شبکه‌های اجتماعی

ویژگی جدید اینستاگرام به شما امکان عکاسی پرتره بدون دوربین دوگانه می دهد!

ویژگی جدید اینستاگرام به شما امکان عکاسی پرتره بدون دوربین دوگانه می دهد

 زمانی برای عکاسی پرتره باید از دو سنسور دوربین استفاده می شد. اما دوربین اسمارت فون ها روز به روز هوشمندتر می شوند و امروز مطلع شدیم، اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام فوکوس (Focus) را در اختیار کاربران قرار داده است که عکاسی پرتره را امکان پذیر می سازد و در محدوده وسیعی از گوشی ها کار می کند و نه تنها به عکس ها بلکه همچنین به فیلم ها نیز می تواند اعمال شود.

۱+

زمانی برای عکاسی پرتره باید از دو سنسور دوربین استفاده می شد. دیروز مطلع شدیم، اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام فوکوس (Focus) را در اختیار کاربران قرار داده است که عکاسی پرتره را بدون دوربین دوگانه امکان پذیر می سازد و در محدوده وسیعی از گوشی ها کار می کند و نه تنها به عکس ها بلکه همچنین به فیلم ها نیز می تواند اعمال شود. در ادامه با معرفی این امکان جدید همراه نت نوشت باشید.

با این قابلیت جدید مانند سایر حالت های پرتره، تصویر پس زمینه تار می شود و روی شخص یا جسمی در پیش زمینه تاکید می گردد و تا حدودی مانند افکتی می باشد که می توانید با دیافراگم گسترده تر به دست آورید.

فوکوس در اپ اینستاگرام در کنار ویژگی های دیگری مانند سوپرزوم، بومرنگ در دسترس می باشد. فوکوس را می توان در هر دو دوربین جلو و عقب استفاده کرد، این قابلیت در حال حاضر برای گوشی های اندروید و آیفونهای بعد از ۶S ارائه شده است. مانند برخی از اپ های شخص ثالث، این ویژگی اساسا با استفاده از دانش ماشین و شناخت چهره به منظور تعریف پس زمینه تار، عمل می کند. البته، به دلیل اینکه مبتنی بر نرم افزار است، گاهی اوقات ممکن است نتایج آن کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما مسلما بهتر از بعضی از اپ های مبتنی بر نرم افزار عکاسی پرتره مانند Magic Portrait Mode یا FabFocus خواهد بود.

این قابلیت همچنین می تواند کاربران اسنپ چت را به سمت اینستاگرام سوق دهد. هر چند که به احتمال زیاد ما شاهد حالت های پرتره مبتنی بر نرم افزار در اپ هایی مانند اسنپ چت نیز خواهیم بود، اما در حال حاضر به نظر می رسد اینستاگرام برنده باشد.

اینستاگرام در کنار قابلیت فوکوس، استفاده از استیکرهای منشن را هم برای کاربران راه اندازی کرده است تا با استفاده از آن بتوانند دوستان خود را در استوری ها راحتتر تگ کنند. البته این ویژگی فعلا برای کاربران iOS ارائه شده است.

این روزها قابلیت دیگری نیز تحت عنوان Nametags به اینستاگرام اضافه شده است که ما در مطالب قبلی به آن پرداخته ایم. Nametags به شما این امکان را می دهد با استفاده از الگوهای ایموجی، تگ سفارشی ایجاد کنید تا کاربران دیگر با اسکن آن بتوانند شما را فالوو کنند. جهت توضیحات بیشتر پیرامون این قابلیت می توانید به این مطلب رجوع کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا