تلفن همراه

بررسی نوا ۳

بررسی نوا 3 هواوی | بررسی Huawei Nova 3 زیر ذره بین نت‌نوشت
۶+

چه چیزی بهتر از آن که بتوانیم یک اسمارت فون قدرتمند را با قیمتی مناسب تهیه کنیم؟! از سال ۲۰۱۸ میلادی از این قبیل دستگاه‌ها را زیاد دیدیم (مثل Nokia 7 Plus و Honor 10)، اما به نظر می‌رسد که HUAWEI nova 3 سرآمد تمام رقبای خود باشد. در ادامه با بررسی نوا ۳ ، این میان رده‌ی قدرتمند هواوی که حتی می‌تواند با پرچمداران روز دنیای موبایل رقابت کند، با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مشخصات نوا ۳

بررسی نوا ۳

نقاط ضعف و قدرت

نقاط قوت:
عملکردی قوی در حد بهترین اسمارت فون‌های روز دنیا، دوربین سلفی قوی، EMUI 8.2

نقاط ضعف:
دوربین اصلی قوی، اما نه در حد یک پرچمدار و کیفیت متوسط نمایشگر

بیشتر بخوانید: بررسی نوا ۳e : هواوی مرزهای میان رده‌ها را جابجا می‌کند!

بررسی مشخصات فنی نوا ۳

HUAWEI nova 3 در تیرماه امسال به طور رسمی معرفی شد و انتظار می‌رود که به زودی و در طی چند روز آینده وارد بازار کشورمان شود. صفحه نمایش این دستگاه ۶٫۳ اینچی بوده که هم اندازه با صفحه نمایش فبلت نوت ۸ سامسونگ می‌باشد. این نمایشگر بزرگ از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن آن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل (با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۹PPI) می‌باشد. البته این پنل IPS در برابر پنل‌های امولد موجود در بازار چندان حرفی برای گفتن ندارد، بنابراین کیفیت متوسط صفحه نمایش nova 3 را می‌توان از نقاط ضعف آن به شمار آورد.

 

 

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

بزرگترین نقطه قوت HUAWEI nova 3، استفاده‌ی این دستگاه از چیپست HiSilicon Kirin 970 است که مخصوص پرچمدارهای ۲۰۱۸ هواوی می‌باشد. این پردازنده‌ی قدرتمند با ۶ گیگ حافظه رم و ۱۲۸ گیگ حافظه‌ی داخلی همراه شده است (قابل افزایش تا ۲۵۶ گیگ با کارت حافظه جانبی)، بنابراین دست شما برای اجرای هر گونه برنامه‌ی سنگین و عملکردهای چند وظیفه‌ای باز می‌باشد و با هیچ گونه لگ و کندی در عملکرد دستگاه مواجه نخواهید شد. همچنین استفاده از واحد پردازش گرافیکی قدرتمند Mali-G72 MP12 در nova 3 باعث می‌شود که بتوانید سنگین ترین بازی‌های اندرویدی مثل PUBG را به راحتی اجرا کنید.

بررسی ویدیویی Nova 3

 

بررسی طراحی نوا ۳

nova 3 از نظر ظاهری مشابه nova 3e می‌باشد که قبلا در نت نوشت به بررسی آن پرداختیم. قاب این دستگاه کاملا شیشه‌ای بوده که توسط یک فریم آلومینیومی استوار شده است. این قاب شیشه‌ای به همراه نمایشگر بزرگ دارای notch که سطح عظیمی از قسمت جلویی گوشی را پوشش می‌دهد و همچنین لبه‌هایی گرد و ضخامتی کم، نمایی شیک و ظاهری آراسته را برای این دستگاه به ارمغان آورده اند.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y7 Prime : میان رده‌ای بسیار پرطرفدار از هواوی

نمای جلویی nova 3

نمای جلویی nova 3

HUAWEI nova 3 فقط ۷٫۳ میلی متر ضخامت و ۱۶۶ گرم وزن دارد که حتی از Samsung Galaxy S9 Plus هم سبک تر می‌باشد و در دست گرفتن آن بی شک حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

nova 3 در کنار S9+

nova 3 در کنار S9+

یکی از مشکلات طراحی nova 3 این است که قاب شیشه‌ای آن به سادگی اثر انگشت شما را جذب کرده (مخصوصا رنگ مشکی این دستگاه)، به طوری که لکه‌های باقی مانده بر سطح دستگاه را باید دائما تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y5 Prime ، میان رده‌ای مناسب برای سال ۲۰۱۸

nova 3 در رنگ‌های مختلف

nova 3 در رنگ‌های مختلف

حسگر اثر انگشت nova 3 در وسط قاب پشتی جای گرفته و در قسمت زیرین دستگاه هم ما شاهد وجود جک هدفون و یک پورت USB-C 2.0 می‌باشیم.

رونمایی از EMUI 8.2

در ادامه بررسی نوا ۳ به بحث نرم افزاری این اسمارت فون می‌رسیم. nova 3 اولین دستگاهی است که آخرین نسخه از پوسته‌ی مخصوص EMUI هواوی را دریافت می‌کند. البته ویژگی‌های EMUI 8.2 چندان با نسخه‌های قبلی تفاوت ندارد، ولی هواوی طراحی این پوسته را مدرن تر از قبل کرده است.

بیشتر بخوانید: مشخصات Nova 3 هواوی

EMUI 8.2

EMUI 8.2

مثلا ویجت آب و هوای جدیدی برای home screen اضافه شده و رنگ نوار نوتیفیکیشن‌ها هم به جای مشکی، این بار سفید می‌باشد. همین تغییرات کوچک باعث شده تا نمای کلی سیستم عامل nova 3 زیباتر و شیک تر بشود.

 

نوار ناتیفیکیشن سفید رنگ

نوار ناتیفیکیشن سفید رنگ

در واقع سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی nova 3، نسخه‌ی Android 8.1 Oreo است که میی توانیم امیدوار باشیم تا در آینده با نسخه‌ی اندروید P بروزرسانی شود.

بررسی دوربین ۴ لنزی، ۲ تا عقب و ۲ تا جلو!

هواوی این بار مدل ۴ لنزی خود را بر روی nova 3 پیاده کرده است. دوربین اصلی این دستگاه از یک لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با بازشدگی دریچه دیافراگم f1.8 به علاوه‌ی یک لنز مونوکروم ۲۴ مگاپیکسلی f1.8 تشکیل شده است. هر چند که عکس‌های ثبت شده توسط این دوربین بسیار خوب و با جزئیات بالا می‌باشند، اما nova 3 در عکاسی در محیط‌های کم نور کمی مشکل داشته و نمی‌تواند مانند پرچمداران حال حاضر دنیا عمل کند. ضمنا شما می‌توانید با این دوربین در کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Nova 4 هواوی ؛ هر آنچه که باید بدانید

به جزئیات پس زمینه‌ی عکس دقت کنید

به جزئیات پس زمینه‌ی عکس دقت کنید

بررسی نوا ۳ را با دوربین سلفی قدرتمند این دستگاه که یکی از نقاط قوت آن هم می‌باشد ادامه می‌دهیم. دوربین جلوی دوگانه‌ی nova 3 از یک لنز ۲۴ مگاپیکسلی f2.0 به علاوه‌ی یک سنسور ۲ مگاپیکسلی که وظیفه‌ی عمق دادن به تصاویر شما و ثبت عکس‌های پرتره و افکت‌های بوکه را دارد تشکیل شده است. این دوربین با کیفیت ۱۰۸۰P در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P10 تعادلی عالی میان طراحی زیبا و بدنه‌ای مستحکم از چینی ها

عکس سلفی پرتره با nova 3

عکس سلفی پرتره با nova 3

عکس سلفی عادی با nova 3

عکس سلفی عادی با nova 3

اما قدرت دوربین nova 3 به همین جا ختم نمی‌شود. هوش مصنوعی این اسمارت فون می‌تواند صحنه‌های مختلف عکاسی را تجزیه و تحلیل کرده و تنظیمات مناسب دوربین را برای شما فعال کند. به طور کلی تصاویر ثبت شده با nova 3 در روشنایی روز و افکت‌های بوکه‌ی آن بسیار عالی بوده و قدرت هوش مصنوعی آن هم شما را شگفت زده خواهد کرد!

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite ، دو تازه وارد قابل ستایش از شیائومی

دیگر ویژگی های نوا ۳

بررسی نوا ۳ را با دیگر ویژگی‌های این دستگاه ادامه می‌دهیم. HUAWEI nova 3 از یک باتری بزرگ ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده می‌کند که با تکنولوژی شارژ سریع به سرعت شارژ می‌شود. خوشبختانه جک هدفون همچنان در این گوشی موجود بوده و همچنین یک پورت USB-C 2.0 برای اتصالات دستگاه شما فراهم گردیده است. نسخه‌ی بلوتوث این دستگاه ۴٫۲ می‌باشد و علاوه بر حسگر اثر انگشت، از حسگر مادون قرمز تشخیص چهره هم برای باز کردن قفل دستگاه بهره می‌برد. متاسفانه nova 3 دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر ورود آب) نبوده و خبری هم از گوریلا گلس برای محافظت از صفحه نمایش آن نمی‌باشد.

جمع بندی بررسی نوا ۳

به پایان مقاله بررسی نوا ۳ می‌رسیم. همان طور که می‌دانید، هم اکنون مدل P20 PRO هواوی به عنوان پرچمدار سال ۲۰۱۸ این برند شناخته می‌شود (هر چند که زمزمه‌هایی مبنی بر رونمایی از Mate 20 PRO تا اواخر سال ۲۰۱۸ به گوش می‌رسد)، اما HUAWEI nova 3 به غیر از بحث دوربین، در واقع اختلاف زیادی از نظر مشخصات با P20 PRO ندارد، در حالی که قیمت آن بسیار پایین تر P20 PRO می‌باشد. قیمت nova 3 در حدود ۴۵۰ یورو (حدود ۵٫۵ میلیون تومان) بوده و در رنگ‌های مشکی، آّبی، ارغوانی و طلایی به فروش می‌رسد.

این دستگاه با طراحی زیبا، مشخصات فنی قدرتمند، دوربین قوی و قیمتی مناسب، ارزش خرید بالایی دارد و اگر منصفانه به آن نگاه کنیم، شاید فقط Honor 10 در این رنج قیمتی می‌تواند با nova 3 رقابت کند. امیدواریم از بررسی نوا ۳ لذت برده باشید، سوالی بود در خدمتیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا