تلفن همراه

اپل چه چیزهایی در مورد کاربران محصولاتش می‌داند؟

اپل چه چیزهایی درمورد شما می‌داند؟

اپل چه چیزهایی درباره شما می‌داند؟ در این مطلب از نت‌نوشت یاد می‌گیرید لیستی از اطلاعات خودتان که در دسترس اپل قرار دارد را مشاهد یا دانلود کنید.

۰

اپل هم مانند فیس‌بوک، در دسترسی به اطلاعات کاربران، تحت فشار قوانین جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته است. بر این اساس، شرکت می‌بایست یک نسخه از اطلاعات کاربران که به آن‌ها دسترسی دارد را در اختیار آن‌ها قرار دهد. فرقی نمی‌کند که ساکن ایران باشید، اروپا یا امریکا؛ هرجا که باشید می‌توانید از این قوانین و مزایای آن بهره‌مند شوید و نسخه‌ای از اطلاعات خودتان که اپل به آن‌ها دسترسی دارد را دانلود و مشاهده کنید. در ادامه این مطلب از نت‌نوشت، با تهیه نسخه‌ای از اطلاعات‌تان که اپل به آن‌ها دسترسی دارد، آشنا می‌شوید.

اپل به چه اطلاعاتی دسترسی دارد؟

مجله دیجیتال «computerworld» ادعا می‌کند که اطلاعات موجود در اطلاعات دانلود اپل شامل: تاریخچه خرید دیجیتال Apple iTunes Store، درخواست‌های پشتیبانی مشتریان (customer-support)، تاریخ تعمیر، آهنگ‌های شناسایی شده توسط iTunes Match، تاریخچه به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری (software-update) و درخواست‌های اعتبار است.

مقایسه دسترسی و اختیارات کاربران اپل با کاربران گوگل و فیس‌بوک

برخلاف گوگل و فیس‌بوک، نمی‌توانید اطلاعات موجود در فایل اپل‌تان را فقط به خاطر عدم علاقه‌مندی به داشتن آن‌ها حذف کنید اما در صورت برخورد با اطلاعات غلط، می‌توانید از شرکت بخواهید که آن‌ها را حذف کند. اما شرکت با این استدلال که ممکن است درخواستی برای آزار یا ایجاد مشکل برای دیگر کاربران باشد، حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد یا از سر نا آگاهی صورت گرفته باشد، تمامی درخواست‌ها را نمی‌پذیرد.

اپل و امنیت دردسر ساز آن

اپل درمورد دسترسی کاربران به اطلاعات شخصی‌شان، سخت‌گیرتر از گوگل و فیس‌بوک عمل می‌کند. برای دسترسی به اطلاعات‌تان، به چیزی بیشتر از یک ورود موفق نیاز دارید. شاید تصور کنید که این کار باعث دردسر شما می‌شود اما در اصل امنیت حساب کاربری شما را تأمین می‌کند.

نحوه دسترسی کاربران اپل به اطلاعات‌ قابل دسترسی‌شان

در ادامه می‌بینید که چطور می‌توانید به اطلاعات‌تان در حساب اپل دسترسی داشته باشید.

۱‌. به صفحه Apple’s Privacy Policy بروید.

۲‌. در قسمت «Access to Personal Information»، روی «Privacy Contact Form» کلیک کنید.

اپل - Apple's Privacy Policy

اپل – Apple’s Privacy Policy

۳‌. منطقه ثبت شده در حساب کاربری‌تان را انتخاب کنید.

اپل - دسترسی به اطلاعات کاربران

۴‌. روی منوی آبشاری که در تصویر هم نشان داده شده است، کلیک کنید.

اپل - دسترسی به اطلاعات کاربران

۵‌. گزینه «Privacy issues» را انتخاب کنید.

اپل - دسترسی به اطلاعات کاربران

 

۶‌. به حساب کاربری‌تان وارد شوید، در فیلدهای «subject» و «comment»، عبارت «I am requesting a copy of my personal information» را وارد و روی دکمه «Submit» کلیک کنید.

اپل برای پیشگیری از دستری افراد خرا‌ب‌کار یا هکرها به اطلاعات شما، و برای احراز اصالت هویت فردی، با شما تماس می‌گیرد. برای نمونه می‎توانید متن ایمیلی که این شرکت برای احراز اصالت یکی از کاربرانش، برای او ارسال کرده است را در تصویر زیر ببینید.

اپل - دسترسی به اطلاعات کاربران

اطلاعات شما در یک فایل زیپ رمزنگاری شده و به‌صورت ضمیمه، همراه ایمیلی مشابه تصویر بالا و رمز عبور هم به‌طور جداگانه در یک ایمیل دیگر برای‌تان ارسال می‌شوند. به‌طور کلی فرآیند درخواست اطلاعات و ارسال آن‌ها برای شما، حدوداً یک هفته زمان می‌برد.

 

منبع: tomsguide

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا