اخبار تکنولوژی

مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا با تعرفه مکالمه در ایران

تعرفه مکالمه تلفن همراه در بین کشورهای دنیا

در این مطلب قصد داریم تا به بهانه گران شدن تعرفه استفاده از تلفن همراه در کشورمان، به مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در بین کشورهای مختلف دنیا بپردازیم.

۰

در حال حاضر، از هر ۱۰ نفر در دنیا ۸ نفر دارای تلفن همراه می باشند، اما هزینه استفاده از تلفن همراه در کشورهای مختلف دنیا بسیار متفاوت است. حال در این مطلب قصد داریم تا به بهانه گران شدن تعرفه استفاده از تلفن همراه در کشورمان، به مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا با تعرفه مکالمه در ایران بپردازیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا سکه های رایج در ایران ارزش ذوب کردن دارند ؟

مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا با تعرفه مکالمه در ایران

همان طور که گفتیم، امروزه حدود ۸۰ درصد از مردم دنیا از تلفن همراه استفاده می کنند. البته جالب است بدانید که علاوه بر تفاوت چشمگیر تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا، درصد استفاده از گوشی موبایل هم در بین کشورهای دنیا بسیار متفاوت است. مثلا در کشورهای اریتره، کره شمالی، کیریباتی، کوبا و سودان جنوبی به ترتیب فقط ۶ و ۱۱ و ۱۷ و ۲۲ و ۲۵ درصد از مردم دارای تلفن همراه می باشند! حال در ادامه به مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا با اپراتورهای مختلف موجود در کشورمان می پردازیم.

بیشتر بخوانید: ۳۰ باور علمی غلط و رایج که بیش از بقیه در گوگل سرچ می شوند!

مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در ایران

از اول مهرماه، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول تعرفه جدیدی را بر روی نرخ مکالمات سیم‌کارت ‌های اعتباری و دائمی خود اعمال کرده اند. در تعرفه جدید برخلاف گذشته، هزینه تماس با اپراتورهای مختلف از یک اپراتور خاص ثابت بوده، یعنی مثلا تماس از خطوط همراه اول به تلفن ثابت یا خط ایرانسلی یا یک خط همراه اولی دیگر تفاوتی از نظر هزینه نخواهند داشت. در جدول زیر نرخ تعرفه قدیم و جدید اپراتورهای مختلف را مشاهده می فرمایید.

بیشتر بخوانید: کم ارزش ترین پول دنیا در سال ۲۰۱۸

منبع: www.gsm.ir

منبع: www.gsm.ir

قبل از شروع مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا باید بدانیم که تعرفه مکالمه تلفنی در بین دیگر کشورهای دنیا چگونه محاسبه می شود؟ در سرتاسر دنیا شرکت های ارتباطاتی مختلفی وجود دارند که به ارائه‌ی خدمات برای تلفن های همراه می پردازند. کمپانی های China Mobile Ltd (چین)، Verizon Communications Inc (امریکا)، AT&T Inc (امریکا)، Vodafone Group plc (بریتانیا) و Nippon Telegraph & Telephone Corporation (ژاپن) به ترتیب بزرگترین کمپانی های ارتباطی در دنیا می باشند که در کشورهای مختلف فعال بوده و ارزش هر کدام بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار می باشد. در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا معمولا پلن های مختلفی برای نحوه استفاده از تلفن همراه وجود دارد که با روش موجود در ایران تفاوت های زیادی دارند. برای مثال، در ادامه مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا نحوه‌ی استفاده از تلفن همراه در آمریکا که یکی از پیشرفته ترین سیستم های ارتباطات مخابراتی در جهان دارد را توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید: آسان ترین کشور برای مهاجرت ، با شرایط مهاجرت به این ۱۰ کشور آشنا شوید!

پلن های موجود برای استفاده از تلفن همراه در آمریکا

در کشور آمریکا انتخاب تعرفه‌ی تلفن همراه برای افراد می تواند یک چالش جدی باشد! در واقع هر فرد باید تخمینی از مصرف ماهانه خود از تلفن همراه، شامل برقراری تماس تلفنی، استفاده از اینترنت همراه و تعداد مسیج ها داشته باشد تا بتواند بهترین تعرفه‌ی ممکن را انتخاب کند. ۴ حامل اصلی Verizon و Sprint و T-Mobile و AT&T در این کشور وجود دارند که بر روی شبکه های خود فعالیت می کنند و حامل های کوچکتر نیز بر روی شبکه های این ۴ حامل اصلی فعالیت می کنند. شما برای استفاده از تلفن همراه در آمریکا باید از بین هزاران پلنی که حامل های مختلف تعریف کرده اند یکی را مناسب خود انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. این مورد نباید در مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا از قلم بیفتد!

بیشتر بخوانید: هک مودم وایرلس خانگی با اپ اندروید + راهکار ارتقاء امنیتی

اما این پلن ها چه هستند؟ ۳ نوع پلن مختلف در این کشور وجود دارد:

  1. Pay-monthly contract

در این حالت کاربر باید برای استفاده از میزان مشخصی اینترنت همراه، دقایق تماس تلفن و تعداد معینی پیامک، هر ماه مبلغی را پرداخت کند. این پلن معمولا شامل یک تلفن همراه رایگان و یا با قیمت پایین هم می شود و شما مجبور به پرداخت یک مبلغ ماهیانه برای ۱۲ تا ۲۴ ماه خواهید بود. اگر تصمیم به ارتقای تلفن همراه خود دارید، این پلن برای شما بهترین است. همان طور که گفتیم، برای خرید هر نوع تلفن همراه و هر نوع استفاده ای از آن، پلن های بسیاری توسط حامل ها تعریف شده اند. . مثلا شما می توانید با پرداخت یک مبلغ اولیه و سپس پرداخت ماهیانه‌ی یک مبلغ، از یکی از حامل ها گوشی iPhone XS Max ۵۱۲GB دریافت کرده و به طور نامحدود (و یا محدود، بسته به انتخاب خود کاربر) از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترابردپذیری چیست ، راهنمای استفاده از ترابردپذیری (آموزش تغییر اپراتور بدون تعویض شماره)

  1. (Pay as you go (PAYG

در این حالت برای استفاده از تلفن خود باید از قبل هزینه کنید: یا به صورت آنلاین، به وسیله تلفن یا پیام، و یا با استفاده از قبض هایی که در فروشگاه های بزرگ فروخته می شوند. این پلن بالاترین نرخ تعرفه مکالمه تلفن همراه را دارد، اما اگر به طور گاه و بیگاه از موبایل استفاده می کنید، می تواند برای شما مناسب باشد.

  1. Sim-only contract

در این حالت مبلغ ماهیانه کمتری را برای یک سیم کارت از ارائه دهنده تلفن همراه انتخابی خود که سیم کارت آن را در درون گوشی خود قرار داده اید پرداخت می کنید. اگر فقط به سیم کارت نیاز دارید و نمیخواهید گوشی خود را ارتقا دهید، این پلن از همه ارزان تر و مناسبتر می باشد.

بیشتر بخوانید: چه کسانی از وایرلس من استفاده می کنند و چگونه آنها را بلاک کنیم؟

همان طور که گفتیم، شما باید از میزان مصرف خود در هر ماه تخمینی واقعی داشته باشید، زیرا اگر بیش از چیزی که برای آن پرداخت کرده اید مصرف کنید، هزینه‌ی آن برای شما گران تمام خواهد شد. هر پلن شرایط خاص خود را داشته و ویژگی های خاصی را به کاربران ارائه می دهد. در سایت www.whistleout.com می توانید قیمت انواع پلن های حامل های مختلف را مشاهده کنید.

تعرفه های مکالمه در کشورهای مختلف دنیا

همانطور که دیدید، با توجه به پلن های مختلفی که در سرتاسر دنیا در بین حامل های مختلف برای استفاده از تلفن همراه وجود دارد، محاسبه دقیق تعرفه مکالمه تلفن همراه تقریبا غیر ممکن است. اما در آخرین گزارشی که اتحادیه بین المللی مخابرات از میانگین تعرفه مکالمه تلفن همراه در یک ماه در سال ۲۰۱۴ برای کشورهای مختلف دنیا ارائه کرده است، ایران سومین کشور ارزان برای مکالمه با تلفن همراه در دنیا می باشد. طبق این آمار، کشورهای هلند، ایرلند، فرانسه، اسپانیا و سوئیس به ترتیب با ۴۱٫۴۷ و ۴۰٫۳۳ و ۴۰٫۲۷ و ۳۷٫۸۰ و ۳۶٫۰۲ دلار در ماه، در بین گران ترین کشورهای جهان برای استفاده از تلفن همراه می باشند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی اندروید را اینجا بخوانید!

ارزان ترین کشورهای دنیا برای مکالمه با تلفن همراه بر حسب دلار امریکا - مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا

ارزان ترین کشورهای دنیا برای مکالمه با تلفن همراه بر حسب دلار آمریکا – مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا

گرانترین کشورهای دنیا برای مکالمه با تلفن همراه بر حسب دلار آمریکا - مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا

گرانترین کشورهای دنیا برای مکالمه با تلفن همراه بر حسب دلار آمریکا – مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا

اما شاید این مقایسه تعرفه مکالمه تلفن همراه در دنیا خیلی صحیح نباشد، زیرا همان طور که می دانید میزان درآمد مردم در بین کشورهای دنیا بسیار متفاوت است و با توجه به ارزش بسیار پایین ریال ایرانی، نمی توان درآمد ماهانه‌ی یک فرد در ایران را با درآمد افراد در کشورهای توسعه یافته مقایسه کرد. بنابراین اتحادیه بین المللی مخابرات در ادامه‌ی گزارش خود، تعرفه مکالمه تلفن همراه در یک ماه را بر حسب درصدی از درآمد میانگین مردم کشورهای مختلف دنیا ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: تیک آبی اینستاگرام را اینگونه از آن خود کنید!

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام و بازگرداندن اکانت غیرفعال و یا هک شده

طبق این آمار، هزینه‌ی استفاده‌ی ماهانه از تلفن همراه در ایران برابر با ۰٫۴۲ درصد از درآمد میانگین ماهانه‌ی افراد می باشد که از این حیث، ایران در رتبه ۱۷ ارزان ترین کشورهای دنیا قرار می گیرد. بر اساس آمار منتشر شده، ماکائو، سنگاپور، هنگ کنگ،  دانمارک، قطر، نروژ، امارات، لوکزامبورگ، اتریش و استرالیا به ترتیب ۱۰ کشوری هستند که پایین ترین نرخ تعرفه مکالمه تلفن همراه نسبت به درآمد متوسط مردم در طول یک ماه را دارند. بر اساس همین آمار، مردم کشورهای کمتر توسعه یافته‌ی‌ِ کنگو، آفریقای مرکزی، ماداگاسکار، مالاوی، لیبریا، نیجر، توگو، بروندی، گینه بیسائو و زیمباوه بیشترین هزینه استفاده از تلفن همراه را نسبت به درآمد ماهیانه خود می پردازند.

پس همانطور که می بینید و طبق آمار، هر چند که قیمت گوشی های موبایل در ایران سر به فلک کشیده اند، اما هزینه استفاده از آن ها و تعرفه مکالمه تلفن همراه در کشورمان نسبت به دیگر کشورهای دنیا پایین می باشد و ایران در رده‌ی ارزان ترین کشورهای دنیا برای استفاده از گوشی موبایل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش امنیت گوشی اندروید با رعایت ۱۲ نکته ساده

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    ببب

    ۴ مهر ۱۳۹۷ at ۱۱:۱۵

    پس نتیجه می گیریم که این افزایش نرخ تلفن در کشور ما توجیه داشته . خدایا شکرت که در کشور ارزونی زندگی می کنیم .

    ۲+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا