روانشناسی و موفقیت

تکنیک ذهنی ساده برای رسیدن به آرزوهایتان را یاد بگیرید!

تکنیک ذهنی برای رسیدن به آرزوها

با فراگیری این تکنیک ذهنی به هر دلیلی که به خواسته ها و آرزوهای تان نرسیده اید، همه چیز را رها و از نو شروع کنید.

۰

برای همه ما اتفاق می افتد: به آن چه می خواسته ایم نرسیده ایم، احساس گناه می کنیم، خودمان را سرزنش می کنیم و دچار استرس و اضطراب می شویم. موقع آن رسیده که این احساس را رها کنیم. تنها به یک تمرین ذهنی نیاز دارید تا به نتیجه ای جادویی برسید. با نت نوشت امروز همراه باشید تا با یک تکنیک ذهنی ساده بدون سرزنش خود دوباره از نو شروع کنید.

دقیقا چه احساسی دارید؟

در اولین گام از تکنیک ذهنی یک اتفاق را که اخیرا باعث شده شما به دلیل انجام ندادنش خود را مقصر بدانید، سرزنش کنید و دچار استرس شوید یادداشت کنید. مثل برنامه ورزشی، یا رژیم لاغری، انجام مدیتیشن یا نوشتن خاطرات روزانه.

در گام دوم این تکنیک ذهنی فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید تهیه کنید. ببیند کدامیک را نیاز داشته اید انجام دهید ولی به دلیل عدم تحقق خودتان را مقصر می دانید.

در گام سوم سعی کنید روی یکی از آن ها که بیشتر مورد علاقه تان است برنامه ریزی کنید. با این امید که به احتمال زیاد نیاز به ایجاد تغییراتی در زندگی تان دارید. ولی اولین کار این است که ذهن تان را رها و از اغتشاش دور کنید.

نرسیدن به معنای شکست نیست

مشکل اصلی خواسته ها و آرزوهایتان است که وقتی تحقق پیدا نکند دلسرد و افسرده تان می کند. این به خودی خود مشکل نیست. مشکل اصلی آن جا است که انتظارات و خواسته های تان واقعی نباشد. بدیهی است که دلتان می شکند، خود را شکست خورده می دانید، اعتماد به نفس تان را از دست می دهید، افسرده، غمگین و مضطرب می شوید.

برای رفع این مشکل باید دقت کنید کمتر ایده آل گرا باشید. یعنی آرزوها و خواسته هایی را دنبال کنید که واقعی هستند و از عهده انجام آن برمی آیید. نسخه تکنیک ذهنی این جاست:

خودتان را دوست داشته باشید

به خودتان توجه کنید و با کارهایی مثل تغذیه سالم، ورزش، مهربانی نسبت به خودتان و حتی دیگران تمرین کنید تا خودتان را روز به روز بیشتر دوست داشته باشید. برای خودتان یک هدف تعیین کنید که همان دوست داشتن خودتان است. بهترین کارها را برای دوست داشتن خود انجام دهید.

در زمان حال زندگی کنید

هر کاری که انجام می دهید یا هر فکری که دارید در همان لحظه فقط به آن فکر کنید. به قول اریک فروم دقیقا تمام ذهن تان را بر روی همان کار متمرکز کنید. حتی وقتی چای می نوشید. با بررسی گذشته و نگرانی از آینده خود را دچار عذاب وجدان و استرس نکنید.

علت اصلی را پیدا کنید

ببینید چه چیزی باعث می شود تا نتوانید به خواسته هایتان برسید. آیا علت رفتارها و عادت های خودتان است یا شرایط محیطی. در هر دو صورت لازم است تغییراتی در آن ها ایجاد کنید تا مانع از تکرار اشتباهات قبلی شوید. اگر علت خودتان هستید که باید عادت های جدیدی وارد زندگیتان کنید. در این مورد مقاله های متعددی در نت نوشت داریم که با یک جست و جوی ساده می توانید آن ها را مطالعه کنید و به کار بگیرید.

اگر شرایط محیطی است حتی در صورتی که نمی توانید آن را ترک کنید می توانید با تغییرات کوچکی باعث شوید تا محیط زندگی تان مانع از رسیدن خواسته های تان نشود. فرض کنید همیشه آخر هفته ها با دوستان به گردش می روید ولی می خواهید کوهنوردی هم بکنید. در این صورت لازم است به دوستان و خانواده بگویید از این به بعد در طول ماه یک بار در جمع ها شرکت می کنم و می خواهم کوه بروم.

رها کنید

گاهی همه چیز را رها کنید. وقتی ذهن تان انباشته می شود از افکار و دغدغه های گوناگون، در ذهن تان با یک تصویر خیالی همه آن ها را در یک بطری بگذارید و به دریا بریزید. در واقع با این تکنیک ذهنی خود را ری استارت می کنید. بدون سرزنش خودتان با شروعی دوباره و البته این بار با هدفمندی و کسب عادت های جدید حتما به خواسته های خود می رسید.

منبع:

zenhabits.net

 

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    جاینت

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۲۰:۱۸

    سایت مفیدی دارید
    برخی مقالات شما در گوگل ایندکس میباشد

    ۰
    • پوران ریاضی پور

      پوران ریاضی پور

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۴

      ممنون از وقتی که برای خواندن مطلب گذاشتید و اظهارنظرتان. داشتن خواننده هایی چون شما دلگرمی هر چه بیشتر ما است.

      ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا