دانستنی‌های سلامتی

خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان و زنان باردار را از خاطر نخواهید برد!

خواص بادام زمینی برای کودکان بزرگسالان و زنان باردار

یکی از دانه های بسیار مفید در آجیل، بادام زمینی است که سرشار از مواد مغذی می باشد. از خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان و زنان باردار این است که این دانه می تواند کلسترول و فشار خون را تحت کنترل قرار دهد و از سرطان شما را محافظت کند و همچنین تغذیه مناسبی برای کودک شما باشد.

۳+

یکی از دانه های بسیار مفید در آجیل، بادام زمینی است که سرشار از مواد مغذی می باشد. از خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان و زنان باردار این است که این دانه می تواند کلسترول و فشار خون را تحت کنترل قرار دهد و سرطان را نیز محافظت کند و همچنین تغذیه مناسبی برای کودک شما باشد. بافت خامه ای و غنی شده آجیل برای بسیاری از افراد بسیار لذیذ و دوست داشتنی است. نت نوشت شما را با خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان آشنا می کند.

بیشتر بخوانید: خواص آجیل برای قلب و سلامتی بدن

خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان

انرژی بسیار زیاد

یکی از خواص بادام زمینی برای کودکان و مخصوصا زنان باردار این است که منبع انرژی است. فریب اندازه بادام زمینی را نخورید. فقط چند دانه از بادام زمینی کافیست که سوخت بالایی به بدن شما برسد. ۲۸ گرم بادام‌زمینی خشک شده در حدود ۱۵۷ کیلو کالری دارد. انرژی بسیاری در این میوه نهفته است که می تواند خستگی و ضعف به خصوص ضعف دوران بارداری را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: نشانه های حساسیت به بادام زمینی

محافظت از بدن با آنتی اکسیدان ها

آلکیلفنول ها از مواد مغذی هستند که در آجیل به خصوص بادام زمینی به وفور یافت می شوند. سلنیم و ویتامین E  بادام زمینی نیز زیاد است. از آن جایی که تمامی آنتی اکسیدان ها اثرات مضر رادیکال های آزاد در بدن را از بین می برند، DNA و سلول های بدن شما با مصرف بادام زمینی کاملا سالم باقی می مانند. رادیکال های آزاد در شرایط مختلف می توانند به  بیماری های کبد و سرطان و همچنین آلزایمر و بیماری های قلب و عروق منجر شوند ولی شما می توانید با در طی روز با یک دوز آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی بدن خود را در برابر این بیماری ها بیمه کنید.

بیشتر بخوانید: دانه های روغنی حاوی امگا ۳ را بشناسید

جلوگیری از پوکی استخوان

خواص بادام زمینی برای کودکان

در حدود ۳۰ گرم بادام زمینی ۹۰ میلی گرم منیزیم به استخوان های شما می رساند

از خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان این است که منبع بسیار ارزشمند مواد معدنی به خصوص منیزیم و فسفر است. این مواد برای سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها بسیار ضروری می باشند. در حدود ۳۰ گرم بادام زمینی ۹۰ میلی گرم منیزیم به استخوان های شما می رساند.  ویتامین K موجود در این میوه نیز در جذب کلسیم به بدن شما بسیار کمک خواهد کرد در واقع سطوح پایین ویتامین K در بدن می تواند بر روی تراکم استخوان ها تاثیر گذار باشد. مطالعات نشان داده است که زنان بیشتر از مردان به شکستگی لگن و پوکی استخوان مبتلا می شوند. به طور کلی زنان در طی یک روز نیازمند ۱۱۰ میکروگرم ویتامین K  هستند که این میزان را می توان با مصرف ۲۸ گرم بادام زمینی تامین کرد.

بیشتر بخوانید: مصرف بادام هندی در دوران بارداری : مزایا و مضرات

قلب سالم

یکی از خواص بادام زمینی این است که می تواند سلامت قلب شما تضمین کند و خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق را به خوبی کاهش دهد. این نه تنها به دلیل آنتی اکسیدان موجود در بادام زمین است بلکه ترکیبی از چربی های مفید نیز در این میوه وجود دارد. هر ۲۸ گرم بادام زمینی  در حدود ۴۳/۱۲ گرم چربی مفید برای قلب دارد که ۹ گرم آن چربی غیر اشباع شده است.  تحقیقات نشان داده است افرادی که از بادام زمینی در رژیم روزانه خود بهره مند می شوند کمتر از سایر افراد به کلسترول بالا مبتلا می گردند حتی این افراد در صورتی که LDL بالایی داشته اند با مصرف بادام زمینی توانسته اند تا ۵ % به کاهش آن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: چقدر علائم خطر سکته قلبی را دارید؟ راه های پیشگیری از سکته قلبی

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یکی دیگر از عوامل بروز بیماری های قلبی است که مشکلات جدی برای سلامتی قلب، نارسایی قلبی و نارسایی کلیه و حتی سکته های مغزی و قلبی به شمار می رود. اما با استفاده از خواص بادام زمینی می توانید از بیماری های قلبی و عروقی دور بمانید. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به دیابت با رژیم غذایی بادام زمینی به مدت ۱۲ هفته روزانه ۳۰ گرم بادام زمینی مصرف کردند و توانستند فشار خونشان را به شدت کاهش دهند. اسید آمینه موجود در این بادام می تواند این خاصیت را داشته باشد.

جلوگیری از سنگ کلیه

از دیگر خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان این است که با مصرف به جای این بادام شما دچار سنگ کلیه نخواهید شد. بیشتر سنگ های کلیه صفراوی بوده و از کلسترول بسیاری تشکیل می شوند. زمانی که سطح کلسترول در بدن بالا برود سنگ های صفراوی بیشتر تشکیل می شوند. بنابراین بهتر است با کمک بادام زمینی هم به کاهش کلسترول بپردازیم و هم از پیدایش سنگ کلیه پیشگیری کنیم.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا