روانشناسی و موفقیت

اختلالات گفتاری کودکان چه موقعی قابل تشخیص است؟

اختلالات گفتاری کودکان

بسیاری از والدین علائم و نشانه های اختلالات گفتاری و شنوایی در کودکان را نمی شناسند و متوجه آن نمی شوند یا حتی این که نمی دانند در مراحل اولیه چگونه با این مشکل برخورد کنند تا راه درمان اختلالات گفتاری را صحیح پیش بگیرند.

۲+

بسیاری از والدین علائم و نشانه های اختلالات گفتاری کودکان را نمی شناسند و متوجه آن نمی شوند یا حتی این که نمی دانند در مراحل اولیه چگونه با این مشکل برخورد کنند تا راه درمان اختلالات گفتاری را صحیح پیش بگیرند. اختلالات گفتاری مشکل رایجی است که در بین کودکان به چشم می خورد. اختلالات گفتاری و شنوایی در کودکان نباید دست کم گرفته شود و والدین می بایست علائم و نشانه های آن را بشناسند تا بدانند در صورت بروز این مشکل چگونه راه درمان را پیش بگیرند تا این بیماری به درجات پیشرفته نرسد. این بار نت نوشت والدین محترم را در مورد این مشکل راهنمایی کرده و اطلاعاتی در زمینه اختلالات گفتاری کودکان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: حرف زدن کودک چگونه و از چه زمانی شروع می شود؟

بیشتر بخوانید: آسیب های روحی دوران کودکی که مانع از موفقیت در بزرگسالی می شوند

بیشتر بخوانید: درمان اضطراب کودک

اختلالات گفتاری کودکان و ناآگاه بودن والدین

رئیس انجمن گفتار و زبان امریکا (ASHA) می گوید : ” اختلالات ارتباطی و اختلالات گفتاری کودکان یکی از شایع ترین اختلالات در دوران کودکی است که معمولا در بیشتر مواقع قابل درمان می باشند. ”  با وجود این که اطلاعات در این زمینه کم نیست اما هنوز کودکان بسیاری هستند که می توانند مسیر بهتری در این زمینه داشته باشند. طی یک نظرسنجی که بین ۱۱۰۰ متخصص شنوایی و آسیب شناس گفتار زبان در سراسر ایالت متحده امریکا صورت گرفت، نشان داده شد که ۶۹ درصد والدین اعلام کرده اند، از علائم اختلالات گفتاری زبانی آگاهی کافی ندارند و ۳۲ درصد گفته اند که علائم کاهش شنوایی در کودکشان به طور متوسط در طی یک سال یا کمی بیشتری در معرض آشکار شدن بوده است. طبق این آمار ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که مانع اصلی تشخیص زود هنگام اختلالات ارتباطی کودکانشان تنها کمبود آگاهی والدین در زمینه بروز علائم بوده است.

بیشتر بخوانید: فواید خاک بازی برای کودک و سلامتی او را بدانید

بیشتر بخوانید: مستقل بار آوردن کودک با چند روش تربیتی

چگونه به اختلالات گفتاری کودکان پی ببریم ؟

اختلالات گفتاری کودکان

شنیدن و گوش سپردن به زبان نخستین راه برای یادگیری زبان درکودکان است

والدین به طور معمول از بهترین روش ها برای آموزش به فرزندان خود استفاده می کنند. با این حال ممکن است پیامدهایی مشاهده کنند که در پی یک رویکرد ناخواسته پیش آمده باشد و کودک از راه های ارتباطی دیگر استفاده کرده و رشد کند. متاسفانه در این گونه موارد درمان گفتار کودک با تاخیر زمانی مواجه می شود. به این معنی که کودک ممکن است از یک پنجره رشد حیاتی دور بماند که همان روزنه بیشترین مهارت های زبانی بومی را برای کودک در بر دارد. معمولا کودکان مهارت های زبان خود را بین سال های آغاز تولد تا ۳ سالگی به دست می آورد. شنیدن و گوش سپردن به زبان نخستین راه برای یادگیری زبان در کودکان است. مهارت هایی که کودک در این دوره به دست می آورد زمینه را برای موفقیت های بعدی به خصوص در مورد خواندن و نوشتن آکادمیک، تعاملات اجتماعی و حتی گزینه های پیشرفت فراهم می کند. اختلالات گفتاری و شنوایی معمولا قبل از ۳ سالگی رخ می دهد که می بایست حتما بررسی و درمان شوند.

بیشتر بخوانید: چرا کودکان از بازی کردن خسته نمی شوند؟ قدرت بدنی کودکان قبل از بلوغ عجیب است

بیشتر بخوانید: فواید زود خوابیدن کودک و مضرات دیر خوابیدن کودکان

منبع :  webmd.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا