تلفن همراه

بررسی Honor 10 : قدرتمندترین اسمارت فون زیر ۴۰۰ یورو در دنیا

بررسی Honor 10 : قدرتمندترین اسمارت فون زیر 400 یورو در دنیا

در بهار امسال، Honor در عرض ۲ ماه ۳ تلفن همراه جدید را معرفی کرد که آخرین آن ها Honor 10 بود. با بررسی Honor 10 همراه شما هستیم.

۰

پس از مدل های ۷a و ۷c و View 10 و ۹ Lite، گوشی Honor 10 پنجمین مدل از اسمارت فون های این سازنده ی تلفن همراه است که از پاییز سال گذشته معرفی شده و جالب است بدانید که در بهار امسال، Honor در عرض ۲ ماه ۳ تلفن همراه جدید را معرفی کرد که آخرین آنها Honor 10 بود. در بررسی Honor 10 باید گفت که این اسمارت فون اساسا برای رقابت با اسمارت فون هایی نظیر OnePlus 6 با قیمت ۴۶۹ یورو (با احتساب یوروی ۱۰۹۲۱ تومانی می شود ۵۱۲۲۰۰۰ تومان) ، Samsung Galaxy S8 با قیمت ۴۴۰ یورو (حدود ۴٫۸ میلیون تومان) و Huawei P20 با قیمت ۵۰۰ یورو (حدود ۵٫۵ میلیون تومان) روانه ی بازار شد. Honor View 10 که پیش از آن معرفی شده بود فقط ۴۲۰ یورو (حدود ۴٫۵۹ میلیون تومان) قیمت داشت. حال سوال اینجاست که Honor 10 با قیمتی پایین تر (حدود ۳۹۹ یورو یا ۴٫۴ میلیون تومان)، چه چیزی برای عرضه در مقابله با رقبای خود دارد؟ و آیا در بازار فشرده ی میان رده های امروزی می تواند برای کسب رده ی اول شانسی داشته باشد؟ در ادامه با بررسی Honor 10 با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y5 Prime ، میان رده ای مناسب برای سال ۲۰۱۸

ویدیوی رسمی معرفی Honor 10

 

بررسی Honor 10

بررسی Honor 10

بررسی Honor 10

طراحی و کیفیت ساخت

در نگاه اول، جذاب ترین نکته درباره ی Honor 10، ظاهر و طراحی آن می باشد. Honor 10 همانند یک پرچمدار سال ۲۰۱۸ چشم ها را به خود خیره کرده و با قاب شیشه ای زیبا در پشت و notch زیبای بر روی نمایشگر خود موجب تحسین همگان می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite ، دو تازه وارد قابل ستایش از شیائومی

notch زیبا بر روی نمایشگر

notch زیبا بر روی نمایشگر

از نظر اندازه و ابعاد، Honor 10 با صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی خود کمی سبک تر و کوچکتر از Honor View 10 می باشد و البته به دلیل وجود notch، نمایشگر آن توانسته تا درصد بیشتری از سطح جلوی گوشی را پوشش دهد. اسکلت بندی نازک تر به همراه نسبت تصویر ۱۹:۹ باعث شده تا استفاده از این اسمارت فون با یک دست آسان تر شود. به طوری که اگر آن را با دستگاه هایی که از نسبت تصویر متداول ۱۶:۹ (مثل OnePlus 5) استفاده می کنند مقایسه کنیم، متوجه می شویم که به دلیل عرض کمتر Honor 10، در صورتی که فقط با یک دست با گوشی خود کار کنید به راحتی می توانید با انگشت شست خود تمامی سطح صفحه نمایش را پوشش داده و به راحتی با آن کار کنید. اصلا به همین دلیل است که بسیاری از دستگاه های سال ۲۰۱۸ با نسبت تصویر ۱۹:۹ ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید: بررسی OnePlus 6 : هر آنچه که یک اسمارت فون ۲۰۱۸ باید داشته باشد!

بررسی Honor 10 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

بررسی Honor 10 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

همانند Honor View 10، در Honor 10 هم حسگر اثر انگشت در سمت جلویی دستگاه و در زیر نمایشگر جا سازی شده، اما این بار سطح حسگر با سطح شیشه کاملا تراز شده است. طراحی این حسگر زیبا و هنرمندانه بوده، اما متاسفانه عملکرد آن خیلی خوب نمی باشد. سرعت عمل این حسگر نسبت به رقبا پایین تر بوده و علیرغم ادعای آنر، با انگشت خیس نمی توانید به راحتی قفل دستگاه خود را باز کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A6 2018 : میان‌رده‌ی جدید سامسونگ

ویدیوی بررسی Honor 10

 

در بررسی Honor 10 از نظر ویژگی های مختلف، اولین نکته ی مثبت، وجود و عدم حذف جک هدفون در این دستگاه می باشد. یک پورت USB Type-C برای شارژ سریع و وجود تکنولوژی NFC هم از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشند. این دستگاه دو سیم کارته بوده که می تواند همزمان از شبکه ی ۴G برای هر دو سیمکارت پشتیبانی کند.

اما ۲ نکته ی منفی هم درباره ی Honor 10 به چشم می خورد: اولی نداشتن درگاه حافظه ی microSD بوده و دیگری عدم کسب گواهینامه ی مقاومت در برابر ورود آب و گرد و خاک (IP) می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

بررسی Honor 10 از نظر نمایشگر

در ادامه ی بررسی Honor 10 به صفحه نمایش آن می رسیم. نمایشگر IPS این گوشی دارای notch بوده، سایزی ۵٫۸ اینچی داشته و رزولوشن آن ۱۰۸۰*۲۲۸۰ پیکسل (+FHD) می باشد. نمایشگر Honor 10 هر چند که از نظر مشخصات نسبت به صفحه نمایش  AMOLED گوشی Galaxy S8 با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۹۶۰ پیکسل ضعیف تر می باشد، اما عملکرد آن به اندازه ای خوب است که احتمالا در استفاده ی روزمره نمی توان تفاوتی بین آن و نمایشگر Galaxy S8 پیدا کرد.

در هنگام تنظیم به حالت استاندارد، صفحه نمایش  Honor 10 دارای رنگ آمیزی بسیار خوبی می باشد، به طوری که ۹۵٫۷٪ از حیطه ی رنگ sRGB را پوشش می دهد. اما نکته ی منفی در اینجاست که در این حالت، هم کنتراست و هم حداکثر نور پایین تر از زمانی می باشند که صفحه نمایش در حالت Vivid تنظیم شده باشد. به این معنی که برای استفاده از Honor 10 در محیط های با نور بالا (مثلا در هنگام ظهر در زیر نور آفتاب) احتمالا مجبور شوید که از حالت استاندارد خارج شده و نمایشگر خود را در حالت Vivid تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه هواوی P20 و P10 ، تقابل دو نسل پرچمدار چینی!

عملکرد و سرعت Honor 10

Honor 10 هم مثل اسمارت فون های View 10 و Huawei P20 و P20 Pro و Mate 10 از پردازنده ی قدرتمند هواوی یعنی چیپ Kirin 970 استفاده می کند. حال در بررسی Honor 10 از نظر عملکرد، ما به بنچمارک های مختلف روی آورده ایم تا این گوشی را با رقبای مشهورش مقایسه کنیم. همان طور که در عکس می بینید، در بین این ۶ گوشی که مقایسه شده اند، فقط Samsung Galaxy S9 به طور قابل ملاحظه ای قدرتمندتر از رقبا است که البته این اسمارت فون از آخرین پردازنده ی شرکت کوالکام به نام Snapdragon 845 استفاده می کند. اسمارت فون های Samsung Galaxy S8 و OnePlus 5T که از پردازنده ی Snapdragon 835 بهره می برند، چه در حالت تک هسته ای و چه در حالت عملکرد چند هسته ای، تقریبا عملکردی در سطح Honor 10 داشته و تفاوت چندانی از نظر سرعت و عملکرد با رقبای چینی خود ندارند. ضمن اینکه OnePlus 5T دارای ۶ گیگ حافظه ی رم است که برای عملکردهای چند وظیفه ای یک اسمارت بسیار خوب و حتی بیش از اندازه می باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S8 و Galaxy S9 ، آیا S8 را به S9 ارتقاء دهیم؟

عمکرد پردازنده ی اسمارت فون های مختلف در حالت تک هسته ای و چند هسته ای

عمکرد پردازنده ی اسمارت فون های مختلف در حالت تک هسته ای و چند هسته ای

در بررسی Honor 10 از نظر گرافیک باز هم به نتایج بسیار خوبی می رسیم. به طور کلی از نظر گرافیکی، نمرات کسب شده از بنچمارک های مختلف برای Honor 10 هم سطح با نمرات Galaxy S8 می باشد، بدین معنی که شما می توانید با Honor 10 سنگین ترین و بهترین بازی های اندرویدی ۲۰۱۸ را اجرا کنید. پس در مجموع اگر بحث قیمت را در نظر بگیریم، می توان گفت که از نظر عملکرد و سرعت، Honor 10 قدرتمندترین گوشی زیر ۴۰۰ یورو در دنیا می باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه هواوی P20 Pro و گلکسی S9 Plus

بررسی Honor 10 از نظر گرافیک در مقایسه با رقبا

بررسی Honor 10 از نظر گرافیک در مقایسه با رقبا

اما در بررسی Honor 10 از نظر باتری به نتایجی به شدت ناامید کننده بر می خوریم. در تست پخش بی وقفه ی ویدیو با این گوشی، متوجه شدیم که Honor 10 فقط قادر به پخش بی وقفه ی ویدیو به مدت ۱۲ ساعت و ۳ دقیقه می باشد که این زمان از نزدیکترین رقیبش یعنی View 10 هم ۳ ساعت کمتر می باشد. همان طور که در تصویر زیر می بینید، باتری Honor 10 در مقابله با رقبا حرفی برای گفتن ندارد.

بیشتر بخوانید: بررسی شباهت Honor 10 و هواوی P20 ، واقعا چرا ؟؟؟

بررسی Honor 10 از نظر باتری در مقایسه با رقبا

بررسی Honor 10 از نظر باتری در مقایسه با رقبا

دوربین

همین ابتدای بحث باید بگویم که بررسی Honor 10 از نظر دوربین امیدوارکننده بوده، پس لطفا ادامه ی این بخش را با دید مثبت مطالعه بفرمایید! دوربین اصلی این اسمارت فون، یک سیستم دوربین دوگانه ی ۱۶+۲۴ مگاپیکسلی بوده که بازشدگی دریچه دیافراگم هر دو لنز آن f/1.8 می باشد. مثل بقیه ی دوربین های دوگانه ی کنونی گوشی های هواوی و آنر، در اینجا هم لنز ۲۴ مگاپیکسلی تک رنگ (مونوکروم) بوده و وظیفه ی ثبت جزئیات اضافی به عکس رنگی اصلی را به دوش می کشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی A8+ ؛ روح سری S در کالبد سری A

آنر 10 با دوربین دوگانه

آنر ۱۰ با دوربین دوگانه

بررسی Honor 10 : هوش مصنوعی در دوربین

این دوربین با یک فلش LED مجهز شده، اما مهم ترین نکته ی آن، هوش مصنوعی موجود در Honor 10 می باشد که می تواند در هنگام عکس گرفتن، صحنه ها و اشیای مختلف را تشخیص داده و بلافاصله تنظیمات دوربین را برای عکاسی از منظره ی مورد نظر به خوبی تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی اندروید ۲۰۱۸

کارکرد هوش مصنوعی در دوربین این اسمارت فون در عمل فوق العاده می باشد، حتی اگر عکس های ثبت شده اندکی غیر طبیعی به نظر برسند. همان طور که در عکس های زیر می بینید، نرم افزار در عکاسی از مناظر مختلف حتی بهتر از حالت HDR عمل کرده و اگر دقت کنید می بینید که نقاط تاریک در عمق تصویر را به خوبی روشن تر نموده است. کنتراست و اشباع رنگ ها هم در حالت عکاسی با هوش مصنوع بسیار بالاتر از حالت HDR  بوده، به طوری که تصویر ثبت شده گویی متعلق به یکی از صحنه های بازی های ویدیویی می باشد! البته اگر با نرم افزارهای ویرایش تصویر آشنایی داشته باشید می دانید که به سادگی می توانیم با چند کلیک این تغییرات را در هر عکسی به وجود بیاوریم، اما چه بهتر که دوربین تلفن همراهمان بتواند با هوش بالای خود این کار را برای ما انجام دهد! عکس های ثبت شده با هوش مصنوعی در Honor 10 به شدت مناسب برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می باشند!

بیشتر بخوانید: بدترین گوشی های هوشمندی که تاکنون ساخته شده اند را اینجا ببیند!

عکس ثبت شده با آنر 10 با هوش مصنوعی

عکس ثبت شده با آنر ۱۰ با هوش مصنوعی

 

عکس ثبت شده با آنر 10 بدون هوش مصنوعی و در حالت HDR

عکس ثبت شده با آنر ۱۰ بدون هوش مصنوعی و در حالت HDR

 

هوش مصنوعی یا HDR ؟!

هوش مصنوعی یا HDR ؟!

تمام نکاتی که در قسمت بالا گفتیم را می توان به مقایسه ی دوربین های  Honor 10 و OnePlus 5T هم تعمیم داد.

بیشتر بخوانید: ۳۰ برنامه هک اندروید ؛ از توانایی های هیجان انگیز اندروید لذت ببرید

هوش مصنوعی در آنر 10 یا حالت HDR در OnePlus 5T؟!

هوش مصنوعی در آنر ۱۰ یا حالت HDR در OnePlus 5T؟!

 

مقایسه ی حالت HDR در آنر 10 و OnePlus 5T

مقایسه ی حالت HDR در آنر ۱۰ و OnePlus 5T

در عکاسی در محیط های کم نور با هوش مصنوعی Honor 10 هم اشباع رنگ ها بسیار بالا می باشند که باعث غیرطبیعی شدن بیش از حد عکس می شود. به دو تصویر زیر خوب دقت کنید: در عکس اول که با هوش مصنوعی ثبت شده، به نظر می رسد که رنگ این خرس عروسکی نارنجی باشد، در حالی که این طور نیست! اما اگر نیمه ی پر لیوان را نگاه کنیم، می بینیم که هوش مصنوعی در عوض بسیاری از نویزهای موجود در تصاویر را حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: بررسی Xperia XZ2 Compact

عملکرد دوربین آنر 10 در نور کم، با هوش مصنوعی

عملکرد دوربین آنر ۱۰ در نور کم، با هوش مصنوعی

عملکرد دوربین آنر 10 در نور کم، بدون هوش مصنوعی

عملکرد دوربین آنر ۱۰ در نور کم، بدون هوش مصنوعی

حال به بحث فیلمبرداری می رسیم، Honor 10 می تواند در کیفیت ۴K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین می تواند در حالت +FHD و FHD هم به ترتیب در سرعت های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت ویدیو بپردازد. ضمنا، Honor 10 می تواند با کدک H.265 (یا HEVC) ویدیوهایش را ضبط کند که فایل خروجی آن بسیار کوچکتر از یک فایلِ با کدک H.264 می باشد.

به طور کلی دوربین Honor 10 به عنوان یک گوشی ۴۰۰ یورویی بسیار خوب می باشد، البته انتظار نداشته باشید که عکس های آن به خوبی عکس های ثبت شده با P20 Pro و Pixel 2 و Galaxy S8 و  S9 باشند.

بیشتر بخوانید: بررسی LG G7 ThinQ ، تازه‌واردی قدرتمند و بی ادعا در میان پرچمدارها

و در آخر…

در ادامه ی بررسی Honor 10 به جمع بندی نهایی درباره ی این اسمارت فون زیبا می رسیم. به طور کلی محصولات برند آنر به عنوان اسمارت فون هایی شناخته می شوند که بیش از همه از نظر قیمتی بسیار ارزش خرید بالایی دارند. Honor 10 بسیار زیبا بوده، طراحی زیبا و کیفیت بالایی دارد و همان طور که در ابتدا گفتیم، قدرتمندترین گوشی دنیا در بین اسمارت فون های با قیمت کمتر از ۴۰۰ یورو می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی چینی ۲۰۱۸

البته در بررسی Honor 10 به چند نکته ی منفی قابل توجه هم بر می خوریم. اول از همه باتری این دستگاه نسبت به محصولات مشابه بسیار ضعیف می باشد. دوربین Honor 10 در کل قدرتمند است اما ضعف هایی هم دارد که به آن ها اشاره کردیم. و در آخر، ضد آب نبودن این دستگاه می تواند یکی از نقاط ضعف اصلی آن باشد. به هر حال، شما مطمئنا با خرید Honor 10 ضرر نمی کنید، اما شاید انتخاب دستگاه هایی مثل OnePlus 6 که پیش از این در نت نوشت به بررسی آن پرداختیم منطقی تر باشد.

بیشتر بخوانید:  سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸

با معرفی مشخصات کامل این گوشی در جدول پایین، به پایان بررسی Honor 10 می رسیم. امیدوارم که این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد.

Processor۲٫۴GHz octa-core HiSilicon Kirin 970
RAM۴GB
Screen size۵٫۸۴in
Screen resolution۱,۰۸۰ x 2,280
Screen typeIPS
Rear camera۱۶+۲۴-megapixel
Front camera۲۴-megapixel
FlashLED
GPSYes
Compassyes
Storage (free)۱۲۸GB
Memory card slot (supplied)microSD (256GB)
Wi-FiDual-band 802.11a/b/g/n/ac
Bluetooth۴٫۲
NFCYes
Wireless data۴G
Dimensions۱۴۹٫۶ x 71.2 x 7.7mm
Weight۱۵۳g
Operating systemAndroid 8.1
Battery size۳,۴۰۰mAh
Warranty۱ year RTB
Price SIM-free (inc VAT)£۳۹۹

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا