آموزشی

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید و بالعکس

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

امروز ما قصد داریم انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید و بالعکس را آموزش دهیم تا اگر همزمان از چند دستگاه مختلف اندرویدی و iOS استفاده می کنید نیاز نباشد مخاطبین را در تک تک آنها ذخیره کنید. همچنین خواهید دید که چگونه می توان مخاطبین این دو سرویس را نیز به یکدیگر انتقال داد. در ادامه با نت نوشت همراه باشید

۰

بارها برای کاربران موبایل پیش آمده است که با تعویض گوشی خود یا خراب شدن آن به یکباره تمام کانتکت های خود را از دست داده اند و مجبور به ذخیره سازی مجدداً آنها گردیده اند. امروز ما قصد داریم انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید و بالعکس را آموزش دهیم تا اگر همزمان از چند دستگاه مختلف اندرویدی و iOS استفاده می کنید نیاز نباشد مخاطبین را در تک تک آنها ذخیره کنید. همچنین خواهید دید که چگونه می توان مخاطبین این دو سرویس را نیز به یکدیگر انتقال داد. در ادامه با نت نوشت همراه باشید

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید و بالعکس

دو گزینه اصلی: iCloud و گوگل

برای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون اگر از دستگاه های اندرویدی و سرویس های Google استفاده می کنید، شما فقط می توانید مخاطبین خود را در Google Contacts ذخیره کنید. این با هر چیزی از گوگل یکپارچه می شود. اگر ترکیبی از دستگاه های اندروید و iOS را استفاده کنید باز هم این جواب می دهد زیرا Google Contacts تقریبا می تواند در هر پلتفرمی همگام سازی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید اگر به طور انحصاری از دستگاه های اپل استفاده می کنید، شما می توانید iCloud اپل یا Google Contacts را انتخاب کنید. iCloud جهت کار با دستگاه های iOS طراحی شده است و اگر از ایمیل iCloud یا Apple Mail در همه جا استفاده کنید، انتخاب واضحی است. اما اگر شما یک آیفون و یا iPad دارید و برای ایمیل خود از Gmail در وب استفاده می کنید، Google Contacts ایده بهتری برای استفاده است؛ به این ترتیب، کانتکت های شما بین موبایل، تبلت و ایمیل مبتنی بر وب همگام سازی می شوند.

هم اکنون که موضوع برای شما واضح تر گردید در ادامه چگونگی همگام سازی کانتکت ها با هر سرویسی را آموزش خواهیم داد.

نحوه همگام سازی مخاطبین با iCloud روی آیفون

اولین قدم برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید همگام سازی مخاطبین با iCloud است. برای همگام سازی مخاطبین خود با iCloud، به منوی تنظیمات آیفون خود بروید، سپس به Accounts & Passwords بروید.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل خالی شدن باتری آیفون + راه حل

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

منوی iCloud را باز کنید، سپس مطمئن شوید که گزینه Contacts در حالت ON است. (اگر شما یک حساب iCloud ندارید، ابتدا باید “Add Account” را بزنید، اما اکثر کاربران احتمالا از قبل یک حساب iCloud ایجاد کرده اند.)

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

این تمام کاری بود که باید انجام دهید. اگر شما در دستگاه های دیگر خود به iCloud وارد شوید و همین روند را تکرار کنید، مخاطبین شما همواره باید در تمام دستگاهها همگام باقی بمانند.

نحوه همگام سازی مخاطبین خود با Google Contacts در Android

برای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون باید در اولین قدم مخاطبین را به صورت کامل به Google Contact انتقال دهید. بسته به نسخه اندرویدی که از آن استفاده میکنید، ممکن است نحوه همگام سازی مخاطبین کمی متفاوت با یکدیگر باشند، بنابراین ما آن را به سادگی ممکن است از بین ببریم. صرف نظر از اینکه از چه گوشی ای استفاده می کنید، به منوی SETTING بروید. از اینجا به بعد نحوه تنظیمات در نسخه های مختلف اندروید کمی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل مشاهده و حذف آنچه گوگل درباره شما می داند!

Android Oreo: به این مسیر بروید  Users & Accounts > [Your Google Account] > Account Sync

Android Nougat:به این مسیر بروید  [ Accounts > Google > [Your Google Account
Samsung Galaxy Phones: به این مسیر بروید  [ Cloud and Accounts > Accounts > Google > [Your Google Account

در هر سه مورد بالا Contacts را فعال کنید.

از حالا به بعد، هنگامی که یک مخاطب را به تلفن خود اضافه میکنید، به طور خودکار با حساب Google شما و همه گوشی های موبایل بعدی تان که به این سرویس لاگین می کند، همگام سازی میشود.

نحوه همگام سازی مخاطبین خود با Google Contacts در آیفون

اگر شما یک کاربر iOS هستید و از کلود گوگل هم استفاده می کنید یا ترکیبی از دستگاههای مختلف دارید، می توانید Google Contacts را با آیفون خود همگام سازی کنید.

به منوی Settings بروید و Accounts and Passwords انتخاب کنید.

روی Add New Account ضربه بزنید و سپس روی Google.

بیشتر بخوانید: آیفون بدون اجازه اطلاعات شخصی شما را رصد می کند!

با حساب Google خود وارد شوید، سپس گزینه Contacts را  On کنید. پس از پایان کار روی Save ضربه بزنید.

نحوه انتقال مخاطبین از گوگل به iCloud

فرض می شود که هر دو حساب iCloud و Gmail خود را برای همگام سازی مخاطبین روی آیفون فعال کرده اید، این دو سرویس بدون هیچ مشکلی مخاطبین را به آیفون شما SYNC می کنند ولی ممکن است شما تصمیم بگیرید که مخاطبین Google Contacts خود را بطور کل به iCloud منتقل کنید تا فقط از یک سرویس استفاده کنید. باید بگوییم این کار ساده نیست در واقع انتقال مخاطبین از یک سرویس به سرویس دیگر به سادگی انجام پذیر نیست.

اگر می خواهید مخاطبین Google خود را به iCloud منتقل کنید، ساده ترین راه این است که از طریق کامپیوتر آن را به صورت دستی انجام دهید.

ابتدا وارد حساب Google Contacts خود در وب شوید. اگر از Contacts Preview جدید استفاده می کنید، لازم است قبل از ادامه اقدام به تغییر نسخه قدیمی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی اندروید را فرمت کنیم ؟

روی دکمه More بالای صفحه ضربه بزنید، سپس Export را انتخاب کنید.

در صفحه Export گزینه vCard را انتخاب کنید، سپس روی دکمه Export کلیک کنید. فایل را ذخیره کنید.

اکنون به حساب iCloud خود وارد شوید و مخاطبین را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی آیکون دایره کوچک در گوشه پایین سمت چپ، سپس Import vCard را انتخاب کنید.سپس فایلی را که در بالا ذخیره کرده بودید در اینجا ایمپورت کنید.

بعد از چند دقیقه همه مخاطبین Google شما در iCloud قرار می گیرند.

چگونه مخاطبین خود را از iCloud به گوگل انتقال دهید

اگر می خواهید از آیفون به سمت یک دستگاه اندرویدی حرکت می کنید، باید مخاطبین خود را از iCloud به Google انتقال دهید. همانطور که در بالا ذکر گردید بهتر است این کار را با استفاده از یک کامپیوتر انجام دهید.

ابتدا به حساب iCloud خود در وب وارد شوید، سپس روی Contacts کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: ترفند های ۳D Touch در آیفون! ۹۸% کاربران آیفون از این توانایی‌ها اطلاعی ندارند!

از آنجا، با کلیک بر روی آیکون دایره در گوشه پایین سمت چپ، سپس Export vCard را انتخاب کنید. فایل را ذخیره کنید.

اکنون، به Google Contacts وارد شوید روی دکمه سپس More کلیک کنید.

توجه: نسخه قدیمی Google Contacts متفاوت به نظر می رسد، اما از نظر عملکردی یکسان است.

فایل CSV یا vCard را انتخاب کنید، سپس فایل vCard را که ذخیره کرده اید انتخاب کنید.  بعد از چند دقیقه همه مخاطبین iCloud شما در Google قرار می گیرند.

در این مطلب سعی شد تا انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید و بالعکس را به صورت کامل به شما ارائه دهیم، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی ویروس آیفون چیست؟ لطفا دنبالش نگردید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا