تلفن همراه

OnePlus 6 رونمایی شد، نمایشگر ۶٫۳ اینچی به همراه notch و قاب پشتی شیشه‌ای

OnePlus 6 رونمایی شد، نمایشگر 6.3 اینچی به همراه notch و قاب پشتی شیشه ای

OnePlus این بار کمی زودتر از معمول، پرچمدار جدید اندرویدی خود را معرفی کرد: OnePlus 6 . بزرگترین و جنجالی ترین جنبه ی طراحی این گوشی، نمایشگر ۶٫۳ اینچی OLED با نسبت صفحه ی ۱۹:۹ و notch موجود در بالای این نمایشگر می باشد.

۲+

OnePlus این بار کمی زودتر از معمول، پرچمدار جدید اندرویدی خود را معرفی کرد: OnePlus 6 . بزرگترین و جنجالی ترین جنبه ی طراحی این گوشی، نمایشگر ۶٫۳ اینچی OLED با نسبت صفحه ی ۱۹:۹ و notch موجود در بالای این نمایشگر می باشد. البته با درخواست هواداران، این کمپانی گزینه ی پنهان کردن notch را به وسیله ی جایگزینی یک نوار مشکی در بالای صفحه نمایش به جای notch در اختیار کاربرانش گذاشته است. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

به لطف همین notch که خیلی ها آن را نمی پسندند، OnePlus توانسته با نسبت ابعاد تقریبا مشابه با OnePlus 5T، در OnePlus 6 نمایشگر بزرگتری را جای بدهد. مثلا اگر این اسمارت فون را با Google Pixel 2 XL مقایسه کنیم، OnePlus 6 صفحه نمایش طولانی تری داشته و به خاطر وجود notch توانسته تا در حاشیه ها و پخ های اطراف صفحه نمایش طراحی بهتری را ارائه کند. لبه ها در OnePlus 6 بسیار مینیمال و زیبا طراحی شده اند. رابط کاربری این گوشی هم با notch هماهنگی دارد و این کمپانی بیش از ۱۰۰۰ برنامه ی اپ استور را در این گوشی تست کرده تا مطمئن شود که بدون هیچ مشکلی در آن اجرا می شوند. چه از notch خوشتان بیاید و چه آن را دوست نداشته باشید، نمی توانید OnePlus را به خاطر استفاده از آن سرزنش کنید.

notch جمع و جور و زیبا

notch جمع و جور و زیبا در OnePlus 6

تغییر بزرگ دیگری که در OnePlus 6 صورت گرفته، معرفی قاب پشتی شیشه ای جدید آن می باشد که جایگزین قاب های آلومینیومی معمول در دیگر مدل های OnePlus شده است. می توانیم این پرچمدار جدید را “اولین سری از پرچمدارهای جدید” این کمپانی بنامیم که با قاب های شیشه ای وارد بازار خواهند شد و قاب های پشتی فلزی به تاریخ خواهند پیوست. با این تغییر صورت گرفته، OnePlus هم به جمع دیگر کمپانی های استفاده کننده از شیشه در دو سمت گوشی مثل سامسونگ و اپل و سونی و نوکیا و هواوی و LG پیوسته است. در واقع پیشرفت شبکه ی LTE و افزایش سرعت آن، امکان استفاده از قاب پشتی فلزی را برای کمپانی های مختلف هر روز سخت تر می کند.

هرچند که OnePlus 6 هم با اضافه کردن notch و قاب شیشه ای به جمع انبوهی از گوشی های اندرویدی که این دو ویژگی را دارند پیوسته است، اما این پرچمدار جدید ویژگی های برجسته ی منحصر به فرد خود را هم دارند.

اول از همه، نرم افزار این گوشی هوشمندانه طراحی شده، بدون مشکل است و سرعت بسیار خوبی هم دارد. OnePlus 6 از اولین اندرویدی هایی می باشد که حتی قبل از انتشار اندروید P، از نسخه ی بتای اندروید P پشتیبانی می کند. OnePlus می گوید آنچه که علاقه مندانش از این کمپانی می خواهند در اولویت است و به محض انتشار آپدیت، قول می دهد تا به روز رسانی های جدید را برای این گوشی ارائه کند.

OnePlus 6

OnePlus 6

OnePlus 6

OnePlus 6

اما در سمت دیگر، آنچه که باز هم برای خیلی از طرفداران اسمارت فون ها جالب است قیمت این گوشی می باشد. قیمت مدل ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه ی داخلی OnePlus 6 از ۵۲۹ دلار شروع می شود که نسبت به مدل پارسال این شرکت کمی گران تر می باشد، اما باز هم از خیلی از پزچمدارهای اندرویدی جدید ارزان تر است. مثلا Galaxy S9 و Huawei P20 Pro هر کدام چند صد دلار از این گوشی گران تر می باشند و قیمت OnePlus 6 را فقط می توان با Honor 10 مقایسه کرد. از نظر بسیاری از متخصصان دنیای تلفن های همراه، OnePlus 6 با طراحی زیبا، مواد با کیفیت و نمایشگر عالی می تواند در ردیف بزرگترین پرچمدارهای اندرویدیِ امسال خودنمایی کند.

تنها نقطه ی مشکوک در این گوشی، دوربین جلوی آن است، جایی که هر چند این کمپانی قدمی مثبت در آن برداشته و با افزایش ۱۹ درصدی سایز سنسور اصلی سیستم دوربین دوتایی خود (برای هر سایز پیکسلِ ۱٫۲۲ میکرومتری) سعی در بهبود دوربین سلفی این گوشی داشته است. پایدارساز تصویر نوری به هر دو دوربین پشتی اضافه شده است و شما می توانید عکس های حالت پرتره faux-bokeh را هم با دوربین جلو و هم با دوربین عقب ثبت کنید. OnePlus برای حالت بوکه ی تصاویر این گوشی حالات مختلفی نظیر بوکه ی ستاره ای یا قلبی شکل درنظر گرفته است که فقط اگر دموی آن ها را دیده باشید می توانید به ارزششان پی ببرید!

قاب پشتی OnePlus 6

قاب پشتی OnePlus 6

نمای جانبی OnePlus 6

نمای جانبی OnePlus 6

نمای پایینی OnePlus 6

نمای پایینی OnePlus 6

تغییرات زیاد دیگری در OnePlus 6 دیده نمی شود. جای لغزنده (slider) هشدار OnePlus از سمتی به سمت دیگر گوشی منتقل شده است که این کمپانی می گوید این کار با هدف درنظر گرفتن فضا در طرح بندی جدید  OnePlus صورت گرفته است. جک هدفون در جای خود باقی مانده است و OnePlus می گوید که در آینده ی نزدیک برنامه ای برای حذف آن ندارد. انتظار می رفت که OnePlus با توجه به قاب پشتی شیشه ای، اقدام به افزودن امکان شارژ وایرلس در این گوشی کند که این اتفاق نیفتاده است. همچنین برای این پرچمدار جدید هیچ گونه گواهی نامه ای مبنی بر ضد آب بودن در کار نیست که این مساله کمی عجیب می باشد. البته OnePlus می گوید که این گوشی جدیدش نسبت به خیلی از پرچمدارهای جدید دیگر در برابر نفوذ آب مقاوم تر است و آزمایشاتی هم در این راستا انجام داده است، اما به شدت انتظار می رفت که برای گوشی خود مثل دیگر کمپانی ها از استانداردهای جهانی نظیر certification های IP استفاده کند.

OnePlus 6 از نظر مشخصات فنی چیزی کم و کسر ندارد. پردازنده ی آن مدل جدید کوالکام یعنی Snapdragon 845 می باشد، پردازنده ی گرافیکی آن Adreno 630 است و دارای مدل های مختلف رم و حافظه ی داخلی می باشد که گران قیمت ترین مدل آن ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه ی داخلی دارد. از طرفی، این که OnePlus در پرچمدار جدید خود از بالاترین و بهترین مشخصات فنی موجود در بازار در کنار قیمتی بسیار مناسب استفاده کرده بسیار تحسین برانگیز است. ولی از طرفی دیگر، نمی توان مطمئن بود که OnePlus با این مشخصات و قیمت بتواند سرآمد همه ی پرچمدارهای اندرویدی دیگر شود. مثلا آنر ۱۰ هم از آخرین پردازنده ی هواوی، یعنی Kirin 970 بهره می گیرد و البته تجربه ی استفاده ی روان تر و سریع تری را هم در اختیار کاربر قرار می دهد.

از دیگر مشخصات فنی OnePlus 6 می توان به رزولوشن صفحه ی بالای آن اشاره کرد. رزولوشن صفحه ی این گوشی ۲۲۸۰*۱۰۸۰ پیکسل است، محافظگر صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 5 دارد، باتری آن ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و از بلوتوث ۵ و دو عدد نانو سیمکارت پشتیبانی می کند، ضمن اینکه طبق انتظار، از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می کند.

OnePlus 6 در رنگ های سیاه نیمه شبی (چپ) و سیاه آینه ای (راست)

OnePlus 6 در رنگ های سیاه نیمه شبی (چپ) و سیاه آینه ای (راست)

OnePlus 6 در رنگ های مختلف

OnePlus 6 در رنگ های مختلف

رنگ سفید ابریشمی

رنگ سفید ابریشمی

آپشنی که OnePlus هنوز برای پرچمدارهای خود تا به امروز در نظر نگرفته است، تنوع رنگ برای محصولاتش می باشد. شما این پرچمدار جدید را می توانید در رنگ های، یا مشکی براق و مات و یا رنگ سفید تهیه کنید. این رنگ ها هرکدام مربوط به مشخصات خاصی هستند: مشکی آینه ای انواع ۶ و ۶۴ گیگ با قیمت ۵۲۹ دلار و ۸ و ۱۲۸ گیگ با قیمت ۵۷۹ دلار را پوشش می دهد. سفید ابریشمی و مشکی نیمه شبی با مشخصات ۸ و ۱۲۸ و قیمت ۵۷۹ دلار ارائه می شوند و یک مدل ۶۲۹ دلاری با رم و حافظه ی داخلی به ترتیب ۸ و ۲۵۶ گیگ هم در رنگ مشکی نیمه شبی وجود دارد.

فروش همه ی مدل های OnePlus 6 از اول خرداد به صورت آنلاین در امریکای شمالی، اروپا و هند شروع می شود. قیمت گذاری در اروپا و انگلستان جذابیت کمتری نسبت به امریکا داشته و قیمت انواع مختلف این گوشی در اروپا بین ۵۱۹ تا ۶۱۹ یورو می باشد.

منبع: www.theverge.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا