دانستنی‌های سلامتی

خواص انجیر : با انجیر بدن را در مقابل این بیماری ها بیمه کنید!

خواص انجیر

خواص انجیر مانند وجود پتاسیم، فیبر، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی موجود در آن این میوه را به یک قرص طبیعی برای درمان بیشتر بیماری ها تبدیل کرده است. انجیر از میوه های آسیای غربی و خاورمیانه است که در آب و هوای معتدل رشد می کند.

۲+

خواص انجیر مانند وجود پتاسیم، فیبر، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی موجود در آن این میوه را به یک قرص طبیعی برای درمان بیشتر بیماری ها تبدیل کرده است. انجیر از میوه های آسیای غربی و خاورمیانه است که در آب و هوای معتدل رشد می کند. درخت انجیر میوه ای بسیار پرخاصیت دارد که هم به صورت تازه و هم به صورت خام قابل مصرف است. این میوه منافع بسیاری برای بدن انسان دارد که یکی از آن ها خواص انجیر برای چشم می باشد.  این میوه که یکی از میوه های نام برده در قرآن می باشد موضوع امروز نت نوشت است و شما می توانید از خواص انجیر مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: ملین های طبیعی قوی و روان کننده شکم برای رفع یبوست 

خواص انجیر

بدنتان را با آنتی اکسیدان انجیر  بیمه کنید

همان طور که می دانید آنتی اکسیدان از عناصر بسیار مهم و پرخاصیت است که بدن بدون آن دچار بیماری های گوناگون خواهد شد. انجیر از جمله میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. این خاصیت انجیر می تواند سیستم ایمنی بدن را بالا برده و آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو را از بین ببرد.

با سرطان مقابله کنید

از دیگر خواص انجیر محافظت بدن در برابر انواع سرطان ها است. طی یک مطالعه انجام شده در دانشگاه علوم دارویی چین، مشخص شد که برخی از ترکیبات انجیر جهت سلول های سرطانی که ممکن است بدن را سمی کنند،  بسیار مفید می باشند. ترکیبات زیست فعال موجود در این میوه با بیشتر بیماری های مبارزه می کند که یکی از انواع آن بیماری ها سرطان است.

به غیر از سرطان می توان از خواص انجیر در جلوگیری از به بیماری های دیگر مانند سرما خوردگی، آنفولانزا، سرفه های مکرر، بیماری های کبد، بیماری های پوستی، زخم، عفونت های دستگاه ادراری و اختلالات دستگاه گوارش اشاره کرد.

خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی

خواص انجیر

این میوه سرشار از فیبر است می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع عفونت ها مقاوم کرده

عصاره انجیر قادر به مبارزه با انواع مختلف باکتری ها و قارچ ها و میکروب های مختلف است. یکی از مهم ترین خواص انجیر این است که از آن جایی که این میوه سرشار از فیبر است می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع عفونت ها مقاوم کرده و بسیاری از بیماری های باکتریایی را از بدن دور کند.

منبع بزرگ پتاسیم و دیگر مواد مغذی

بیشتر میوه ها فیبر بالایی دارند اما انجیر نسبت به سایر میوه جات فیبر بسیار بیشتری دارد. این فیبر می تواند سبب بهبود سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. پتاسیم موجود در این میوه نیز بسیار زیاد بوده که نقش حیاتی در عملکرد طبیعی بدن دارد. انجیرهای خشک میزان پتاسیم بیشتری دارند. البته کلسیم و منیزیم و منگنز نیز در این میوه به وفور یافت می شود.

مبارزه با دیابت

این میوه علاوه بر خواصی که در خودش نهفته است، خواص بی شماری در برگ هایش نیز وجود دارد. برگ های انجیر قادر به کاهش گلوکز و کلسترول خون می باشند. این برگ ها توانایی مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از دیابت را نیز دارا می باشند همین خاصیت سبب می شود که انجیر بتواند به عنوان درمان طبیعی دیابت کاربرد داشته باشد.

از سرطان پوست خاطر جمع باشید

یکی از مهم ترین خواص انجیر مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می باشد که این آسیب ها معمولا به سرطان منجر خواهد شد. مطالعات بسیاری نشان می دهد که برگ های انجیر و البته خود انجیر به درمان برخی از سرطان های پوست کمک می کنند. علاوه بر مشکلات ناشی از سرطان پوست، چین و چروک، آکنه و مشکلات مربوط به رنگ دانه های پوست نیز به کمک این میوه قابل حل است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا