دانستنی‌های سلامتی

خواص فندق : با این مغز پرخاصیت لطف بزرگی به بدن‌تان می‌کنید!

خواص فندق

فندق بخورید، با این مغز پرخاصیت لطف بزرگی به بدن‌تان می‌کنید! منگنز، مس، فولات، ویتامینE، ویتامین C، منیزیم، پتاسیم از مواد معدنی موجود در فندق است. این مغز می تواند در سلامت پوست، کنترل وزن و حتی پیشگیری از سرطان موثر واقع شود.

۳+

فندق یکی از مغز های بسیار خوشمزه و پرخاصیت آجیل است. خواص فندق یکی دو تا نیست. بعضی از افراد دوست دارند آن را به صورت خام و برخی از افراد هم ترجیح می دهند فندق بو داده مصرف کنند. فرقی ندارد که به چه روشی فندق می خورید فقط این مغز پرخاصیت را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید که خواص بی شماری برای سلامتی دارد. منگنز، مس، فولات، ویتامین E، ویتامین C، منیزیم، پتاسیم از مواد معدنی موجود در فندق و از خواص فندق است. این مغز می تواند در سلامت پوست، کنترل وزن و حتی پیشگیری از سرطان موثر واقع شود. فراموش نکنید که فندق در سلامت مغز شما نیز تاثیر می گذارد. در ادامه در نت نوشت از خواص فندق خواهیم گفت تا بدانید با این مغز پرخاصیت چه لطفی در حق بدن تان خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: خواص آجیل برای قلب و سلامتی بدن

خواص فندق

سلامت قلب

یکی از خواص فندق کمک به قلب است. از آن جایی که فندق حاوی اسیدهای چرب اشباع شده و فیبر کافی است به راحتی می تواند در کنترل کلسترول تاثیر مثبت بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که فندق با کاهش التهابات درونی، بهبود چربی خون و تبدیل HDL به LDL یک قرص طبیعی برای سلامت قلب است. وجود منیزیم نیز در فندق به تعادل کلسیم و همچنین پتاسیم در بدن و تنظیم فشار خون کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: خواص پسته : پسته بخورید تا سلامتی به شما لبخند بزند!

مدیریت دیابت

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند با مصرف آجیل به خصوص فندق توانسته اند سطح کلسترول خون را به پایین ترین مقدار برسانند. به این ترتیب می توان گفت که مصرف آجیل می تواند منجر به کاهش چربی خون در افراد دیابتی شده و برای آن‌ها مفید باشد. از دیگر خواص فندق برای افراد دیابتی این است که توانایی افزایش گلوکز و مبارزه با دیابت را در بدن ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید : راه های پیشگیری از دیابت که باید بدانید

با فندق سرشار از آنتی اکسیدان شوید

زمانی که آنتی اکسیدان به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد احتمال ابتلا به بیماری های گوناگون به حداقل می رسد. یکی دیگر از خواص فندق و عناصر بسیار مفید و سازنده که در این مغز خوشمزه وجود دارد، آنتی اکسیدان است. ویتامین C و ویتامین E موجود در فندق توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن را مهیا کرده و به همین راحتی از بروز بیماری های قلبی، سرطان و کلیه التهابات پیشگیری به عمل می آورد.

بیشتر بخوانید: آنتی اکسیدان های قوی را بشناسید

تقویت مغز با مغز فندق

خواص فندق

خواص فندق : فندق می تواند ویژگی های محافظتی عصبی را بهبودی بخشد

افزایش سلامت مغز به کمک مغز فندق امکان پذیر است. فندق سرشار از منگنز، فولات، اسیدهای چرب و . . . است که به تقویت مغز کمک می کند. همچنین ویتامین بسیار ضروری E که باعث افزایش میزان شناخت می شود همه و همه در عملکرد بهتر مغز موثر هستند. به صورت کلی طی تحقیقات انجام شده در مورد خواص فندق ، فندق می تواند ویژگی های محافظتی عصبی را بهبودی بخشد. شما نیز برای بهبود عملکرد حافظه، مبارزه با افسردگی و حفظ عملکرد عصبی سالم مغزتان از مغز فندق مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : زنجبیل و بادام بخورید تا در بدنتان غوغا به پا شود!

پیشگیری از سرطان

همان طور که می دانید برای پیشگیری سرطان نیاز به چند عامل از جمله آنتی اکسیدان است. فندق هم که سرشار از آنتی اکسیدان است در این مورد یک خوراکی بسیار مفید شناخته شده است. ویتامین E موجود در فندق نیز می تواند یک عامل پیشگیرانه سرطان به شمار رود و مانع رشد و جهش تومورهای سرطانی شود.

بیشتر بخوانید: خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان و زنان باردار

فندق بخورید تا چاق نشوید

یکی از خواص فندق این است که توانایی تحریک متابولیسم و مبارزه با چاقی را دارا می باشد. فندق سرشار از تیامین است که این عنصر کمک می کند تا کربوهیدرات ها به گلوکز تبدیل شوند و انرژی در بدن مضاعف گردد. به این ترتیب زمانی که فندق می خورید انرژی شما زیاد می شود و با کاهش آنزیم های گوارشی شما کمتر غذا می خورید و بی شک وزن کم می کنید.

بیشتر بخوانید: دانه های روغنی حاوی امگا ۳ را بشناسید

سلامت پوست و مو

حتما در بسیاری از کرم ها و لوسین ها نام فندق را در مواد تشکیل دهنده مشاهده کرده اید. فندق به دلیل دارا بودن ویتامین E از آسیب های وارد شده اشعه خورشید و پیری زودرس محافظت می کند. شما می توانید علاوه بر مصرف طبیعی فندق، از لوازم آرایشی بهداشتی که با فندق تهیه شده اند نیز برای پوست صورت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مصرف بادام هندی در دوران بارداری : مزایا و مضرات

بیشتر بخوانید: خواص بادام تلخ برای سلامتی بی نظیر است!!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا