تلفن همراه

بررسی Nova 4 هواوی ؛ هر آنچه که باید بدانید

بررسی Nova 4 هواوی: هر آنچه که باید بدانید

هواوی نوا ۴ اسمارت فونی بزرگ و قدرتمند، با نمایشگری تمام صفحه، بدون notch و با کمترین حاشیه ممکن می باشد. دوربین این گوشی فوق العاده قوی است و طراحی آن زیبا و مدرن. در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت، بررسی Nova 4 هواوی را به دقت پیگیری می کنیم.

۲+

کمپانی چینی Huawei سال ۲۰۱۸ را هم بدون معرفی اسمارت فونی جدید به پایان نبرد و در روزهای پایانی سال دست به معرفی یک گوشی جدید از سری Nova زد. هواوی نوا ۴ اسمارت فونی بزرگ و قدرتمند، با نمایشگری تمام صفحه، بدون notch و با کمترین حاشیه ممکن می‌باشد. دوربین این گوشی فوق العاده قوی است و طراحی آن زیبا و مدرن. در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت، بررسی Nova 4 هواوی را به دقت پیگیری می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y9 : یکی از بهترین میان رده های تاریخ هواوی!

بیشتر بخوانید: بررسی نوا ۴e : میان رده‌ای از هواوی برای جانشینی Nova 4!

بعضی اوقات که به گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم که تکنولوژی تلفن همراه با چه سرعت شگفت انگیزی در حال پیشرفت می‌باشد. مثلا مگر چند سال از معرفی سیستم دوربین دوگانه به صورت گسترده در تلفن های همراه می‌گذرد؟ و اکنون مدل ۲۰۱۸ گوشی Galaxy A9 با دوربین ۴ گانه معرفی شده است. و یا مگر همین پارسال نبود که از معرفی آیفون X با notch کوچک بر بالای صفحه نمایش شگفت زده شده بودیم؟ و حال به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۹ دیگر شاهد همین notch کوچک هم بر روی نمایشگر اسمارت فون ها نخواهیم بود. در واقع پس از Galaxy A8S سامسونگ، هواوی هم Nova 4 خود را با نمایشگری تمام صفحه که فقط یک سوراخ کوچک مربوط به لنز دوربین سلفی بر بالای نمایشگر آن وجود دارد، معرفی می‌کند.

بررسی Nova 4 هواوی

بررسی Nova 4 هواوی

بررسی Nova 4 هواوی از نظر طراحی و صفحه نمایش

بررسی Nova 4 را با طراحی آن اغاز می‌کنیم. همان طور که گفتیم، بارزترین نکته در طراحی نوا چهار، حذف کامل حاشیه بالای نمایشگر آن می‌باشد. Nova 4 با ابعاد ۱۵۷ * ۷۵٫۱ * ۷٫۷۷ میلی متر و وزن ۱۷۲ گرم، اسمارت فونی بزرگ، اما باریک اندام است. این دستگاه شیشه ای در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید صدفی و قرمز روشن عرضه خواهد شد. هواوی می‌گوید که لایه های مخصوص بافت نانو، به بدنه این گوشی ظاهری درخشان با الگوی بازتابشی خاصی می‌دهند. در پشت گوشی سیستم دوربین سه گانه ای دیده می‌شود که دو لنز آن در یک بخش (در قسمت بالا، سمت چپ قاب) و لنز سوم در زیر آن ها در بخشی جداگانه قرار گرفته است. یک فلش LED کوچک در زیر قسمت دوربین و یک حسگر اثر انگشت هم در وسط قاب پشتی دیده می‌شود. به طور کلی در بررسی Nova 4 از نظر طراحی، یاد و خاطره‌ی طراحی Huawei P20 Pro برای ما زنده شد.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor Play : مخصوص گیمرها، محبوب همه‌ی کاربران!

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei P Smart 2019 : ویژگی های زیاد با قیمتی پایین

Huawei Nova 4 در رنگ های مختلف

Huawei Nova 4 در رنگ های مختلف

همان طور که گفتیم، این اولین بار نیست که یک گوشی موبایل با نمایشگری تمام صفحه به همراه حفره ای برای لنز دوربین سلفی معرفی می‌شود. قبل از هواوی، سامسونگ این طراحی را در گوشی Galaxy A8S معرفی کرده بود و به نظر می‌رسد که گرایش اصلی در سال ۲۰۱۹ به سمت این نوع طراحی باشد. شایعات می‌گویند که Galaxy S10 هم احتمالا از این ترند پیروی خواهد کرد. سامسونگ این نوع طراحی نمایشگرهای خود را “Infinity O” می‌نامد. اگرچه نام سامسونگ با این تکنولوژی جدید پیوندی ابدی خورده است، اما مستندات نشان می‌دهند که کمپانی هواوی هم مدت هاست که به دنبال یافتن جایگزینی برای notch بوده است. در تابستان امسال خبرهای درز کرده از درون کمپانی هواوی نشان می‌داد که چینی ها به دنبال حذف کامل notch با یک برش دایروی شکل برای دوربین سلفی بودند. در واقع هواوی و سامسونگ را می‌توان پیشرو در زمینه صفحه نمایش های punch-hole دانست، به طوری که انتظار می‌رود Honor View 20 از زیر برند آنر از کمپانی هواوی هم در ابتدای سال ۲۰۱۹ با این نوع طراحی معرفی شود.

بیشتر بخوانید: بررسی nova 3 : میان رده ای فوق العاده قدرتمند از هواوی

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

و اما بررسی Nova 4 هواوی از نظر مشخصات صفحه نمایش: نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۱۰ پیکسل می‌باشد که دانسیته پیکسل آن ۳۹۸ ppi بوده و نسبت screen-to-body آن در حدود ۸۶ درصد می‌باشد.

punch-hole screen

punch-hole screen

دوربین

بررسی Nova 4 را با بحث دوربین پیگیری می‌کنیم. دوربین سلفی  این گوشی که درون حفره‌ی موجود بر روی نمایشگر جای گرفته، ۲۵ مگاپیکسلی با بازشدگی دریچه دیافراگم  f/2.0 بوده و دارای ویژگی تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (electronic image stabilization) برای ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p  می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی nova 3e : هواوی مرزهای میان رده ها را جابجا می‌کند!

بیشتر بخوانید: بررسی Honor 8X ؛ زیبا، قدرتمند و ارزان قیمت

هواوی تصمیم دارد تا دو مدل مختلف از نوا ۴ را تولید کند: یکی مدل استاندارد و دیگری مدلی که آن را High Version می‌نامد. در واقع دوربین مدل High Version نوا ۴ بسیار وسوسه برانگیز می‌باشد و ما هم درباره آن بحث می‌کنیم. دوربین سه گانه اصلی این گوشی دارای یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی f/1.8 می‌باشد که با یک سنسور فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی  f/2.2 و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی  f/2.4 جفت شده است. در مدل استاندارد Nova 4، به جای لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده و دو لنز دیگر تغییری نکرده اند.

لنز ۴۸ مگاپیکسلی مدل High Version این گوشی دارای قابلیت زوم از ۰٫۶X (برای تنظیمات wide-angle) تا ۱۰X می‌باشد، هرچند که هنوز از هیبرید یا دیجیتالی بودن این زوم اطلاعی نداریم. این دوربین قدرتمند می‌تواند ویدیوهای با کیفیت ۴K را در سرعت ۳۰fps ضبط کند. ضمنا هر دو دوربین سلفی و اصلی نوا ۴ دارای ویژگی و حالت های هوش مصنوعی می‌باشند. در آینده به محض تست کردن گوشی، نمونه ای از تصاویر ثبت شده با آن را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

 

مشخصات

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را می‌توان به عنوان نقطه قدرت Nova 4 نامید، اما در مورد دیگر مشخصات این گوشی چه می‌توان گفت؟ هواوی از پردازنده Kirin 970 برای این گوشی استفاده کرده که یک مدل قدیمی تر از پردازنده  Kirin 980 مورد استفاده در پرچمدارهای Mate 20 و Mate 20 Pro می‌باشد. البته Kirin 970 قدرت و کارایی بالای خود را در گوشی هایی مثل Honor 10 و Honor Play و P20 Pro ثابت کرده بود. به همراه این پردازنده قدرتمند، ۸ گیگ حافظه RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی برای نوا ۴ در نظر گرفته شده است. Android 9.0 Pie  به همراه رابط کاربری EMUI 9.0.1 به طور پیش فرض بر روی این گوشی نصب است، به علاوه اینکه ویژگی GPU Turbo جدید گوشی های هواوی برای این دستگاه هم ارائه شده است. این ویژگی باعث می‌شود تا عملکرد گرافیکی اسمارت فون شما در حین اجرای بازی های سنگینی مثل PUBGMobile بهبود چشمگیری پیدا کند.

و در پایان بررسی Nova 4 از نظر مشخصات، می‌توان به باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی برای آن اشاره کرده که توسط درگاه USB Type-C با تکنولوژی شارژ سریع همراه شده است. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت، بلوتوث نسخه ۴٫۲ و پشتیبانی از AptX HD audio می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y5 Prime ، میان رده ای مناسب برای سال ۲۰۱۸

قیمت و تاریخ عرضه

پیش فروش Nova 4 تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در کشور چین انجام می‌شود و انتظار می‌رود تا عرضه آن از ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ آغاز شود. البته هنوز خبری از عرضه این گوشی در دیگر کشورهای دنیا به گوش نرسیده است، اما احتمالا مثل Nova 3e و nova 3 ، اسمارت فون زیبای Nova 4  هم به زودی راه خود را به بازار ایران پیدا خواهد کرد. قیمت مدل استاندارد Nova 4 در حدود ۴۵۰ دلار بوده و نسخه High Version آن هم ۴۹۰ دلار قیمت خواهد داشت.

و در انتهای مطلب بررسی Nova 4 باید گفت که این گوشی هم از نظر مشخصات فنی و هم از لحاظ طراحی و پارامترهای ظاهری مناسب سال ۲۰۱۹ میلادی می‌باشد. در واقع می‌توان از Nova 4 به عنوان یکی از بهترین و خوش قیمت ترین میان رده های سال آینده نام برد.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor 10 : قدرتمندترین اسمارت فون زیر ۴۰۰ یورو در دنیا

بیشتر بخوانید: بررسی honor 10 lite : ارزان قیمت و قدرتمند، مثل همیشه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا