دانستنی‌های سلامتی

پنج جایگزین رازیانه با همان طعم و عطر را بشناسید!

پنج جایگزین رازیانه

رازیانه یک گیاه چند ساله از خانواده هویج است که دارای برگ های پر مانندی می باشد و استفاده های غذایی و دارویی زیادی دارد. در بین انواعی از مواد غذایی، بهترین جایگزین رازیانه شامل بذر گشنیز، ریشه شیرین بیان، جعفری و دانه های زیره است.

۰

دانستن بهترین جایگزین رازیانه زمانی مهم است که شما در وسط تهیه یک وعده غذایی به این عنصر محبوب دسترسی نداشته باشید. رازیانه یکی از پرکاربردترین مواد غذایی در سراسر جهان است. مصرف آن در آشپزخانه های سرتاسر جهان رو به افزایش است. اما چالشی که شما و دیگران را تهدید می کند، عدم دسترسی به رازیانه در حین طبخ غذا می باشد.  برای آشنایی بیشتر با کاملترین و بهترین جایگزین رازیانه ، در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: این ۴ گیاه را می توانید جایگزین زعفران در غذا کنید!

رازیانه چیست؟

رازیانه یک گیاه چند ساله از خانواده هویج است که دارای برگ های پر مانندی می باشد و استفاده های غذایی و دارویی زیادی دارد. بعضی از گونه های این گیاه یک اندام حباب مانند دارند که می تواند به عنوان سبزیجات استفاده شود، اما این گیاه بیشتر به خاطر بذرهای آن شناخته شده است که می تواند مقدار کم یا زیاد به غذاهای شما اضافه شود. رازیانه حاوی ماده ای فعال به نام استراگول است که به آن طعم شیرین بیان را می بخشد. این عطر و طعم ممکن است تشخیص اثرات متمایز این گیاه را در غذاهای مختلف سخت کند، اما تعدادی از جایگزین های رازیانه وجود دارند که می توانند به شما در زمان عدم دسترسی به رازیانه کمک کنند.

بیشتر بخوانید: خواص برگ کاری : گیاهی با معجزه‌های درمانی شگفت‌انگیز و ضدسرطان

جایگزین رازیانه

در بین انواعی از مواد غذایی، بهترین جایگزین های رازیانه شامل بذر گشنیز، ریشه شیرین بیان، جعفری و دانه های زیره است.

بیشتر بخوانید: جایگزین های سیر را بشناسید

۱- دانه بادیان

دانه بادیان بهترین گزینه برای تشدید عطر و طعم رازیانه است، به این خاطر که یک ماده فعال به نام آنتول، با اثر مشابه استراگول، دارد. این عنصر ماده ای است که به رازیانه طعم منحصر به فرد آن را می بخشد. این دانه ها را می توانید به عنوان یک جایگزین، به تمام یا بخشی از غذا اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ برگ خوراکی پرخاصیت و خوش طعم به جای ادویه در غذا !

۲- ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان، همراه با سایر مواد غذایی، دارای مقادیر بالایی از آنتول است که می تواند اثر مشابهی را ایجاد کند و به عنوان جایگزین رازیانه باشد. اطمینان حاصل کنید که فقط مقدار کمی از این ریشه را استفاده می کنید، زیرا عطر و طعم آن بسیار قوی است و ممکن است مزه غذای شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: خواص زیره را دست کم نگیرید، با زیره به این بیماری ها نه بگویید!

۳- دانه زیره

گیاه زیره بسیار به رازیانه نزدیک است، اما مواد تشکیل دهنده مشابهی با یکدیگر ندارند. شما باید از آن ها به نسبت مساوی استفاده کنید، چرا که هر دو بذر دارای طعم قدرتمندی می باشند.

بیشتر بخوانید: خواص آب زیره : آب زیره درست کنید و کاهش وزن فوق‌العاده ای را تجربه کنید!

۴- بذر گشنیز

عطر و طعم دانه های گشنیز مشابه رازیانه است، اما بسیار ظریف تر می باشد، بنابراین اگر می خواهید عطر و بوی مشابهی را در غذا ایجاد کنید، در مصرف آن وسواس به خرج ندهید.

بیشتر بخوانید: مفیدترین ادویه هایی که می شناسید ولی مصرف نمی کنید!

۵- جعفری

در بعضی از دستورالعمل های آشپزی، اضافه کردن جعفری به عنوان جایگزین رازیانه می تواند عطر و طعمی تند و تهاجمی ایجاد کند، اما این طعم با آنچه در رازیانه احساس می کنیم، تطابق کامل ندارد.

نویسنده: محمد اکبری

منبع: www.organicfacts.net

بیشتر بخوانید: عوارض مصرف زیاد زیره را بدانید و جدی بگیرید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا