تلفن همراه

ردیابی گوشی اندروید , چگونه گوشی اندروید گم شده خود را پیدا کنیم؟

ردیابی گوشی اندروید

اگر گوشی خود را جایی جا گذاشته اید یا آن را گم کرده اید و یا بدتر از همه دزدیده شده است نگران نباشید. به ترس خود غلبه کنید. فقط کافی است قبل از رخ دادن این اتفاق یک سیستم ردیابی در گوشی خود راه اندازی کنید. برای بدست آوردن بهترین نتایج مکان یابی، گوشی شما باید به یک سیگنال Wi-Fi متصل شود، اما GPS و شبکه های تلفن همراه نیز می توانند مکان دقیق گوشی شما را مشخص کنند. شما همچنین برای تقریبا تمام سرویس های ردیابی باید یک اکانت کاربری گوگل در دسترس داشته باشید. در ادامه راه های مختلفی که به شما کمک می کند گوشی اندرویدی خود را در صورت گم شدن پیدا کنید، شرح خواهیم داد. 

۶+

اگر گوشی خود را جایی جا گذاشته اید یا آن را گم کرده اید و یا بدتر از همه دزدیده شده است نگران نباشید. به ترس خود غلبه کنید. فقط کافی است قبل از رخ دادن این اتفاق یک سیستم ردیابی گوشی اندروید خود راه اندازی کنید. برای بدست آوردن بهترین نتایج مکان یابی، گوشی شما باید به یک سیگنال Wi-Fi متصل شود، اما GPS و شبکه های تلفن همراه نیز می توانند مکان دقیق گوشی شما را مشخص کنند. همچنین برای استفاده از تمام سرویس های ردیابی گوشی اندروید باید یک اکانت کاربری گوگل در دسترس داشته باشید. در ادامه راه های مختلفی که به شما کمک می کند ردیابی گوشی اندروید خود را در صورت گم به آسانی انجام دهید، شرح خواهیم داد. با نت نوشت همراه باشید.

ردیابی گوشی اندروید

چگونه گوشی خود را با کمک Google پیدا کنیم؟

بیشتر گوشی های اندرویدی در حال حاضر سرویس Find My Device (قبلا Android Device Manager) را دارند. این سرویس به طور اتوماتیک فرایند ردیابی گوشی اندروید را انجام می دهد، بنابراین اگر گوشی خود را گم کردید، می توانید روی لپ تاپ یا گوشی دوست خود به اینترنت متصل شوید و آخرین مکان گوشی تان پیدا کنید فقط کاری که باید انجام دهید این است که قبل از اینکه گوشی شما گم شود تنظیمات آن را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: عکس پروفایل خاص از نظر علمی این ۸ ویژگی را داراست!

نحوه فعال کردن Find My Device در گوشی اندرویدی

در گوشیهای اندرویدی جدیدتر میانبری برای فعال کردن سرویس Find My Device در برنامه تنظیمات وجود دارد، اما ممکن است گوشی شما قدیمی باشد و مجبور باشید Find My Device را از فروشگاه Google Play دانلود کنید تا تنظیمات آن را انجام دهید. این سرویس جستجوی محلی با Google ادغام شده است تا جستجوی تلفن شما را آسانتر کند. فقط باید چند چیز را فعال کنید.
۱- به Settings بروید
۲- روی Security & lock screen ضربه بزنید
۳- سپس روی Device administrators ضربه بزنید.

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

۴- روی Find My Device ضربه بزنید باکس کنار آن تیک بخورد.
۵- دکمه برگشت در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود را لمس کنید.
۶- دوباره دکمه برگشت را در گوشه بالا سمت چپ فشار دهید تا به منوی Settings اصلی بازگردید.

بیشتر بخوانید: همین الان این ۵ ویژگی را در تلفن هوشمندتان غیر فعال کنید!

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

۷- در منوی تنظیمات روی Location ضربه بزنید.
۸- سوئیچ را بالای صفحه ضربه بزنید تا on گردد.
۹- روی Mode ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید: قوانین ساخت پسورد قوی ، هر آنچه که قبلا شنیده اید را دور بیندازید!

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

۱۰- روی High accuracy ضربه بزنید تا دایره پر شود.
۱۱- دکمه برگشت در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.
۱۲ Google Location History ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل ثبت اسکرین شات در گوشی‌های گلکسی سامسونگ

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

۱۳- روی سوئیچ زیر Location History ضربه بزنید تا روشن شود.
۱۴- به سوئیچ کنار your device ضربه بزنید تا روشن شود.

فعال کردن Find My Device در گوشی اندرویدی

فعال کردن Find My Device در گوشی برای ردیابی گوشی اندروید

چگونه گوشی خود را با Google ردیابی کنیم.

اگر گوشی خود را از دست بدهید گم کنید یا به سرقت برود، می توانید مکان آن را با ورود به حساب Google خود از طریق هر کامپیوتر یا حتی یک گوشی دیگر پیدا کنید.

۱- یک مرورگر وب را از طریق تلفن، تبلت یا کامپیوتر باز کنید.
۲- این عبارت را در آدرس بار خود تایپ کنید: android.com/find
۳- در صورت لزوم، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

بیشتر بخوانید: Android P بهترین ویژگی های جدید در آخرین نسخه از محبوبترین سیستم عامل دنیا

چگونه گوشی خود را با Google مکان یابی کنیم.

گوشی خود را با Google مکان یابی کنیم.

با باز کردن Find My Device، شما باید سه گزینه را انتخاب کنید:

  • شما می توانید با استفاده از گزینه  play a sound صدای خود را پخش کنید، به طوری که صدایی در گوشی شما ایجاد می گردد (حتی اگر شما آن را در حالت سایلنت قرار داده باشید).
  • شما می توانید secure your device استقاده کنید تا یابنده نتواند به صفحه اصلی شما دسترسی پیدا کند. این ویژگی در صورتی که برای بازکردن گوشیتان از پسورد یا سنسور اثر انگشت استفاده نکرده باشید، واقعا مفید می باشد.
  • شما می توانید گوشی خود را erase کنید. یعنی کل اطلاعات گوشی را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمم هک شده ام ؟ راه های اطلاع از لو رفتن پسورد های امنیتی کاربران

  • چگونه گوشی خود را با Google مکان یابی کنیم.

    گوشی خود را با Google مکان یابی کنیم.

اگر شما از گزینه  Find My Device برای ردیابی گوشی اندروید استفاده کنید ولی آن کار نمی کند، احتمالا دلیل آن این است که گوشی شما در حال حاضر به Wi-Fi یا یک شبکه اینترنت متصل نیست.  هر زمان که گوشی آن اتصال را ایجاد کند، بر روی نقشه ظاهر می شود.

ردیابی گوشی اندروید با برنامه های شخص ثالث پیدا کنید

 گزینه های شخص ثالثی نیز وجود دارد که می توانید برای پیدا کردن گوشی تان از آن استفاده کنید. بهترین اپ های شخص ثالث را در زیر لیست شده است:

Family Locator

برنامه Family Locator یک ردیاب GPS برای گوشی است. این اپ مخصوصا برای خانواده هایی که چندین گوشی دارند بسیار مفید است. اعضای خانواده شما تبدیل به یک “حلقه” می شوند. برای افرادی که رضایت دارند گوشی های شان در زمان واقعی ردیابی گردد، یک گروه تشکیل داده می شود. اعضای خانواده شما به عنوان آیکون های کوچک در اپ ظاهر می شوند تا بتوانید ببینید که در هر لحظه ای چه کسی کجا است. استفاده از این اپ برای ردیابی گوشی اندروید بسیار تجربه جالبی است.

بیشتر بخوانید: RAM چیست ؟

Family Locator

اپ Family Locator

این اپ همچنین به شما اجازه می دهد تا با افراد گروهتان چت کنید یا یک زمان و مکان ملاقات تعیین کنید. و البته، اگر گوشی یکی از افراد گروه گم یا دزدیده شود، می توانید آن را روی نقشه اپ ردیابی کنید.
لینک دانلود

Cerberus anti theft

با این اپ مکان یاب می توانید گوشی گمشده و یا به سرقت رفته خودتان را از راه دور کنترل کنید. شما همچنان قادر به قفل کردن، پاک کردن اطلاعات گوشی خود خواهید بود، شما همچنین می توانید از راه دور به دوربین خود دسترسی پیدا کنید یا صدای زنگ هشدار را گوشی خود را به صدا در بیاورید حتی اگر در حالت سایلنت باشد.

بیشتر بخوانید: ۳ نکته مهم تنظیمات امنیتی گوشی اندروید که حتما باید رعایت کنید!

Cerberus anti theft

اپ Cerberus anti theft

قابلیت های پیشرفته این اپ به شما امکان می دهد تا آن را در منوی اپ های خود پنهان کنید تا زمانی که گوشی شما دزدیده شود شناسایی نشود.
لینک دانلود

Prey Anti Theft

با استفاده از این اپ شما می توانید زنگ هشدار را در گوشی گمشده خود به صدا در آورید، در صورت استفاده شخصی دیگری از گوشی تان اسکرین شات بگیرید و زمانی که متوجه شوید گوشی تان گم شده است، دستگاه را قفل کنید.

Prey Anti Theft

اپ Prey Anti Theft

لینک دانلود

Lost Android

Lost Android به شما اجازه می دهد از طریق وب سایت این اپ به گوشی خود دسترسی داشته باشید، اطلاعات حساس را پاک کنید یا به گوشی خود پیام هایی بفرستید تا اگر کسی آن را پیدا کرد بتواند به شما بازگرداند.

Lost Android

اپ Lost Android

علاوه بر این، شما می توانید هر تماس یا پیامی که با گوشی گم شده شما ارسال می شود ضبط کنید یا عکس بگیرید.
لینک دانلود

Where’s My Droid

این اپ به شما اجازه می دهد را گوشی خود را از طریق GPS در Google Maps ردیابی کنید و از کد عبور برای جلوگیری از تغییرات غیر مجاز در اپ های گوشی خود استفاده کنید. با استفاده از گزینه Stealth Mode در این اپ اگر کسی گوشی شما را پیدا کرد نمی تواند پیام های شما را چک کند. در عوض، آنها یک کلمه هشداری یا یک زنگ هشدار را مبنی بر اینکه گوشی شما گمشده یا به سرقت رفته دریافت می کنند.

Where's My Droid

اپ Where’s My Droid

نسخه پرو برنامه که برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید، به شما اجازه می دهد از راه دور اطلاعات گوشی خود را پاک کنید یا دستگاه خود را قفل کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش امنیت گوشی اندروید با رعایت ۱۲ نکته ساده

بهترین راه حل کدام است؟

ابزار موقعیت مکانی گوگل برای ردیابی گوشی اندروید بهترین راه حل می باشد. البته باید تنظیمات آن را قبل از اینکه گوشی تان گم شود انجام دهید. بعد از آن گزینه های شخص ثالث که در بالا ذکر شد نیز راه حل خوبی می باشد، زیرا  قابلیت های هوشمندانه آن می تواند در صورت از بین رفتن دستگاه شما موجب آرامش خاطرتان گردد.

این نکته را نیز در نظر بگیرید اگر تلفن شما دزدیده یا یافته شود و پس از آن به تنظیمات کارخانه برگردد، نمی توانید به هیچ برنامه یا سرویسی متکی باشید. تنظیم مجدد کارخانه، هر یک از داده های اصلی، حساب ها یا کلمه عبور را که لازم است از راه دور گوشی اندروید خود را پیدا کنید حذف می کند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا