شبکه‌های اجتماعی

الگوریتم اینستاگرام چگونه فید شما را سازمان دهی و ترتیب بندی می‌کند؟

الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام دیروز مشخص کرد که چگونه فید کاربرانش را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف در الگوریتم خود سازمان دهی می کند. تا به امروز، نحوه ی عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای همه ی ما نامشخص بود.

۰

اینستاگرام دیروز مشخص کرد که چگونه فید کاربرانش را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف در الگوریتم خود سازمان دهی می کند. تا به امروز، نحوه ی عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای همه ی ما نامشخص بود. پست های اعضای خانواده و دوستان ما اول و بالاتر از بقیه ی پست ها در اینستاگراممان مشخص می شوند که اینستاگرام این کار را با هدف دور شدن از فیدِ دارای زمانبندی معکوس در سال ۲۰۱۶ انجام داده بود. اما اینکه چگونه الگوریتم اینستاگرام ترتیب نمایش پست های دوستان و افراد نزدیک به ما را تنظیم می کند، تا به امروز مانند یک راز باقی مانده بود. برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام و بازگرداندن اکانت غیرفعال و یا هک شده

یکی از مدیران اینستاگرام، Julian Gutman امروز به سایت The Verge توضیح داد که این اپ برای ترتیب بندی فید کاربران، ۳ فاکتور مهم را در نظر میگیرد: علاقه، اولویت و رابطه. علاقه یعنی اینکه، اینستاگرام میزان علاقه و اهمیت شما نسبت به یک پست را در نظر می گیرد و مهم ترین پست هایی که فکر می کند شما به آنها علاقه دارید را اول نمایش می دهد. اولویت یعنی اینکه پست های جدیدتر را تشخیص داده و آن ها را در اولویتِ نمایش قرار می دهد و رابطه یعنی اینستاگرام رابطه ی بین شخصی که پشت را به اشتراک می گذارد و شخصی که آن پست را ملاحظه می کند را هم مد نظر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند بیو اینستاگرام که پیج شما را حرفه ای خواهد کرد!

الگوریتم اینستاگرام

اگر شما به پست های شخص خاصی علاقه ی بیشتری نشان دهید، احتمال اینکه پست این افراد را در ابتدای فید خود مشاهده کنید بیشتر می شود. البته اینستاگرام ۳ فاکتور دیگر را هم در ترتیب بندی فید شما مد نظر قرار می دهد: تکرار، فالویینگ و عادت. تکرار به معنای میزان دفعاتی است که شما معمولا از اپ اینستاگرام خود استفاده می کنید، بنابراین اینستاگرام با در نظر گرفتن تعداد دفعات باز کردن و استفاده از این اپ در روز، سعی می کند تا بهترین پست ها را اول به شما نمایش دهد. فالویینگ یعنی اگر شما تعداد زیادی از افراد را فالو کرده باشید، اینستاگرام سعی می کند تا پست های برخی از افراد را کمتر برای شما به نمایش بگذارد تا بتواند پست های برخی دیگر را بیشتر به شما نشان دهد. عادت هم بدین معنی است که اینستاگرام میزان زمان و ساعاتی از شبانه روز که از این اپ استفاده میکنید را در نظر میگیرد تا بتواند در بهترین زمان، بهترین پست ها را در اولِ فید شما قرار دهد و در آن ساعات شما پست های کم اهمیت تر را کمتر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند مخفی اینستاگرام که باید قبل از استفاده از این شبکه اجتماعی بدانید!

اینستاگرام امروز همچنین درباره برخی تصورات غلطی که درباره این اپ وجود دارد توضیحاتی داد. اینستاگرام تفکری بر روی فید با زمان بندی معکوس ندارد. طبق الگوریتم اینستاگرام همچنین این برنامه هیچ پستی را از دید شما پنهان نخواهد کرد و فقط برخی پست ها را در فید شما بسیار پایین تر نمایش خواهد داد. اگر حوصله دیدن همه پست ها را داشته باشید، می توانید با پایین رفتن در فید خود همه ی پست ها را مشاهده کنید و در واقع هیچ فعالیتی از کسانی که فالو کرده اید از چشم شما پنهان نخواهد ماند. اینستاگرام همچنین می گوید که هیچ کاربری را به دلیل زیاد پست گذاشتن و یا استفاده از هشتگ های زیاد طبق الگوریتم اینستاگرام در سلسله مراتب فید شما پایین تر قرار نمی دهد.

بیشتر بخوانید: مشاهده مخفیانه استوری اینستاگرام دیگران با این افزونه در کروم!

خب الان بسیاری از مراتب و سلسله بندی پست ها در فید شما مشخص شد: اینستاگرام پست افرادی که فکر می کند بیشتر به آن ها اهمیت می دهید را در اول فید شما می گنجاند. در واقع این کار به وسیله الگوریتم قدرتمند و کارای این اپ انجام می شود. اما بسیاری از کاربران در مورد نحوه ی بارگذاری فید خود نگرانی هایی دارند. برخی از مردم شاید اهمیتی برای بالاتر بودن پست دوستان و آشنایان قائل نباشند. اما برای آن هایی که زندگی و کسب و کارشان از طریق این پلتفرم اداره می شود تا بتوانند برند خود را تبلیغ کنند، این الگوریتم اینستاگرام نگرانی هایی را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: ۹ نکته اینستاگرامی از موفق‌ترین های اینستاگرام !

در مطالب دیگر نت نوشت می توانید با ۱۱ ترفند اینستاگرام و ۱۰ ترفند مخفی اینستاگرام و ۴ ترفند امنیتی اینستاگرام و ۶ نکته اینستاگرام و ۷ ویژگی مخفی اینستاگرام  آشنا شوید. برای دستیابی به این مجموعه روی هشتگ آموزش اینستاگرام کلیک کنید.

منبع: www.theverge.com

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    میثم

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ at ۲۲:۵۳

    مطلب مفیدی بود.ولی چقدر غلط املایی داری شما!!!

    ۰
    • محسن خانی

      محسن خانی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ at ۴:۴۶

      به بزرگی خودتون ببخشید

      ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا