علمی

اگر برنده بخت آزمایی شوید ، همسایگان شما در خطر ورشکستگی قرار می گیرند!

اگر برنده بخت آزمایی شوید، همسایگان شما در خطر ورشکستگی قرار می گیرند!

مطالعات جدید نشان می دهند، همسایگانِ افرادی که برنده قرعه کشی یا بخت آزمایی می شوند بیشتر بر روی سرمایه ی خود خطر کرده و در خطر ورشکستگی قرار می گیرند!

۰

مطالعات جدید نشان می دهند، همسایگانِ افرادی که برنده قرعه کشی یا بخت آزمایی می شوند بیشتر بر روی سرمایه ی خود خطر کرده و در خطر ورشکستگی قرار می گیرند! در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

محققان دانشگاه های آلبرتا در کانادا و دانشگاه جورج تاون در امریکا دریافته اند که احتمال ورشکستگیِ همسایگانِ افرادی که برنده ی بخت آزمایی شده اند، به دلیل افزایش مخارج تجملی، ریسک های مالی و قرض دادن و قرض گرفتن پول خود، بیشتر می شود.

در مقاله ای که در همین زمینه منتشر شده است، می خوانیم: “با استفاده از برندگان بخت آزمایی به عنوان متغیرهای احتمالیِ بیرونی در درآمد نسبی همسالان، متوجه شده ایم که افزایش ثروت یک برنده ی بخت آزمایی در یک محله باعث قرض گرفتن و در نتیجه ورشکست شدن دیگر همسایه ها می شود.”

این مقاله از اصطلاح ‘keeping up with the Joneses’ استفاده می کند، یعنی مردم برای اینکه در جامعه ی خود در درجات پایین تر قرار نگیرند، سعی می کنند تا زندگی خود را تجملی تر نشان دهند.

برای اینکه بفهیم این قضیه چقدر صحت دارد، محققان بر روی اطلاعات موجود از ۷۳۳۷ برنده ی بخت آزمایی و ورشکستگی دوستان و همسایگان آن ها در بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ تحقیق کردند.

این مطالعه بر روی برندگانی که کمتر از ۱۵۰ هزار دلار پول برده بودند انجام گرفت؛ زیرا برندگان بخت آزمایی های بزرگ تر تمایل داشتند تا در محله های مجلل تر زندگی کنند.

محققان متوجه شدند، هرگاه در یک همسایگی کوچک شخصی برنده ی بخت آزمایی می شود، آنگاه میزان ورشکستگی مالی در بین همسایگان آن شخص به شدت افزایش پیدا می کند!

همانطور که گفتیم، این موضوع ناشی از آن است که همسایگان برای تطبیق دادن خود با شخص پول دارتر، سعی می کنند تا بودجه ی زندگی خود را صرف هزینه های تجملی که بیشتر در معرض دید دیگران قرار دارد (مانند اتومبیل های گران قیمت تر) کنند. جالب است بدانید که طبق این تحقیقات، هزینه های تجملی دیگری که کمتر توسط دیگر همسایگان دیده می شوند (مثل مبلمان منزل) افزایش نیافته بودند!

در ادامه ی این مقاله می خوانیم: “ما همچنین متوجه شدیم، با توجه به مبلغی که یکی از همسایگان در بخت آزمایی برده است، به همان میزان مبلغ قرض گرفتن پول در دیگر همسایگان هم افزایش می یابد. این یافته ها با افزایش ریسک مالی و افزایش بدهی افراد به دلیل مشکلات مالی و ورشکستی آن هایی که برنده ی بخت آزمایی نشده بودند هم مطابقت می کنند.”

محققان اظهار می کنند که این مطالعه می تواند باعث پیشرفت مطالعات بعدی درباره ی این موضوع بشود: چگونه نابرابری در سرمایه ی افراد یک جامعه ی بزرگتر می تواند منجر به تنگدستی و فقر برخی از افراد و در نتیجه افزایش جرم و جنایت در آن جامعه (مثل نمونه هایی که در سال های ۱۹۲۹ و ۲۰۰۸ در امریکا اتفاق افتاد) بشود؟ نظر شما چیست؟ با کامنت های خود ما را همراهی کنید.

منبع: www.independent.co.uk

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا