دانستنی‌های سلامتی

درمان طبیعی تشنج با چند روش فوق العاده و ساده

درمان طبیعی تشنج

تشنج بیماری ناشی از تغییرات ناگهانی فعالیت های الکتریکی مغز انسان است که در هنگام بروز آن سلول ها مغز تا ۴ برابر بیشتر از حالت عادی فعال می شوند. این تغییر فوق العاده خطرناک بر روی رفتار، احساسات، فکر کردن تاثیر به سزایی داشته و می تواند مشکلاتی از جمله عفونت، آسیب های مغزی، مشکلات متابولیکی، گسترش مواد سمی در مغز، اختلالات در رگ های خونی و . . . را ایجاد کند. بی شک با پیشرفت علم پزشکی راه کارهای بسیاری برای این بیماری به ثبت رسیده است اما تمامی آن ها را نمی توان به عنوان یک درمان قطعی نام برد. نت نوشت چند راه کار عملی در کنار مصرف داروهایی که پزشک معالج به بیمار تجویز کرده است، توصیه می کند.

۱+

تشنج بیماری ناشی از تغییرات ناگهانی فعالیت های الکتریکی مغز انسان است که در هنگام بروز آن سلول ها مغز تا ۴ برابر بیشتر از حالت عادی فعال می شوند. این تغییر فوق العاده خطرناک بر روی رفتار، احساسات، فکر کردن تاثیر به سزایی داشته و می تواند مشکلاتی از جمله عفونت، آسیب های مغزی، مشکلات متابولیکی، گسترش مواد سمی در مغز، اختلالات در رگ های خونی و . . . را ایجاد کند. بی شک با پیشرفت علم پزشکی راه کارهای بسیاری برای این بیماری به ثبت رسیده است اما تمامی آن ها را نمی توان به عنوان یک درمان قطعی نام برد. نت نوشت چند راه کار عملی برای درمان طبیعی تشنج در کنار مصرف داروهایی که پزشک معالج به بیمار تجویز کرده است، توصیه می کند.

بیماری تشنج

تشنج یا صرع در بین ۵ الی ۱۰ درصد افراد در طول زندگی شان رخ می دهد. با این حال بسیاری از افراد هستند که تنها یک بار پس از این حادثه برگشتی نخواهند داشت. از هر ده مورد تشنج یک نفر دچار تشنج های مکرر شده و فرد به بیماری صرع مبتلا شناخته می شود. چند درمان طبیعی تشنج وجود دارد که در کنار مصرف دارو تا حدی می تواند کیفیت زندگی فرد بیمار را بالا ببرد.

درمان طبیعی تشنج : رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی یک راه کار مفید در کنترل و درمان طبیعی تشنج است. رژیم کتوژنیک در کودکان مبتلا به تشنج پاسخگو نخواهد بود. این رژیم غذایی حاوی غذاهای پرچرب و کربوهیدرات بسیار اندک است. سلول های بدن انسان از قند که از انرژی کربوهیدرات به دست می آید، استفاده می کنند. زمانی که کربوهیدرات در بدن به کمترین میزان برسد بدن شروع به تجزیه ذخایر چربی به نام کتون ها می کند به این ترتیب انرژی بدن از کتون ها به دست می آید. بیش از نیمی از افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک می گیرند می توانند تا میزان ۵۰ % تشنج ها را کاهش دهند. این رژیم غذایی می بایست کاملا تحت نظارت پزشک متخصص باشد چرا که ممکن است حالاتی مانند تهوع، یبوست، مشکلات خواب، شکستگی استخوان و سنگ کلیه ایجاد کند.

درمان طبیعی تشنج : تمرینات یوگا

درمان طبیعی تشنج

پاکسازی چاکراها که در یوگا انجام می شود نیز جهت درمان صرع بسیار مفید خواهد بود

یوگا با تمرین های آسانا و پرانایاما یک روش عالی جهت ترویج کنترل ذهن و بدن انسان و البته درمان طبیعی تشنج است. یوگا می تواند آرامش و استرس انسان را تا حد زیادی کاهش دهد و برای افراد مبتلا به صرع بسیار مفید باشد. پاکسازی چاکراها که در یوگا انجام می شود نیز بسیار مفید خواهد بود.

Biofeedback یا کنترل بدن

بیوفیدبک درمانی یک روش است که در آن می توان توانمندی های بخش های عصبی و یا عضلانی بدن را تحت کنترل خود گرفت. به این صورت که بدن به یک سری حسگر الکتریکی متصل می شود و تمامی پارامترها مانند عملکرد ماهیچه ها و اعصاب و . . . مانند یک الگو در اختیار فرد قرار گرفته و شخص فعالیت های مغزی را به خوبی تحت کنترل قرار می دهد. در طول فرآیند، سنسورها بر روی سر قرار می گیرند تا فعالیت مغز مانند یک الگو  بر روی صفحه نمایش نشان داده شود و هر گونه انحراف از حالت طبیعی نقشه برداری می شود. این شیوه درمان می تواند پس از مدتی کنترل تشنج را تحت کنترل قرار دهد.

برای درمان طبیعی تشنج ویتامین E بخورید

چربی های سالم مانند امگا ۳ و ویتامین E  نیز از سری مواد غذایی بسیار مفید در کنترل و درمان طبیعی تشنج است. چربی های سالم نقش به سزایی در کنترل عملکرد عصبی مغز دارند. این مواد می توانند سیستم عصبی مرکزی را به خوبی محافظت کنند و کانال های سدیم و کلسیم در سلول های عصبی را متوقف کنند بنابراین از ورود سلول هایی که منجر به تشنج می شوند ممانعت می کنند.

برای درمان طبیعی تشنج از داروهای گیاهی استفاده کنید

گیاهان دارویی یک درمان طبیعی برای بیشتر امراض هستند که نتایج مثبت و کم ضرری دارند. گیاهانی که در درمان طبیعی تشنج مفید هستند والرین، کوا، قهوه و بابونه است که قدرت داروهای ضد صرع را نیز افزایش می دهند و اثرات شناختی آن ها را افزایش می دهند.

به صورت کلی افرادی که دچار تشنج های گاه و بی گاه می شوند می بایست تحت آرامش روانی زندگی کنند و روش های کنترل استرس را به خوبی بیاموزند. استفاده از روش های نام برده و یا آروماتراپی نیز به این افراد کمک می کند. دوری از الکل و سیگار درمان افسردگی، استفاده از نور خورشید  و . . . راه کارهایی است که این دسته از بیماران می بایست حتما رعایت کنند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا