موسیقی

نگاهی به آلبوم حرمان با صدای امید نعمتی

نگاهی به آلبوم حرمان با صدای امید نعمتی

نگاهی به آلبوم حرمان با صدای امید نعمتی. آلبوم موسیقی حرمان با صدای امید نعمتی ، آهنگسازی مشترک امید نعمتی و صادق تسبیحی ، تنظیم کنندگی صادق تسبیحی و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف با تم موسیقی تلفیقی روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه، پس از ۴ سال انتظار از سوی “نشر نوفه” در قالب اولین اثر مستقل خوانندگی امید نعمتی روانه‌ی بازار موسیقی شد.

۶+

 آلبوم حرمان با صدای امید نعمتی ، آهنگسازی مشترک امید نعمتی و صادق تسبیحی ، تنظیم کنندگی صادق تسبیحی و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف با تم موسیقی تلفیقی روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه، پس از ۴ سال انتظار از سوی “نشر نوفه” در قالب اولین اثر مستقل خوانندگی امید نعمتی روانه‌ی بازار موسیقی شد.

آلبوم حرمان با صدای امید نعمتی ؛ تو خورشیدی و من در این عصر افسرده به سردسیر حرمان

آلبوم حرمان شامل ۱۰ آهنگ با اشعاری از “هوشنگ ابتهاج“، “رسول یونان”، “رهی معیری”، “حافظ”، “حمید مصدق”، “حسین منزوی”، “نادر نادرپور”، “مهدی اخوان ثالث” و تعدادی دیگر از شاعران با نام‌های «دوردستان»، «پریشانی»، «بازگشت»، «یاد مهتابی»، «حرمان»، «ترن»، «مجنون خیابان‌ها»، «می‌سپارمت به باد»، «فراموشی‌ها»، «از دریچه‌ی تاریک» آثاری هستند که برای علاقه مندان ارائه شده است. ضمن اینکه نازنین احمدزاده نوازنده‌ی ابوا، روزبه اسفندارمز نوازنده‌ی کلارینت، کوروش بابایی نوازنده‌ی کمانچه، بهزاد حسن‌زاده نوازنده‌ی کمانچه، علی ضرابی نوازنده‌ی‌ ترومپت، مهیار طهماسبی نوازنده‌ی ویولنسل، داریوش آذر نوازنده‌ی سینت بیس و کنترباس، بهرنگ بقایی نوازنده‌ی تار، فرزان بیژنی نوازنده‌ی هورن، سعید پیلتن نوازنده‌ی درامز، کاوه تسعیری نوازنده‌ی ویولا، دانیال جورابچی نوازنده‌ی ویولن و ویولا، مازیار خواجیان نوازنده‌ی سینت، دارا دارایی نوازنده‌ی گیتار بیس، نیما رمضان نوازنده‌ی گیتار الکتریک، امین طاهری نوازنده‌ی درامز، فراز عقیلی نوازنده‌ی پیانو، ابراهیم علوی نوازنده‌ی گیتار کلاسیک، سیامک کریم‌پور نوازنده‌ی ترومبون و حسام‌الدین محمدیان پور نوازنده‌ی پرکاشن گروه نوازندگان آلبوم را تشکیل می‌دهند. این افراد نوازندگان چهار گروه “پالت”، “کامنت”، “داماهی” و “چارتار” هستند. در حرمان “آرش پاکزاد” و “رضا فرهادی” نیز وظیفه‌ی میکس و مسترینگ آن را به عهده داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: مروری بر آلبوم IS THIS THE LIFE WE REALLY WANT ؟ از راجر واترز

امید نعمتی هم اکنون به عنوان خواننده‌ی گروه “پالت” نیز به فعالیت مشغول است. او در سانس دوم روز جمعه ۲۹ دی ماه اولین کنسرت مستقل خود را در چارچوب سی و دومین جشنواره‌‎ی موسیقی فجر به مخاطبانش در تالار همایش ایرانیان ارائه داد و به این ترتیب برای اولین بار از قطعات آلبوم جدیدش با اجرای زنده رونمایی کرد. او در گروه پالت هم شعر و هم ملودی می‌گوید. نعمتی نظرش این است که ممکن است مخاطب پالت و حرمان یکی باشد اما این طیف در آینده متفاوت خواهد بود. جالب است که نعمتی و تسبیحی می‌گویند حرمان را زندگی کرده‌اند و حتی در ترتیب آهنگ‌ها هم از زندگی‌شان تاثیر پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: آلبوم To The Bone تا استخوان اثر استیون ویلسون

از ایده‌ی اصلی شکل گرفتن این آهنگ می‌توان چنین گفت که چهار سال پیش «حرمان» با آن سر و شکل متولد شد، آن هم به این دلیل که اعضای پالت احساس می‌کنند این قطعه نمی‌تواند جایی در این گروه داشته باشد. در نتیجه صادق تسبیحی به همراه آیین احمدی‌فر (عضو گروه چارتار) شروع به تنظیم آن می‌کنند، مهیار طهماسبی (عضور گروه پالت) پارت‌های زهی آن را می‌نویسد و اجرا می‌کند و امید نعمتی هم می‌خواندش و سرنوشت چنین مقرر می‌کند که همان تک قطعه -که کاوری از قطعه «مریم چرا؟» از ساخته‌های ایرج امیرنظامی است- تبدیل به اولین آلبوم شخصی امید نعمتی شود. این قطعه در فضای مجازی آنقدر پر مخاطب شد که نعمتی و تسبیحی تصمیم گرفتند به شکلی جدی‌تر، آن را با قطعاتی در همان سبک و سیاق در فضای الکترو آکوستیک، در قالب یک آلبوم منتشر کنند که نتیجه‌ی آن آلبوم “حرمان” شد. گفتنی است که آلبوم “دریا کجاست” گروه چارتار و آلبوم حرمان در حال حاضر در صدر پر فروش‌های موسیقی کشور است.

پیشنهاد شنیدنی: exit music از radiohead ، شانسی دوباره برای فرار رومئو و ژولیت

پیشنهاد شنیدنی: Hello از Evanescence ، مرثیه ای برای رویدادی انکار ناپذیر، برای خواهر

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا