تلفن همراه

مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+ ؛ پرچمداران تایوانی و کره در مقابل هم

مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

شرکت تایوانی HTC به تازگی از جدیدترین پرچمدار خود با نام HTC U12 Plus رونمایی کرده است. همان گونه که انتظار میرود، این گوشی به عنوان پرچمدار سال ۲۰۱۸ از خصوصیات قابل توجهی بهره میبرد. اما U12 Plus چگونه با پرچمدار قدرتمند سامسونگ یعنی گلکسی S9+ رقابت خواهد کرد؟ در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا به مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+ این دو رقیب کره ای و تایوانی بپردازیم.

۱+

شرکت تایوانی HTC به تازگی از جدیدترین پرچمدار خود با نام HTC U12 Plus رونمایی کرده است. همان گونه که انتظار میرود، این گوشی به عنوان پرچمدار سال ۲۰۱۸ از خصوصیات قابل توجهی بهره میبرد. اما U12 Plus چگونه با پرچمدار قدرتمند سامسونگ یعنی گلکسی S9+ رقابت خواهد کرد؟ در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا به مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+ این دو رقیب کره ای و تایوانی بپردازیم.

مشخصات فنی، مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

مقایسه مشخصات فنی HTC U12+ و گلکسی S9+

مقایسه مشخصات فنی HTC U12+ و گلکسی S9+

بیشتر بخوانید: مقایسه هواوی P20 Pro و گلکسی S9 Plus

عملکرد، عمر باتری و عملیات شارژ، مقایسه HTC U12+ و  گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

از آنجا که هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ و میزان رم ۶ گیگابایت بهره میبرند انتظار داریم که در استفاده روزمره عملکرد یکسانی داشته باشند.در مقایسه باتری نیز اوضاع به همین منوال است. باتری هر دو گوشی ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت را داشته و از آنجا که نمایشگرهای بزرگ آنها انرژی زیادی را مصرف میکنند، انتظار داریم با شارژ کامل، این باتری ها تا یک روز را در کنار کاربر دوام بیاورند. با این حال، شرایط در عملیات شارژ کمی فرق میکند. گلکسی اس ۹ پلاس در حالی از نسل ۲٫۰ شارژ سریع بهره میبرد که U12 Plus از نسل ۳٫۰ شارژ سریع پشتیبانی کرده و در کنار آن HTC آداپتوری جهت بهره مندی آن از شارژ سریع نسل ۴٫۰ را نیز در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: بررسی +HTC U12 ؛ دوربین سلفی دوگانه، لبه‌های حساس به فشار و بدنه پشتی نیمه شفاف

U12 Plus علیرغم دارا بودن خصوصیات یک پرچمدار و قیمت بالا، از شارژ بیسیم پشتیبانی نمیکند. این در حالی است که سامسونگ این ویژگی را برای پرچمدار خود در نظر گرفته است.

تا زمانی که دو گوشی را در کنار یکدیگر و با صرف زمانی مناسب مقایسه نکرده‌ایم، نمیتوانیم یکی از آن دو را برنده اعلام کنیم. بنابراین در حال حاضر و در این بخش از مقایسه، دو گوشی را برابر اعلام میکنیم.

برنده: هر دو

طراحی و مقاومت، مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

باید به صراحت اعلام کنیم که هر دو گوشی با داشتن بدنه شیشه ای زیبایی خاصی دارند. S9+ طراحی کلی خود را از نسل قبل پرچمدار سامسونگ یعنی S8 گرفته که البته چیز بدی نیست، چرا که نمایشگر لبه هایی خمیده و حاشیه ای اندک داشته و گوشی نیز طراحی خیره کننده ای دارد. U12 Plus نیز طراحی خود را از U11 و زبان طراحی Liquid Surface وام گرفته است که البته حاشیه موجود در اطراف نمایشگر آن به طرز قابل توجهی کاهش داشته است. بی لطفی است اگر که در این میان از رنگ آبی درخشنده این گوشی صحبتی به میان نیاوریم. با این وجود لبه های خمیده S9+ نگاه ما را بیشتر به سوی خود جذب میکند.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیپد ۲۰۱۸ با آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی

مقاومت گوشی هایی که بدنه ای شیشه ای دارند همیشه موضوع مهمی بوده و شما برای جلوگیری از آسیب های وارده باید کیسی مناسب را برای آنها تهیه کنید. خبر خوشحال کننده این بوده که هر دو گوشی دارای گواهی IP68 میباشند که مقاومت در برابر نفوذ آب را برای آنها به همراه داشته است. البته پرچمدار HTC ممکن است در این زمینه بهتر نیز عمل کرده باشد، چرا که فاقد هر گونه دکمه مکانیکی بوده و تنها از دکمه های حساس به لمس بهره میبرد.

ویژگی که U12 Plus فاقد آن بوده و در S9+ وجود دارد، جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری است. درون جعبه U12 Plus هدفون های USB-C جای گرفته است. عدم وجود چنین ویژگی در پرچمدار جدید HTC میتواند برای بسیاری از کاربران موضوع مهمی باشد. همین ویژگی سبب شده است که نگاه ما در این بخش از مقایسه به میزانی بیشتر به سمت S9+ معطوف گردد.

برنده: گلکسی S9 پلاس

بیشتر بخوانید: بررسی شباهت Honor 10 و هواوی P20 ، واقعا چرا ؟؟؟

نمایشگر، مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

U12 Plus از نمایشگر Super LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۸۸۰ بهره میبرد. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۵۳۷ppi بوده و تصاویری شارپ تر نسبت به نمایشگر S9+ ارائه میدهد. در مقابل S9+ نمایشگری ۶٫۲ اینچی دارد که رزولوشن آن ۱۴۴۰ * ۲۹۶۰ بوده و تراکم پیکسلی آن نیز ۵۲۹ppi است.

مهم نیست نمایشگر U12 Plus تا چه اندازه خوب است، چراکه میزان این خوب بودن هر اندازه ای که باشد، هنوز هم نمیتواند با نمایشگر AMOLED استفاده شده در S9+ رقابت کند. نمایشگرهای AMOLED در مقایسه با نمایشگرهای LCD قادرند رنگ ها را عمیق تر و رنگ مشکی را تیره تر نمایش دهند.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S9+ و وان پلاس ۶

این بررسی به آن معنا نیست که نمایشگر U12 پلاس خوب نیست، بلکه به آن معناست که در برابر یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در جهان عملکرد به مراتب پایین تری دارد.

برنده: گلکسی S9 پلاس

دوربین، مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

S9+ دارای دوربینی دوگانه با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل در عقب بوده و دوربین جلو آن نیز ۸ مگاپیکسل رزولوشن دارد. U12 Plus در این زمینه پا را فراتر نهاده و لنزهای ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی را در دوربین عقب به کار گرفته است. ضمن اینکه دوربین سلفی آن نیز دوگانه بوده و از لنزهایی ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. اگرچه وجود دوربین دوگانه سلفی هیجان انگیز میباشد، اما عمده کاری که این دوربین انجام میدهد فراهم آوردن شرایطی جهت ثبت تصاویر پرتره بهتر بوده و کار خاص دیگری را انجام نمیدهد. این مهم ویژگی است که در حال حاضر در گلکسی S8 نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوکیا ۷ پلاس و وان پلاس ۵T

از نظر فیلمبرداری میتوان عملکرد قابل قبولی را از هر دو پرچمدار انتظار داشت. هر دو گوشی میتوانند فیلم های ۴K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت نمایند. فیلمبرداری در حالت فوق العاده آهسته در S9+ با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه در دسترس بوده و عملکرد آن از نمونه موجود در U12 Plus بهتر است. در مقابل U12 Plus نیز از فناوری Sonic Zoom بهره میبرد که مزایای خاص خود را دارد. سونیک زوم ویژگی است که در آن دوربین به طوری خاص بر روی سوژه مورد زوم شما فوکوس میکند.

صادقانه بگوییم تا زمانی که دو گوشی را در این زمینه مقایسه نکنیم، نمی توانیم به جمع بندی خاصی برسیم. بنابراین در حال حاضر عملکرد دو گوشی را برابر اعلام میکنیم.

برنده: هر دو

نرم افزار و به روز رسانی، مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

این دو گوشی برای کسانی که خواهان تجربه کردن اندروید خالص هستند گزینه های مناسبی نیست، چراکه شرکت های سازنده در هر کدام از آنها پوسته اختصاصی خود را مورد استفاده قرار داده‌اند. هر دو گوشی با اندروید ۸٫۰ اورئو عرضه شده‌اند و از آنجا که به عنوان گوشی هایی پرچمدار مطرح هستند، انتظار میرود به روزرسانی ها را در سال های آینده دریافت نمایند. بدون هیچ شکی اندروید P که به عنوان نسخه بعدی سیستم عامل اندروید شناخته میشود را در هر دو گوشی شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بررسی Moto G6 و Moto G6 Play از موتورولا

از نظر سرعت انتشار به روزرسانی، HTC عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ دارد. U11 به عنوان یکی از محصولاتی شناخته شد که در سریع ترین زمان ممکن اندروید ۸٫۰ اورئو را دریافت کرد. همچنین دیدن این گوشی در لباس اندروید P و در آینده ای نزدیک چندان دور از ذهن نیست. در مقابل سامسونگ عملکرد بسیار ضعیفی را در این زمینه دارد. این شرکت به تازگی اندروید اورئو را برای گوشی گلکسی S7 خود عرضه کرده است.

برنده: HTC U12 پلاس

ویژگی های خاص، مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

مقایسه HTC U12 Plus و گلکسی S9+

از آنجا که با گوشی هایی پرچمدار مواجه هستیم، بسیار منصفانه است که ویژگی های شاخص و قابل قبولی را از هر دوی آنها انتظار داشته باشیم. همان گونه که پیش از این نیز اشاره کرده بودیم، در گلکسی S9+ واقعیت مجازی با استفاده از Gear VR در دسترس بوده و به کمک Dex Station یا Dex Pad نیز میتوانید گوشی خود را تبدیل به دسکتاپ نمایید. علاوه بر این موارد دستیار صوتی Bixby و AR Emojis دیگر ویژگی هایی است که در این گوشی به چشم میخورد.

این ویژگی ها بسیار خوب و چشمگیر میباشد، اما U12 پلاس نیز نقاط قوت خاص خود را دارد. قابلیت Edge Sense در این گوشی وجود داشته که البته یک ویژگی جدید نیز برای آن در نظر گرفته شده است. حال میتوانید با دو بار ضربه زدن بر روی لبه های گوشی face unlock را فرابخوانید. همچون S9+ در U12 پلاس نیز بلندگوهای BoomSound به چشم میخورد که پیش از این یکی از مهم ترین نقاط قوت HTC U11 بود.

هر دو گوشی دارای ویژگی های خاص دوست داشتنی و جالبی بوده و قابلیت خاصی وجود ندارد که بتوانیم با استفاده از آن یک گوشی را نسبت به دیگری برتر بدانیم.

برنده: هر دو

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Max 3 : اسمارت فونی بسیار بزرگ با باتری قدرتمند

قیمت، مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+

سامسونگ گلکسی S9 پلاس بر روی تمام اپراتورها و با قیمت ۸۴۰ دلار برای مدل پایه ۶۴ گیگابایتی به فروش میرسد. کاربرانی که خواهان HTC U12 Plus هستند میتوانند از تاریخ ۲۳ مه با قیمت ۸۰۰ دلار برای مدل پایه ۶۴ گیگابایتی این گوشی را از فروشگاه HTC و آمازون پیش خرید نمایند.

برنده نهایی: گلکسی S9 پلاس

از آنجا که خصوصیات قابل توجهی همچون طراحی زیبا، قدرت کافی و ویژگی های شاخص در هر دو گوشی به چشم میخورد، انتخاب یکی از این دو به عنوان برنده کار سختی است. اگرچه U12 Plus در تعدادی از زمینه ها بهتر عمل کرده است، اما در مجموع قادر به کنار زدن S9+ نمیباشد. با این حال باید نتایج باتری و دوربین این دو گوشی را به صورتی دقیق در کنار همدیگر بررسی کنیم تا به جمع بندی جامعی در این زمینه دست بیابیم.

منبع: digitaltrends

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا