روانشناسی و موفقیت

اگر مدیریت پول و بودجه بندی برایتان سخت است، این راهکارها را حتما امتحان کنید!

اگر بودجه بندی و مدیریت پول برایتان سخت است، این راهکارها را امتحان کنید

مدیریت پول در عمل کمی سخت خواهد بود. البته عده ای آن را انجام می دهند. اما محققان دانشگاه Duke به راهی دست پیدا کردند که بتوانید برای پولتان برنامه ریزی و آن را مدیریت کنید

۰

همه می دانند که بودجه بندی و مدیریت پول امر بسیار مهمی به شمار می رود. اما آیا برای این کار حتماً باید بنشینید حقوقتان را بررسی کنید و ببینید که چقدر پول در این ماه صرف چه کاری کنید؟ مدیریت پول در عمل کمی سخت خواهد بود؛ البته عده ای آن را انجام می دهند. اما محققان دانشگاه Duke به راهی دست پیدا کردند که بتوانید برای پولتان برنامه ریزی و آن را مدیریت کنید؛ بدون آن که نیاز به استفاده از ماشین حساب داشته باشید. برای آشنایی با این راهکارها برای مدیریت پول هایتان، در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

مدیریت پول

در یکی از بخش های دانشگاه Duke، مرکزی به نام مرکز پیشرفته ادراک وجود دارد که بر روی اخلاق و رفتار انسان ها، آزمایشات و تحقیقات روانشناسی انجام می دهند تا کشف کنند بهترین راه برای مدیریت پول که یک نفر می تواند دارایی هایش را ذخیره کند، از زیر بار قرض بیرون بیاید و بتواند اندوخته هایش را مدیریت کند، چیست؟ در گزارش سال ۲۰۱۷ این مرکز، اطلاعات حائز اهمیتی منتشر شد: موارد بسیاری وجود دارند که مردم از خرج کردن پولشان برای آن ها، احساس پشیمانی می کنند.

این مرکز طی یک تحقیق، کاربران یک اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه به نام Qapital را مورد بازبینی قرار داد. آن ها ۴۰ خرید آخر هزاران کاربر را بررسی کردند و از آن ها پرسیدند در ازای پولی که صرف خرید این موارد کردند، احساس رضایتمندی می کنند؟ این تحقیق در کل ۳۰٫۰۰۰ خرید و فروش را بررسی کرد. در ابتدا قبل توجه بود که آن ها تمایل داشتند هزینه ها را بیشتر صرف مواردی در ارتباط با اجتماع، سلامت، اجاره و خدمات رفاهی، هنر و تفریحات و بیشتر از همه آموزش کنند. طبق این گزارش، این موارد به شدت با ارتقا و پیشرفت فرد در ارتباط است.

اما خریدهایی که افراد از آن ها پشیمان می شوند چطور؟ بیشتر کاربران، مواردی را همچون خرید وسایل دیجیتال، هزینه هایی که در کافی شاپ و رستوران و فست فودها می شود، از دسته ای دانستند که بعد از خرید آن ها، احساس رضایتمندی ندارند. پایین ترین رتبه از این گروه مربوط می شود به پرداخت صورت حساب قبض ها. گاهی اوقات افراد برای خرید غذا و نوشیدنی، خارج از اراده خود عمل می کنند و بعد، احساس پشیمانی می کنند. همچنین اکثراً به دنبال راهی برای مدیریت آن می گردند. محققان، راهی برای مدیریت صحیح این وضعیت یافته اند.

همان طور که قبلاً توضیح داده شد، مدیریت پول و بودجه بندی حقوقی که دریافت می کنید، کاری دشوار به نظر می رسد. اما برنامه ریزی نکردن و خرج کردن بی رویه آن می تواند مشکلات بسیاری به وجود آورد.

واضح است که مدیریت پول و در نظر گرفتن بودجه برای هر اقدام، حتی در کوتاه مدت، می تواند هزینه های بی رویه را کاهش دهد. البته باید به چالش های رفتاری که در ابتدای شروع  بودجه بندی و در ادامه آن به وجود می آید، توجه کرد.

محققان مایل بودند که به راه بهتری دست پیدا کنند. آن ها ۱۳۵۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند و از آنان خواستند تا موارد زیر را بررسی کنند و بگویند کدام یک از آن ها گزینه ای مطمئن تر است و فکر می کنند با دنبال کردن آن بتوانند چقدر پول پس انداز کنند.

  1. حداکثر ۲۰ دلار برای هر بار غذا خوردن بیرون از خانه صرف کنید.
  2. هر هفته فقط ۴۰ دلار برای غذای بیرون بپردازید.
  3. هرگز بیرون از خانه غذا نخورید.
  4. تنها ۲ بار در هفته غذای بیرون بخورید.
  5. فقط در تعطیلات برای غذا خوردن به بیرون از خانه بروید.

موارد ۱ و ۲، روش های سنتی هستند (البته اگر بودجه بندی برای پولتان داشته باشید، احتمالاً این دو روش را انتخاب کنید)، در حالی که گزینه های ۴ و ۵ بیشترین انتخاب را داشتند. یک سری از افراد، این انتخاب ها را همانند یک قانون برای خود پنداشتند و معتقد بودند در پس انداز کردن پولشان، کمک بسیاری خواهد کرد.

تنها نکته کاربردی که وجود دارد، این است که سعی کنید تعداد دفعاتی را که باید در آن پول خرج کنید، کم کنید و به جای آن که هر بار بخواهید مقدار پول ماهانه ای را که می پردازید، کاهش دهید و پول بسیاری برای حق عضویت های دیجیتال در ماه خرج کنید. آن را محدود به دو مورد از پر استفاده ترین ها کنید. خریدهای آنلاین، موجودی حساب بانکی شما را تهدید می کنند؟ لیستی از اقلامی که واقعاً ضروری هستند و به آن ها احتیاج دارید، تهیه کنید. سپس خریدهایتان را تنها از روی آن لیست انجام دهید. همچنین اگر از پول هایی که برای غذای بیرون می پردازید، پشیمان هستید، برای خودتان تعیین کنید که هفته ای چند بار می خواهید برای غذای بیرون پول بدهید و حتماً به آن عمل کنید. این گونه می توانید مخارج اضافی هر ماه را تا حد زیادی کاهش دهید و به جای مصرف بیهوده، آن را صرف موارد ضروری تر زندگی و پیشرفت وضع مالی تان کنید.

 

 

نویسنده: زهرا اسلامی

منبع: curiosity.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا