دانستنی‌های سلامتی

چاقی در این یک مورد بد نیست! شانس زنده ماندن مردان چاق در سرطان ملانوما بیشتر است

ملانوما در مردان چاق

چاقی همیشه بد نیست! شانس زنده ماندن مردان چاق در ابتلا به سرطان ملانوما بیشتر است. در این تحقیق با بررسی وزن، شاخص توده بدنی و میزان چاقی افراد دانشمندان متوجه شدند افراد چاق شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. هر چند معلوم شد فقط مردان چاق این شانس را دارند و زنان حتی در صورت چاق بودن شانس زنده ماندن ندارند.

۱+

چاقی خوب نیست. زیرا بیماری است که به دنبال خود بیماری های متعدد دیگری عارض می شود. شاید تنها خبر خوب برای افراد چاق البته فقط مردان این باشد که مردان چاق در صورت ابتلا به ملانوما که یک نوع سرطان پوست بدخیم است شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. نتیجه این تحقیق در مورد مردان چاق را که همین چند روز پیش به اطلاع عموم و جامعه پزشکی رسید در نت نوشت امروز بخوانید.

ارتباط بین چاقی و سرطان ملانوما

تحقیق در علم پزشکی همیشه انجام می گیرد. بعضی از دانشگاه ها برخی از پزشکان را فقط برای تحقیق آموزش می دهند. یکی از این تحقیقات در بخش خون شناسی دانشگاه تگزاس بخش سرطان شناسی انجام گرفت. دکتر جنیفر ال. مک کوئید Dr. jennifer L. McQuade مسوول گروه تحقیق پس از انجام آزمایشات و مشخص شدن نتیجه تحقیق اعلام کرد : هر چند بیماری های مزمن دوره ای می‌تواند بر نتیجه تحقیق تاثیر بگذارد و علت آن مشخص نیست ولی مردان چاق در صورت ابتلا به سرطان بدخیم پوست به نام ملانوما شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

این آزمایش بر روی ۱۹۱۸ نفر انجام گرفت که ۱۱۵۵ نفر آن ها مرد بودند. این افراد که مردان چاق بودند به سرطان ملانوما مبتلا بودند که به دلیل متاستاز دیگر امکان درمان قطعی با روش های شیمی درمانی، پرتو درمانی و دارویی وجود نداشت. این تحقیق بر اساس یافته ها و تجزیه و تحلیل تحقیقات قبلی انجام شد.

در این تحقیق با بررسی وزن، شاخص توده بدنی و میزان چاقی افراد دانشمندان متوجه شدند مردان چاق شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. هر چند معلوم شد فقط مردان چاق این شانس را دارند و زنان حتی در صورت چاق بودن شانس زنده ماندن ندارند.

در این آزمایش همچنین مشخص شد انجام درمان هایی مثل ایمونوتراپی immunotherapy به منظور افزایش قدرت ایمنی بدن برای از بین بردن سلول های سرطانی فقط در مردان چاق نتیجه بهتری می‌دهد. این روش که مستقیما سلول های سرطانی را مورد هدف قرار می دهد برخلاف شیمی درمانی و پرتودرمانی تاثیر مخربی بر سلول های دیگر بدن ندارد.

چاقی علت ابتلا به ۱۳ نوع سرطان

هر چند در مورد سرطان ملانوما مشخص شد که فقط مردان چاق شانس بیشتری برای زنده بودن دارند، ولی چاقی علت بسیاری از بیماری ها از جمله ۱۳ نوع سرطان است. به دلیل نتیجه کاملا مشخص این تحقیقات دکتر جنیفر مک کوئید باتاکید می گوید این یافته به این معنا نیست که چاقی خطری برای فرد ندارد و نباید برای تناسب اندام تلاش کرد، بلکه باید بیش از پیش مواظب خودتان باشید. چاقی فقط کمی امید به زندگی را در افراد مبتلا به سرطان بدخیم پوست بیشتر می کند. فقط کمی.

منبع:

Newyork Times

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا