دانستنی‌های سلامتی

 درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی سرسخت با ۱۰ درمان ساده خانگی

 درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

افراد دارای موی قرمز و رنگ پوست سفید معمولا پوست شان دارای کک مک است. بعضی از افراد هم به دلیل قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید دچار لکه های قهوه ای رنگ روی پوست می شوند. با این چند درمان گیاهی کک و مک پوست بخوبی انواع کک مک و لکه های پوستی را از بین ببرید.

۳+

هر چند بعضی ها به طور طبیعی روی پوست شان کک مک دارند که زیبا هم هست ولی درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی بهتر از استفاده از مواد شیمیایی است. کک مک ملانین های پوست است که در واقع پوست را از اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. افرادی که موهای قرمز و پوست سفیدتری دارند بیشتر احتمال دارد دچار کک مک و لکه های پوست شوند. هر چند داشتن کک مک یک امر ژنتیکی یا قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید است ولی با درمان گیاهی کک و مک پوست نت نوشت امروز می توانید به میزان زیادی آن ها را محو و یک پوست یک دست داشته باشید.

بیشتر بخوانید: خواص ماسک شکلات برای پوست

درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

آب میوه های قرمز رنگ

این یک راه حل بسیار قدیمی برای درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی است. آب میوه های قرمز رنگ حاوی ویتامین C و فنولیک است که تیروزیناز موجود در ملانین پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل استفاده از آب میوه های قرمز رنگ به طور روزانه پس از مدتی به محو شدن کک مک ها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

دوغ

اسید لاکتیک موجود در دوغ باعث  درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی می شود. دوغ با نفوذ در لایه بیرونی پوست به تدریج باعث از بین رفتن کک مک و سایر لک های پوستی می شود. تحقیقات نشان داده است دوغ با شکستن مولکول ملانین های رنگی پوست به تدریج رنگ دانه ها را از بین می برد.

از خواص دیگر استفاده از دوغ کلاژن سازی و محکم شدن پوست و رفع چین و چروک ها است. به همین دلیل این روش برای افراد میانسال هم توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: درمان همیشگی جوش سرسیاه

آب لیموترش

لیموترش حاوی آلفاهیدروکسی اسید است که یکی از بهترین درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی است. به همین دلیل استفاده از لیموترش که نوعی اسید سیتریک و سرشار از ویتامین C است روش خوبی برای مهار کک مک و لکه های پوستی است.

ترکیب دوغ و آب لیموترش تازه درمان معجزه گر خوبی برای رطوبت رسانی، تقویت پوست، رفع چین و چروک و از بین بردن لک ها است. بعد از این ماسک حتما از مرطوب کننده ای مثل کمی روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص زغال چوب برای پوست شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

آلوئه ورا

کاری هست که آلوئه ورا برای پوست و مو انجام ندهد؟ رطوبت رسانی، تقویت پوست، از بین بردن آکنه و درمان زخم های پوستی کار آلوئه ورا است. تحقیقات نشان داده است که این گیاه می تواند کک مک ها و لکه های پوست را هم از بین ببرد. آلوئسین aloesin موجود در آلوئه ورا فعالیت آنزیم تیروزیناز موجود در ملانین های پوست را مهار می کند و به تدریج کک مک و لکه های پوستی محو می شوند.

برای استفاده از آلوئه ورا بعد از برش برگ ژل آن را به پوست بزنید. یا می توانید این ژل را با دوغ و آب لیموترش تازه ترکیب کرده تا یک ماسک فوق العاده چندمنظوره برای پوست تان تهیه کنید. با این ترکیب یک ماسک ضد لک قوی، محکم کننده پوست، رفع آکنه و رفع چین و چروک پوست خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر پوست

زردچوبه

استفاده از زردچوبه در جنوب شرقی آسیا برای رفع لکه های پوستی متداول است. تحقیقات نشان داده است کورکومین موجود در زردچوبه مانع از تولید ملانین یا همان رنگدانه های پوستی است که معمولا تیره تر از پوست شخص است. برای استفاده از زردچوبه مقداری از پودر آن را با کمی آب مخلوط کنید و با یک گوش پاک کن خمیر را فقط روی لکه ها بگذارید. بعد از خشک شدن خمیر پوست را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

شیرین بیان

ریشه شیرین بیان هم اثرات ضد لک دارد. هر چند می توانید مثل زردچوبه پودر شیرین بیان را با کمی آب مخلوط و بر روی لکه های پوستی بگذارید، ولی بعضی از متخصصان معتقدند اگر بتوانیدکمی از عصاره آن را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کرده و روی لک ها بگذارید تاثیر بیشتر و بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

شیر سویا

پروتئین موجود در شیرسویا یک روش درمانی خوب برای از بین بردن لک های رنگی پوست است. خوشبختانه این شیر به راحتی در دسترس است. با کمی پنبه آغشته شده به شیر سویا و کشیدن آن روی لک ها پس از مدتی شاهد روشن شدن لک ها و محو تدریجی آن ها خواهید بود.

خمیر ماست، عسل و پوست پرتقال

احتمالا از پوست پرتقال برای مربا یا پلو استفاده می کنید. ولی برای پوست صورت نباید تلخی پوست پرتقال گرفته شود. پس بهتر است پوست پرتقال را رنده ریز کنید و سپس با کمی عسل و ماست از آن خمیری به دست آورید تا به راحتی روی پوست قرار گیرد. ۱۰ دقیقه این ماسک را روی پوستتان بگذارید و سپس با آب ولرم آب کشی کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی

آووکادوو

گوشت کرمی و نرم آووکادوو یکی دیگر از درمان های قوی طبیعی برای از بین بردن کک مک و لک های پوستی است. آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون glutathione در آواکادوو این کار را انجام می دهد. به اندازه یک قاشق مرباخوری گوشت آووکادوو را کاملا له کرده و روی لک ها بگذارید.

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

مجهز باشید

در صورتی که پوست تان به طور ژنتیکی کک مک نداشته ولی لکه های قهوه ای رنگی روی آن مشاهده می کنید، علت آن نور خورشید است. و البته اگر به طور طبیعی پوستتان کک مک دارد نور خورشید آن ها را پررنگ تر و بیشتر می کند. به همین دلیل علاوه بر درمان های طبیعی گفته شده در این مقاله برای محو لکه ها بهتر است همیشه خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید.

کلاه، عینک آفتابی. پوشیدن لباس های آستین بلند و البته کرم های ضد آفتاب روش محافظتی خوبی برای جلوگیری از بروز لک های پوستی و تشدید آن هاست. پس هر بار قبل از خارج شدن از خانه حتما این نکات را رعایت کنید.

یادتان باشد از بین رفتن کک مک و لکه های پوستی نیاز به کمی صبوری دارد. پس استفاده از درمان های طبیعی خانگی را به مرتب انجام دهید تا پس از چند ماه شاهد از بین رفتن آن ها و تغییر اساسی در پوست تان باشید.

منبع: curejoy.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا