آموزشی

تیک آبی اینستاگرام را اینگونه از آن خود کنید!

تیک آبی اینستاگرام
۱۸+

حتما تاکنون دیده اید در کنار اکانت برخی از کاربران اینستاگرام یک تیک آبی رنگ نشان داده می‌شود. این تیک آبی اینستاگرام که آن را Verified badges یا نشان تایید می‌نامند عموما در کنار پروفایل افراد مشهور، سلبریتی ها، برندهای جهانی یا نهادهای عمومی نمایش داده می‌شود. در ادامه همه چیز را راجع به تیک آبی اینستاگرام برای شما خواهیم گفت، با نت نوشت همراه باشید.

تیک آبی اینستاگرام

وجود تیک آبی اینستاگرام نشان می‌دهد که اینستاگرام تایید کرده است که این اکانت‌ها معتبر هستند. معتبر بودن اکانت‌ها در دنیای اینستاگرام امر مهمی است، خصوصاً برای سلبریتی‌ها و افراد مشهور، چرا که برای هر کدام از این افراد مشهور تعداد زیادی اکانت جعلی یا همان فِیک وجود دارد که بدیهی است خودِ فرد مشهور دوست دارد صفحه‌ی اصلی او در اینستاگرام توسط کاربران دنبال شود و نه صفحاتی جعلی که با نام او در اینستاگرام ایجاد شده اند.

مزیت تیک آبی اینستاگرام  این است که صفحه‌ی اصلی او را از سایر صفحات جعلی مجزا می‌کند و به این ترتیب کاربر به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که اکانت رسمی و اصلی فرد مورد نظر کدام یک بوده و باید کدام یک از آن‌ها را دنبال کند.

در اکثر مطالبی که راجع به نحوه دریافت تیک آبی در اینستاگرام ارائه شده مواردی مانند: استفاده از هشتگ‌های محبوب، ارتباط برقرار کردن با دیگر کاربران، تبلیغ پروفایل خود در سایر کانال‌ها و ارسال پست در «زمان جادویی» از ساعت ۲ صبح تا ۵ بعد از ظهر توصیه می‌شود. امروز در نت نوشت قصد داریم راه حل هایی به جز موارد بالا به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید تیک آبی را سریعتر برای اکانت خود دریافت کنید. در ادامه همراه نت نوشت باشید.

تیک آبی اینستاگرام چیست ؟

بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که افزایش فالوورها باعث گرفتن تیک آبی اینستاگرام می‌شود. ولی ما به شما می‌گویم که تعداد فالوورها هیچ ارتباطی با تأیید شدن ندارد. برای مثال دو پیج زیر را ببینید:

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام و بازگرداندن اکانت غیرفعال و یا هک شده

دریافت تیک آبی اینستاگرام

افزایش فالوورها باعث دریافت تیک آبی اینستاگرام نمی‌شود

مشخصات پیج ComedySlam را بررسی کنید. آنها دارای ۹٫۹ میلیون فالوئر هستند ولی تیک آبی ندارند.

اما پیج دیگر، هیچ پستی ندارد و تنها ۵۹۰۰ فالوئر دارد اما اکانت او تایید شده و تیک آبی را گرفته است. حتما برایتان سوال پیش می‌آید که چطور این کار را انجام داده است؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

طبق گفته اینستاگرام: “فقط برخی از نهادهای عمومی، افراد مشهور و برندها نشان تایید را دریافت می‌کنند، در حال حاضر امکان درخواست یا خرید یک نشان تایید وجود ندارد.”

اما این واقعا درست نیست شما قطعا می‌توانید تاییدیه بگیرید و حتی می‌توانید آن را از بازار سیاه خریداری کنید. تنها سه راه برای دریافت تأییدیه وجود دارد: مشهور باشید و هزاران فالوئر داشته باشید، با یک آژانس دیجیتال کار کنید و آنها برای شما یک درخواست بفرستند، به یک شخص ثالث یا کسی در اینستاگرام هزینه‌ای برای تأیید شما پرداخت کنید. در ادامه این سه راه حل را بررسی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند بیو اینستاگرام که پیج شما را حرفه‌ای خواهد کرد!

دریافت تیک ابی اینستاگرام

دریافت تیک ابی اینستاگرام

بیشتر بخوانید: دانلود اطلاعات اینستاگرام ، چگونه از اطلاعات اکانت اینستاگرام پشتیبان تهیه کنیم؟

راه حل اول برای دریافت تیک آبی اینستاگرام

اگر شما یک فرد مشهور باشید حتما قبلا تاییدیه اکانت خود را دریافت کرده بودید و دیگر نیازی به خواندن این مطلب نداشتید. پس اگر فرد مشهوری نیستید به سراغ راه حل بعدی می‌رویم.

راه حل دوم برای دریافت تیک آبی اینستاگرام

با یک آژانس دیجیتال یا خبرنگار کار کنید تا تیک آبی را به وسیله آن‌ها دریافت کنید. آژانس‌ها و خبرنگاران به یک پورتال دیجیتالی دسترسی دارند که بقیه ما آن را نداریم.

اینستاگرام آن را “Media Partner Support”  یا “پشتیبان همکار رسانه” می‌نامد. طبق گفته اینستاگرام: “شرکای رسانه‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را از طرف نمایندگان عمومی ارسال نمایند. شرکای رسانه‌ای ظرف دو روز پس از ارسال درخواست خود، جواب خواهند گرفت.”

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند مخفی اینستاگرام که باید قبل از استفاده از این شبکه اجتماعی بدانید!

از فردی که از این روش استفاده کرده بود. پرسیدیم چطور این کار شدنی است؟ وی گفت: “من از چند سال پیش به دنبال گرفتن تیک آبی بودم. من در ابتدا به مدیر خود گفته بودم که آیا می‌تواند مرا تأیید کند؟ حدود یک سال پس از آن هیچ اتفاقی رخ نداد، اما بعد از آن من با یک خبرنگار شروع به کار کردم و پس از آن تأیید شدم. همه چیز بسیار هیجان انگیز بود! ”

“من تصور می‌کردم این بهترین شانس من برای دریافت تاییدیه بود، بنابراین من دنبال آژانسی گشتم که به من اجازه دهند از شهرت و اعتبارشان استفاده کنم. و بالاخره پیدا کردم. آنها یک کپی از گواهینامه رانندگی من و پرسشنامه اینستاگرام و فیس بوک من را درخواست کردند و بقیه کارها انجام شد.خیلی ساده است اما خوب تضمینی هم وجود ندارد.”

بیشتر بخوانید: مشاهده مخفیانه استوری اینستاگرام دیگران با این افزونه در کروم!

راه حل سومی هم وجود دارد:

تنها راه باقی مانده این است که کسی را در اینستاگرام بشناسیم یا  به یک شخص ثالث برای انجام این کار هزینه پرداخت کنیم. باز به سراغ کسی رفتیم که از این روش استفاده کرده بود: ” چند وقت پیش من درخواست خود را در توییتر گذاشتم و بعد از آن از یکی از کاربران پیامی دریافت کردم: من شخصی را می‌شناسم که می‌تواند برای من و یک فرد دیگر، تاییدیه اینستاگرام دریافت کند.

او ۵۰۰ دلار می‌خواهد. ۲۵۰ دلار آن را همان ابتدا دریافت می‌کند و مابقی را پس از گرفتن تاییدیه” او به من گفت اگرچه اینستاگرام کارکنانی را که برای دوستانشان تاییدیه می‌گیرند، توبیخ کرده است؛ اما او هنوز یک ماه دیگر برای گرفتن تاییدیه فرصت دارد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم اینستاگرام چگونه فید شما را سازمان دهی و ترتیب بندی می‌کند؟

شاید پرداخت این مبلغ برای دریافت تیک آبی زیاد باشد اما این کار بسیار ساده تر از ایجاد محتوا، افزایش فالوئرها و تبدیل شدن به یک آدم معروف است.

نکته مهمی که نباید از قلم بیفتد اینکه امکان دریافت تیک آبی برای ایرانی‌ها با توجه به شرایط خاص و تحریم‌ها تقریبا غیر ممکن است، تمامی افرادی هم که این روند را طی کرده اند و تیک آبی معروف اینستاگرام را دریافت کرده اند همگی به واسطه ارتباطاتی که در خارج از مرز‌های ایران داشته اند اقدام به دریافت این مهر تایید کرده اند!

بیشتر بخوانید: ۹ نکته اینستاگرامی از موفق‌ترین‌های اینستاگرام !

به روز رسانی مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی روند دریافت تیک آبی اینستاگرام را اندکی ساده‌تر کرده و روش جدیدی را برای دریافت این تیک معرفی کرده است. برای دریافت تیک آبی اینستاگرام از طریق این روش، چند مرحله را باید طی کنید. اما پیش از آن بهتر است چند نکته که در ارتباط با این روش وجود دارند را ذکر کنیم:

۱- از نگاه اینستاگرام، اکانت شما برای دریافت تیک آبی اینستاگرام باید دارای ۴ ویژگی باشد:

  • Authenticity (معتبر بودن)
  • Uniqueness (یکتایی یا منحصر به فرد بودن)
  • Completeness (کامل بودن)
  • Notability (قابل توجه بودن)

بیشتر بخوانید: آمار کاربران اینستاگرام : اینستاگرام به طور باورنکردنی در دنیا محبوب شده است!

۲- Authenticity یک اکانت زمانی مشخص می‌شود که اکانت مربوط به یک شخص واقعی یا یک نهاد واقعی باشد.

۳- Uniqueness یعنی آن که یک اکانتِ واحد و مشخص برای هر کسب و کار یا نهاد وجود داشته باشد (البته به جز برخی موارد استثنا).

۴- Completeness به چند ویژگی اشاره دارد از جمله آن که اولاً اکانت نباید پرایوت یا شخصی باشد بلکه باید پابلیک یا عمومی باشد. بنابراین کسانی که خواهان دریافت تیک آبی اینستاگرام اند اما نمی‌خواهند اکانت‌شان را عمومی کنند باید از یکی از این خواست‌ها صرف نظر کنند. ثانیاً اکانت باید حداقل یک پست داشته باشد و ثالثاً حتماً اکانت باید دارای تصویر پروفایل باشد. به جز این سه مورد، مورد چهارم این است که باید قسمت بیو [Bio] پر شده باشد و مورد پنجم آن که هیچ لینکی از سایر شبکه‌های اجتماعی نباید در قسمت بیو درج شده باشد.

۵- Notability این مورد آخر کار را برای افراد معمولی تمام می‌کند و اجازه‌ی دریافت تیک آبی اینستاگرام را به آن‌ها نمی‌دهد، زیرا قابل توجه بودن برای یک اکانت به معنای آن است که آن اکانت مشهور باشد و افراد بسیار زیادی آن را جستجو کنند. خود اینستاگرام گفته که ما موارد را بررسی می‌کنیم و اکانت‌هایی که از راه تبلیغات جستجوی‌شان را بیشتر کرده باشند را در نظر نمی‌گیریم.

خب اگر این شرایط را دارید، حال نوبت به آن رسیده که به ادامه‌ی این مطلب از نت‌نوشت توجه کنید. در ادامه در مورد نحوه‌ی دریافت تیک آبی اینستاگرام در روش جدید صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش افزایش فالوور در اینستاگرام

مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام

۱- ابتدا باید آخرین ورژن از اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.

۲- در آخرین ورژن، در قسمت تنظیمات، گزینه‌ای با نام Request Verification اضافه شده. روی آن تپ کرده و فیلدهای آن را پر کنید.

تیک آبی اینستگرام

گزینه‌ی Request Verification

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از اینستاگرام ، چگونه با اینستاگرام کسب‌وکار خود را رونق دهیم؟

۳- پس از پر کردن فیلدها گزینه‌ی Send را تپ کنید.

۴- در این مرحله، اینستاگرام مدارکی از شما می‌خواهد که نشان دهند فردی که اسم او را برده‌اید خودِ شما هستید. مدارکی مانند کارت ملی، کارت معافیت از سربازی و در کل هر گونه کارت شناسایی، قبض‌ها و موارد این قبیل می‌توانند به اینستاگرام بفهمانند که نامی که در فیلد قبلی وارد کرده‌اید نام خود شما است. ضمناً اینستاگرام تضمین کرده که اطلاعات شما کاملاً محفوظ خواهند ماند.

۵- پس از انجام این مرحله باید مدتی صبر کنید. اینستاگرام می‌گوید پس از مدتی از طریق نوتیفیکیشن به کاربر اعلام خواهد شد که مجاز به دریافت تیک آبی هست یا خیر. اگر کاربر مجاز نباشد می‌تواند پس از ۳۰ روز باری دیگر جهت دریافت تیک آبی اینستاگرام درخواست دهد.

منابع برای به روز رسانی: instagram و techcrunch

۷ دیدگاه

7 دیدگاه

  1. Avatar

    دیس میس

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ at ۱۸:۴۸

    سایت بسیار پر محتوا و به روزی دارید. با سپاس

    ۱+
  2. Avatar

    ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۸:۲۰

    چجوری میشه فالورهای پیج اینستای دیگران و دید؟ چون بعضیاشون بلاکت میکنند میخوای ببینی کی فالو کرده کی فالوراشن ایا روشی وجود داره؟
    همینطور برای دیدن پیج های قفل شده که فالوتم نمیکنن.

    ۱+
  3. Avatar

    ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۸:۲۱

    این بازیگران سلبریتی های خارجی پیجشونو خودشون اداره میکنند؟ اصلا جواب نمیده که بفهمی طرفداراشونم هر کی یه چیزی میگه. چون تیک ابی دارن یعنی اصله؟
    مثلا بعضی بچه ها رو لایک میکنه ولی بعضیا رو که التماس میکنند نه یا یه سری پست های مزخرف و حتی کامنت های دیگران و لایک میکنند.
    میگه کامنتارو میخونم ولی جواب همه رو میده حتی بعضیاشونو لایک میکنه ولی منو نه. حتی جوابمو نمیده که کیه؟ مگه من چه گناهی کردم؟ خدا لعنتش کنه.
    لحن حرف زدنش تو هر ۲ پیج یکیه ولی بعضی پستهایی که میذاره انگار فیلمبردارش خودش بوده یا کشور دیگه یی رفته عکس گرفته و تو پیج گذاشته این ها منو به شک انداخته که دست خودشونه یا ادمین؟ روزی هم که میخواست بیاد اینستا تو پیج فیسبوکش اعلام کرد.
    اگه ادمین داره خودش میدونه که ادمین چیا پست میکنه کیارو فالو و لایک میکنه؟
    لطفا یه نگاه بندازید بگید جواب سوالامو.
    https://www.instagram.com/venkateshdaggubati
    http://www.facebook.com/VenkateshDaggubati

    ۱+
    • Avatar

      بلا

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۳:۴۵

      سلام
      بعضیا خودشون اداره میکنن بعضیا هم ادمین. هر چی فعالیت بیشتر باشه و طرف سرش شلوغ تر باشه بیشتر احتمال روی اداره توسط ادمین هستش البته بعضیا هم با فالورهای پایین تر ادمین دارن. شایدپست ها و حتی فالو رو کاهی چک کنن اما نمیشینن دونه دونه لایک هارو چک کنند طبیعیه. حتما اینکه جوابتونو نمیدن عمدی نیست بالاخره تعداد فالوران و کامنتها زیاده … .

      ۰
      • Avatar

        ناشناس

        ۱۳ آذر ۱۳۹۸ at ۱۹:۳۶

        خب خودتون ببینید فیکه یا نه؟ اینک بقیه بازیگرا هم تگش میکنند که معلوم نیست پیج خودشون دست کیه؟ این نشون دهنده اینکه اون پیج اصلیه؟ یک نگاه بکن

        ۰
        • Avatar

          ناشناس

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸ at ۱۴:۰۹

          حالم ازتون بهم میخوره که انلاینی و جواب مردمو نمیدین بیخود میکنین سایت میزنین

          ۰
  4. Avatar

    مهرداد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹ at ۱۴:۴۶

    سلام. من قبلا برای اسنتا درخواست تیک آبی دادم. الان بعد از مدت ها برام یه دایرکت اومده از پیج help center. گفته تایید شدین این فرم رو پر کنید. انجام بدم؟تقلبی نیست؟

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا