دانستنی‌های سلامتی

درمان گیاهی قند خون پایین با ۱۰ ماده غذایی فوق العاده مفید

درمان گیاهی قند خون پایین درمان قند خون پایین

سستی، احساس ضعف، خواب آلودگی، خستگی، بی حالی. این ها حالاتی هستند که فرد با قند خون پایین به آن دچار می شود. بسته به میزان پایین بودن قند خون در سطوح مختلف، برای افزایش آن، مواد غذایی طبیعی وجود دارند. برای آشنایی با این مواد غذایی برای درمان قند خون پایین در ادامه با نت نوشت همراه شوید.

۰

سستی، احساس ضعف، خواب آلودگی، خستگی، بی حالی. این ها حالاتی هستند که فرد با قند خون پایین به آن دچار می شود. بسته به میزان پایین بودن قند خون در سطوح مختلف، برای درمان گیاهی قند خون پایین و افزایش آن، مواد غذایی طبیعی وجود دارند که می توانند به جای شیرین کننده های مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند. برای آشنایی با این مواد غذایی برای درمان قند خون پایین در ادامه با نت نوشت همراه شوید.

بیشتر بخوانید: با مصرف میوه های مخصوص دیابتی ها ، دیابت را شکست دهید!

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی دیابت با مصرف مواد غذایی کاملا طبیعی

بیشتر بخوانید: احتمال ابتلا به دیابت در افراد شب کار و شب بیدار بیشتر است!

درمان گیاهی قند خون پایین

چه راه هایی برای درمان قند خون پایین وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال، باید در نظر گرفت که چه حالاتی نشان دهنده این است که قند خون شخص افت پیدا کرده است. طبق گفته انجمن دیابت آمریکا (ADA) هر زمان که قند خون، پایین تر از حد نرمال باشد، این حالت به وجود می آید. البته این مقدار برای هر شخص مبتلا به دیابت متفاوت است؛ اما معمولاً مقدار پایین تر از ۷۰ mg/dl مد نظر است. نشانه ها و علائم آن عبارتند از:

  • خستگی
  • کاهش اشتها
  • تاری دید
  • ناتوانی در تمرکز
  • رنگ پریدگی چهره
  • تعرق

زمانی که این علائم را در خود احساس کردید، باید یه سرعت قند خون را اندازه بگیرید تا در صورت کم بودن آن، متوجه شوید که دچار پایین بودن قند خون یا hypoglycemia هستید یا خیر.

یک سری از این نشانه ها در قند خون بالا یا hyperglycemia نیز وجود دارد. شاید زمانی که دچار بالا رفتن قند در جریان خون باشید، این علائم را نیز تجربه کنید. برای مثال هنگامی که قند خون شما بالا است و برای پایین آوردن آن انسولین تزریق می کنید، ممکن است علائم  hypoglycemia را احساس کنید؛ حتی اگر واقعاً قند خون تان خیلی پایین نباشد.

اما برای درمان گیاهی قند خون پایین چه باید کرد؟ مخصوصاً هنگامی که بخواهید عملکرد کربوهیدرات ها سریع تر باشد، می توانید از قندهایی که دارای فیبر کم یا بدون فیبر هستند استفاده کنید. همچنین باید از غذاهایی که چربی بالایی دارند اجتناب کنید. چربی که پس از وعده غذایی قند خون را ثابت نگه می دارد، می تواند سرعت جذب کربوهیدرات های ساده مورد نیاز بدن را به تعویق اندازد. در مواجهه با قند خون پایین ناچارید برخلاف میلتان برخورد کنید.

رایج ترین درمان قند خون پایین ، استفاده از قرص های گلوکز یا ژل گلوکز است.

اگر چه این روش های درمانی کارآمد هستند، اما با این حال مواد مغذی را که بدن در صورت پایین بودن قند خون به آن ها نیاز دارد، دریافت نمی کنید. در برخورد با قند خون پایین، مواد مغذی هدف اصلی نیست؛ بلکه بالابردن سریع قند خون هدف است. اما اگر بخواهید قند خون را به طور طبیعی بالاببرید، اما نه به وسیله شکر مصنوعی، رنگ خوراکی و مواد غذایی غیر طبیعی، می توانید از این مواد خوراکی بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از عوارض دیابت و بیماری های ناشی از دیابت که همه باید از آنها آگاه باشند!

بیشتر بخوانید: کاهش قند خون بدون دارو و فقط با این مواد غذایی امکانپذیر است!

۱۰ راه درمان گیاهی قند خون پایین به وسیله مواد غذایی طبیعی در ادامه شرح داده شده است:

  • اگر قند خون شما بیشتر از ۸۰mg/dL است اما نشانه های hypoglycemia را دارید:

۱ – تمام انواع کره های بادام زمینی بدون شکر اضافه شده: اگر قند خون شما در حد نرمال است اما به نظر می رسد که نشانه های قند خون پایین را دارید، به این دلیل است که سطح قند خون در بدن شما به سرعت در حال تغییر است. کره بادام زمینی یا (کره گرفته شده از هر خشکباری) پروتئین و چربی بالایی دارد و یک درمان گیاهی قند خون پایین است که کمک می کند تا علائم شما بر طرف شود؛ بدون آنکه تغییر زیادی در میزان قند خون شما بدهد.

  • اگر قند خون شما بین ۷۰ الی ۸۰  mg/dl است:

۲ – کره بادام زمینی و کراکر: در این نقطه، باز هم میزان قند خون شما به شدت پایین نیست. اما از مقداری که در حد نرمال باشد و شما هیچ ناراحتی حس نکنید، کم تر است. برای درمان گیاهی قند خون پایین استفاده از مواد حاوی نشاسته (بیشتر کراکر) کمک می کند که سطح قند خون به آرامی افزایش پیدا کند و چربی و پروتئین کره بادام زمینی، قند خون را در سطح متعادلی نگه می دارد.

  • اگر سطح قند خون بین ۵۵ تا ۷۰mg/dl  است:

۳ – کشمش

۴ – خرما

۵- سس سیب

۶ – موز

۷- انگور

۸- آناناس

تمام موارد بالا، مواد غذایی خشک یا تری هستند که مقدار بیشتری از قندهای طبیعی را به نسبت دیگر مواد دارند. همچنین به دلیل فیبر کم موجود در این مواد، میزان قند خون را به سرعت افزایش می دهند.

  • اگر سطح قند خون کمتر از ۵۵mg/dl  باشد:

۹- آب انگور ۱۰۰% طبیعی

۱۰- عسل یا شیره افرا

اگر قند خون شما به زیر  mg/dl55 رسید، باید برای درمان گیاهی قند خون پایین به سرعت نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات بنوشید. در این نوشیدنی ها هیچ فیبر، چربی و پروتئینی وجود ندارد. آب انگور یکی از غنی ترین نوشیدنی ها در کربوهیدرات بوده و همین طور نجات دهنده بدن از hypoglycemia است.

بعضی از مردم در این هنگام، مشکلاتی را در جویدن و بلعیدن غذا دارند؛ به همین دلیل بهتر است که در این مواقع از مواد مایعی که غنی از کربوهیدرات هستند، همانند آب انگور، عسل و شیره افرا استفاده کنید.

هنگام hypoglycemia از به کار بردن هر یک از راه های بالا بدون مشورت با پزشک یا مشاور تغذیه تان خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: علائم بالا بودن قند خون و نشانه های تشخیص دیابت را بشناسیم

بیشتر بخوانید: رژیم دیابتی ها برای مبارزه با دیابت : با این رژیم دیابت را به زانو درآورید

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی نوروپاتی دیابتی (اختلالات عصبی ناشی از دیابت)

بیشتر بخوانید: اثر قند خون بالا بر حافظه : قند خون بالا روی حافظه هم اثر می‌گذارد؟

بیشتر بخوانید: ترک اعتیاد به قند با مواد غذایی طبیعی و جایگزین های سالم

بیشتر بخوانید:بهترین زمان خوردن برنج و نان برای عدم افزایش وزن و کنترل دیابت چه موقعی است؟

بیشتر بخوانید: هویج برای دیابتی ها خوب است ؟ دیابتی ها می توانند هویج بخورند ؟

نویسنده: زهرا اسلامی

منبع: www.healthline.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا