ممکن است شما در یک برهه از زندگی تان ناچار به انجام رفتار یا کاری شوید که زیاد خوشایند همسرتان نیست. قبل از آن که همسرتان متوجه پنهان کاری شما شود، مسئله را منطقی برایش توضیح دهید.

اجازه ندهید سوء تفاهم رخ دهد سپس مسئله را باز کنید. شاید شما به اندازه ای که گمان می کنید مقصر نباشید فقط یک توضیح کوتاه می تواند رفتار شما را توجیه کند و همسرتان را از شک و تردید دور سازد.

بیشتر بخوانید: علت طلاق: رفتارهایی که باعث طلاق می شود را بشناسید و از آنها دوری کنید

مهربان باشید و جواب مهربانی را بدهید

اگر متوجه شدید که در معرض مهربانی همسرتان قرار گرفتید، طوری رفتار کنید که او نتیجه محبتش بی جواب نماند.

نیازی به قدردانی های بزرگ و پیچیده نیست فقط کافیست با رفتار یا کلمات خود او را متوجه کنید که قدرشناس هستید و مهربانی اش درک می کنید. بسیاری از کارها در زندگی انجام می شوند که هدف آن دقیقا همسران هستند. شما می بایست متوجه تلاش ها و سختی هایی که همسرتان برای شما انجام می دهد باشید و به هر طریقی که می توانید از او تشکر کنید.

گاهی این تشکر می تواند یک کارت هدیه باشد گاهی یک شام در رستوران مورد علاقه اش حتی یک جمله نیز می تواند این کار را انجام دهد. قدردانی نکردن علت طلاق عاطفی در بسیاری از زوجین است.

این رفتارهای کوچک شاید پایه و اساس یک زندگی مشترک موفق و شاد نباشد اما می توانند مانع از اختلافات زیادی که بی هیچ دلیل قانع کننده ای رخ می دهند باشند. همین رفتارهای بسیار ظریف، محبت های بسیار قوی می آفریند که می تواند در استحکام پایه و اساس زندگی مشترک عاشقانه تاثیر گذار باشند.

بیشتر بخوانید: بعد از طلاق چگونه به آرامش برسم و همه خاطرات را فراموش کنم؟

۴ دیدگاه

4 دیدگاه

  1. Avatar

    سحر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ at ۲۳:۱۴

    ممنون خوب بود

    ۰
  2. Avatar

    شیرین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ at ۲۳:۱۶

    اگر یک زندگی دچار همچین مشکلی بشه روز به روز خفقان و احساس بغض بیشتری حاکم میشه

    ۱+
  3. Avatar

    یگانه

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ at ۲۳:۱۹

    خیلیا فقط بخاطر حرف مردم زندگی میکنن و طلاق عاطفی رو ترجیح میدن که اشتباه محضه
    ادم باید به فکر خودش باشه

    ۰
  4. Avatar

    zarin

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ at ۲۳:۲۱

    متاسفانه تجربه کردم به مدت طولانی
    و در نهایت طلاق محضری
    الان به هیچ کی نمیتونم اعتماد کنم…

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا