دانستنی‌های سلامتی

خواص لوبیا سبز : با لوبیا سبز با این بیماری‌ها خداحافظی کنید!

خواص لوبیا سبز

بسیاری از مواد معدنی موجود در لوبیا سبز می تواند به کاهش قند خون، افزایش ایمنی بدن و بهبود سلامت استخوان ها کمک کند. از جمله این مواد معدنی موثر می توان به پتاسیم، کلسیم، منگنز، مس، ویتامین های A, C, B6 اشاره کرد.

۲+

لوبیا سبز یکی از سبزیجات است که در سراسر جهان با ۱۵۰ گونه یافت می شود. لوبیا سبز در رژیم غذایی بیشتر افراد یافت می شود اما گاهی در مصرف آن کوتاهی می کنیم و از خواص لوبیا سبز غافل می مانیم. لوبیا سبز در بیشتر اقلیم های جهان به راحتی رشد می کند. بسیاری از مواد معدنی موجود در لوبیا سبز می تواند به کاهش قند خون، افزایش ایمنی بدن و بهبود سلامت استخوان ها کمک کند. از جمله این مواد معدنی موثر می توان به پتاسیم، کلسیم، منگنز، مس، ویتامین های A, C, B6 اشاره کرد. ما برای شما در نت نوشت از خواص لوبیا سبز این سبزی فوق‌العاده نوشته ایم تا مصرف آن را هرگز فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: خواص حبوبات برای بدن : اگر به هر دلیلی حبوبات مصرف نمی‌کنید بخوانید!

خواص لوبیا سبز :

کاهش بیماری های قلبی و عروقی

از مزایای استفاده سبزیجات سبز مانند لوبیا سبز می‌توان به کاهش بیماری های قلب و عروق و حملات قلبی و سکته مغزی اشاره کرد. از آن جایی که سبزیجاتی همچون لوبیا سبز حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها می باشند از التهابات جلوگیری می کنند و لخته شدن خون را برطرف می سازند.

بیشتر بخوانید: خواص جو دوسر : با جو دوسر معجزه‌ای در دستگاه گوارش و بدن‌تان اتفاق می‌افتد

پیشگیری از سرطان کولون

خواص لوبیا سبز

خواص لوبیا سبز : سبزیجات به خصوص لوبیا سبز می توانند مانع بروز سرطان روده و دیگر سرطان های مربوط به دستگاه گوارش شوند

مطالعات بسیاری نشان داده است که سبزیجات سبز همانند لوبیا سبز مانع پیشروی سرطان روده بزرگ می شوند و این به دلیل دارا بودن فیبر در این گونه سبزیجات است. فیبر پروسه گوارش را سالم می سازد و حرکات روده ای را منظم می کند. به این ترتیب می توان گفت که سبزیجات به خصوص لوبیا سبز می توانند مانع بروز سرطان روده و دیگر سرطان های مربوط به دستگاه گوارش شوند.

بیشتر بخوانید: خواص ماش : ۱۰ خاصیت ماش برای سلامتی که باور نمی‌کنید!

کنترل دیابت با لوبیا سبز

شاید باورتان نشود ولی یکی از خواص لوبیا سبز کنترل کننده طبیعی دیابت است. مصرف سبزیجاتی همچون این سبزی میزان بسیار کمی کالری دارند این کالری کم سبب می شود بالا و پایین رفتن قند خون تا حد زیادی متعادل گردد و دیابت تقریبا مهار شود. البته نمی توان گفت که لوبیا سبز دیابت را به راحتی درمان می کند ولی از پیشرفت و یا بروز آن جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: خواص نخود : نخود بخورید و بدن‌تان را از این همه بیماری دور نگاه دارید!

سیستم ایمنی قوی

می بایست از آنتی اکسیدان ها به خاطر محافظت از بدن تشکر کنیم. یکی از خواص لوبیا سبز این است که حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان است که توانایی افزایش ایمنی بدن را به عهده دارد. فلاونوئیدها و کاروتنوئیدهای موجود در لوبیا سبز به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن می پردازند و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می کنند. همین کافیست که شما در برابر انواع و اقسام بیماری ها مصون باشید.

چشم های سالم

یکی دیگر از خواص لوبیا سبز حمایت از چشمان است. کاروتنوئید موجود در لوبیا سبز مانع از پیشرفت و بروز دژنراسیون ماکولا و سایر مشکلات بینایی می شود. دو نوع کاروتنوئید خاص به نام های لوتئین و زاکسانتیین در لوبیا سبز وجود دارند که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از استرس اکسیداتیو دارند. این دو عنصر از چشمان شما به خوبی مراقبت می کنند. در صورتی که شما دائم لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید می توان گفت که از بابت بیماری های چشم خیالتان راحت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خواص عدس : ۸ مزیت خوردن عدس برای سلامتی بدن که نمی دانید!

استخوان های محکم

خواص لوبیا سبز

خواص لوبیا سبز : لوبیا سبز حاوی ویتامین K و همچنین ویتامین A می باشد که کمبود آن ها می تواند منجر به مشکلات استخوانی از جمله پوکی استخوان شود

می دانید که کلسیم مهم ترین ماده معدنی در پیشگیری از پوکی استخوان است. کلیه بیماری های مرتبط با استخوان از کمبود کلسیم سرچشمه می گیرند. لوبیا سبز حاوی ویتامین K و همچنین ویتامین A می باشد که کمبود آن ها می تواند منجر به مشکلات استخوانی از جمله پوکی استخوان شود. لوبیا سبز یک منبع بزرگ سیلیکون است که این عنصر نیز استخوان های شما را محکم نگه می دارد.

دستگاه گوارش سالم

از جمله خواص لوبیا سبز درمان بیماری های گوارش است. میزان فیبر موجود در این سبزی، دستگاه گوارش شما را هموار کرده و مانع مشکلات گوارشی می شود. غذاهایی که فیبر زیادی دارند مانند لوبیا سبز بیماری‌هایی همچون یبوست، هموروئید و زخم های گوارشی را بهبودی می بخشند. در هر ۱۱۰ گرم لوبیا سبز ۱۵ % فیبر مورد نیاز روزانه یک فرد وجود دارد. بنابراین این میزان می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: خواص سویا : سویا ،یک پروتئین با هزاران خواص که هرگز از آن غافل نشوید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا