آموزشی

راهنمای استفاده از Vero ، اپلیکیشن شماره یک حال حاضر اپ استور و قاتل اینستاگرام

راهنمای استفاده از Vero

در اینجا راهنمای استفاده از Vero برای شروع کار با این شبکه اجتماعی که استفاده از آن ، روز به روز در میان کاربران در حال گسترش است را برای شما آماده کرده ایم:

۱۴+

به تازگی برنامه Vero در اپ استور طوفانی به پا کرده، و برخی کاربران می گویند این می تواند اینستاگرام بعدی باشد. ویرو (Vero) وعده داده است که نوع جدیدی از شبکه های اجتماعی باشد، که به شما اجازه می دهد محتوای خود را با مجموعه ی خاصی از دوستان به اشتراک بگذارید، بدون تبلیغات است و بر خلاف اینستاگرام، انتشار پست ها در آن بر اساس الگوریتمی صورت نمی گیرد و دارای ترتیب زمانی است. در ادامه همراه نت نوشت باشید با راهنمای استفاده از Vero

متاسفانه این روز ها بعلت استقبال زیاد کاربران اپلیکیشن Vero بسیار کٌند بوده و با تاخیر در پاسخگویی برای برخی کاربران همراه شده است. گزارش هایی از کٌندی و تاخیر در پاسخگویی برای برخی از استفاده کنندگان ثبت شده است که احتمالا به دلیل هجوم اخیر کاربران به این اپ باشد، اما Vero همچنان در صدر برنامه های اجتماعی اپ استور باقی مانده و گزارشات حاکی از مهاجرت بسیاری از کاربران از اینستاگرام به آن است.

در اینجا راهنمای استفاده از Vero برای شروع کار با این شبکه اجتماعی که استفاده از آن ، روز به روز در میان کاربران در حال گسترش است را برای شما آماده کرده ایم:

ابتدا، پیش از آغاز راهنمای استفاده از Vero  بهتر است نکاتی را مرور کنیم:

• دانلود ویرو (Vero) هم در اپ استور اپل و هم در فروشگاه گوگل پلی برای دانلود رایگان است.

• در واقع ویرو در اپ استور در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است، اما به نظر می رسد که غلبه ی آن در بر شبکه های اجتماعی دیگر مربوط به هفته ی جاری و به لطف کاربرانی عمدتا مرد بوده و همچنین بنا بر گزارش سایت تحلیلگر Appptopia نیمی از کاربران این اپ بین سنین ۲۱ تا ۴۱ سال اند که مهر تاییدی بر حضور فعال نسل جوان در آن است.

• همچنین حواشی ای در مورد Vero وجود دارد که آیمن حریری، بنیانگذار و مدیرعامل برنامه، اخیرا شرکت دیگری راه اندازی کرده است که به مشکلات جدی مالی برخورد کرده و پرداخت حقوق به کارمندانش را متوقف کرده است.

• Vero بیشترین محبوبیت را در میان آن دسته از کاربران اینستاگرامی به دست آورده که دوستانشان را تشویق به مهاجرت به Vero می کنند. اپ Vero همانند ویروسی خود را در بدن اینستاگرام در میان جوانان گسترش داده است به طوری که تعداد بیش از ۵۱۸،۰۰۰ پست در اینستاگرام با هشتگ ویرو (Vero#) وجود دارد که بیشتر آنها از کاربران جدید Vero هستند که پروفایل های خود را ارسال می کنند و از دوستان خود درخواست می کنند که به برنامه بپیوندند!

هنگامی که برنامه Vero را از فروشگاه اپ استور اپل یا فروشگاه گوگل پلی دانلود می کنید، باید در آن ثبت نام کنید. برای پیوستن به این برنامه از شما نام و نام خانوادگی خواسته می شود و چیزی تحت عنوان نام کاربری در این برنامه وجود ندارد!

صفحه ی اول رابط کاربری برنامه ی ویرو

صفحه ی اول برنامه ی ویرو

رابط Vero بسیار متفاوت از دیگر شبکه های اجتماعی است. هنگامی که پس از ثبت نام وارد محیط برنامه شوید این اولین صفحه ای خواهد بود که در مقابلتان قرار می گیرد.

آیکون های بالای صفحه

آیکون های بالای صفحه اپ ویرو

آیکون های بالای صفحه برای جستجو، پروفایل کاربر، مجموعه ها (محتوایی که با شما به اشتراک گذاشته شده)، اعلان ها و چت است. هنگامی که آغاز به فعالیت و پست محتوا می کنید ، فید شما در اینجا ظاهر می شود.

قسمت داشبورد Vero به شما اجازه می دهد که مشخصات خود را مشاهده کرده و تغییر دهید. شما می توانید یک آواتار(مانند عکس پروفایل و نه فیلم آواتار جیمز کمرون!) اضافه کنید، یک بنر کوتاه بنویسید و اتصالات (همانند چت و ارتباط با افراد دیگر به سبک و سیاق Vero) خود را مشاهده کنید.

دکمه Connections در اپ ویرو

دکمه Connections در اپ ویرو

کلیک بر روی دکمه Connections در این صفحه، بهترین روش برای پیدا کردن افرادی است که می دانید که از Vero استفاده می کنند. شما تمام اتصالات فعلی خود در Vero را که در اینجا آورده شده مشاهده خواهید کرد.

برای اضافه کردن اتصالات، روی دکمه "+" در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

برای اضافه کردن اتصالات، روی دکمه “+” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

در کنار ردیف بالایی آیکون ها، در کنار نشانگر پروفایل، قسمت Collections قرار دارد. همه چیزهایی که با شما به اشتراک گذاشته شده است در این صفحه مرتب شده و ذخیره می شود.

قسمت Collections در اپ ویرو

قسمت Collections در اپ ویرو

آیکون جستجو Vero شما را به یک صفحه مشابه با اکسپلور(Explore) در اینستاگرام منتقل می کند.

صفحه مشابه با اکسپلور(Explore) در اینستاگرام

صفحه مشابه با اکسپلور(Explore) در اینستاگرام

در اینجا شما هشتگهای محبوب، کاربران مشهور ، برترین ها از نگاه توسعه دهنده و محصولاتی را که می توانید لیست و خریداری کنید پیدا خواهید نمود.

حباب های گفتاری در گوشه بالا سمت راست صفحه، شما را به قسمت چت برنامه می برد، جایی که می توانید پیام های مستقیم به دیگر کاربران ارسال کنید.

حباب های گفتاری و قسمت چت برنامه

حباب های گفتاری و قسمت چت برنامه

در سمت چپ آن آیکون اعلان ها است. اگر کسی شما را در Vero اضافه کند، اینجا نشان می دهد.

آیکون اعلان و قسمت نوتیفیکیشن اپ ویرو

آیکون اعلان و قسمت نوتیفیکیشن اپ ویرو

شما می توانید درخواست دنبال کردن شخصی را بپذیرید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آنها را دنبال کنید.

اینجا جاییست که Vero شروع به تمایز از دیگر شبکه های اجتماعی می کند: هنگامی که یک درخواست دوستی را می پذیرید یا یک ارتباط جدید در Vero ایجاد می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که چطور می خواهید این اتصالات را طبقه بندی کنید.

قسمت برچسب گذاری اپ ویرو

قسمت برچسب گذاری اپ ویرو

شما می توانید درخواست دنبال کردن شخصی را بپذیرید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آنها را دنبال کنید یا نه.

دوستان جدید به طور پیش فرض در دسته ی آشنایان قرار می گیرند، اما همواره می توانید هر یک از مخاطبین خود را به عنوان آشنایان، دوستان یا دوستان نزدیک طبقه بندی کنید.

قسمت طبقه بندی یا loop های اپ ویرو

قسمت طبقه بندی یا loop های اپ ویرو

Vero می گوید تنها شما می توانید ببینید که چگونه هر یک از ارتباطات طبقه بندی شده است، و این طبقه بندی ها را حلقه(loop) نامیده است. این ویژگی مرتب سازی زمانی مفید است که می خواهید یک پست با گروه خاصی از افراد به اشتراک بگذارید.

برای به اشتراک گذاشتن پست، دکمه “Vero” را در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید، که شما را به فید شما منتقل می کند. سپس، دکمه “+” را در پایین صفحه فشار دهید.

اشتراک گذاشتن پست در اپ ویرو

اشتراک گذاشتن پست در اپ ویرو

Vero به شما اجازه می دهد انواع مختلفی از پست ها را به اشتراک بگذارید: عکس ها، لینک ها، موسیقی، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی، کتاب ها یا حتی مکان ها.

انواع مختلف محتوای قابل اشتراک در اپ ویرو

انواع مختلف محتوای قابل اشتراک در اپ ویرو

گشت وگذار در پروفایل اپل موزیک شخصی شما در Vero به شما اجازه به اشتراک گذاری آهنگ هایی که همزمان در حال گوش دادن هستید و همچنین امکان توصیه آنها را به دوستانتان را برایتان به ارمغان می آورد.

اشتراک گذاری آهنگ ها در اپ ویرو

اشتراک گذاری آهنگ ها در اپ ویرو

و خب البته مانند اینستاگرام، Vero به شما امکان آپلود و ویرایش تصاویر را نیز می دهد.

امکان آپلود و ویرایش تصاویر در اپ ویرو

امکان آپلود و ویرایش تصاویر در اپ ویرو

وقتی آماده ارسال هستید، می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی پست شما را می بیند.

تفکیک محتوای ارسالی برای گروه های مختلف در اپ ویرو

تفکیک محتوای ارسالی برای گروه های مختلف در اپ ویرو

این چیزی شبیه همان چیزی است که فیس بوک ارائه می دهد، اما در اینستاگرام موجود نیست.

پست های Vero می توانند کاملا خصوصی، کاملا عمومی و یا با گروه های انتخاب شده از دوستان به اشتراک گذاشته شوند.

تفکیک محتوای ارسالی برای گروه های مختلف در اپ ویرو

تفکیک محتوای ارسالی برای گروه های مختلف در اپ ویرو

دلیل اصلی این که مردم را در مورد Vero بسیار راغب کرده، این است که هنگامی که شما چیزی را پست کنید، آن چیز در فید شما به ترتیب زمانی نمایش داده می شود و نه با استفاده از یک الگوریتم مانند نمایش آنچه که در اینستاگرام شاهدیم.

ترتیب زمانی نمایش کرونوگرافیک اپ ویرو

ترتیب زمانی نمایش کرونوگرافیک اپ ویرو

و در پایان Vero می گوید که اجازه نمی دهد تبلیغات در برنامه را نمی دهد و به جای آن تکیه بر الگوی اشتراکی(subscription) دارد. با این حال، Vero در حال ارائه یک اشتراک رایگان مادام العمر برای یک میلیون کاربر اول است.

هم اکنون می توانید اپ Vero را رایگان برای آیفون و اندروید دانلود کنید.

۵ دیدگاه

5 دیدگاه

  1. Avatar

    فففف

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ at ۹:۲۷

    سلام.اگر کسی من را کانکت کرده باشه من چجوری میتونم فالوش کنم؟؟

    ۱+
  2. Avatar

    فرشاد رضایی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ at ۱۴:۴۰

    سلام وقتتون بخیر
    یه بدی که نرم افزار vero داره اینه که ساخت اکانت های متعدد با نام مشابه در این برنامه آزاد است و این یعنی که شما نمیتوانید یک اکانت منحصر به خود داشته باشید و مردم شما را به راحتی پیدا کنند و ساخت اکانت های فیک برای شما بلامانع است.
    به عنوان مثال شما با جستجوی کلمه iran اکانت های متعددی با نام iran را مشاهده خواهید کرد.
    که این موضوع خودش یک نمره منفی برای این آپ نوظهور میباشد.
    سپاس?

    ۱+
    • Avatar

      pari

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ at ۱:۱۴

      Are dg chon esmo famili mikhad badish hamine,age username mikhast bhtr bood,fek nemikonm asn in barname raghibi vase instagram bashe

      ۰
  3. Avatar

    maryam

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ at ۲۰:۵۸

    چرا من شمارمو که وارد میکنم پیام کد به خطم ارسال نمیشه اصلا؟
    گزینه call with code هم میزنم ولی خیلی واضح نیس متوجه نمیشم چی میگه

    ۰
  4. Avatar

    یگانه

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ at ۱۵:۱۱

    یه سوال آیا میشه صفحه ای که در ورو داریم رو قفل کنیم و یه سوال دیگه حتما باید با اسم و فامیلمون وارد شیم یعنی اگه غیر از این باشه اتفاق خاصی میوفته???

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا