تلفن همراه

بررسی OnePlus 6T ابرقدرتی دوست‌داشتنی از وان پلاس

بررسی OnePlus 6T : ابرقدرتی دوست داشتنی از وان پلاس

اگر به دنبال اسمارت فونی جدید، زیبا، قدرتمند، با آخرین تکنولوژی های روز دنیا و قیمتی در حدود نصف قیمت پرچمدارهای سامسونگ، اپل، هواوی و… می باشید، OnePlus 6T را امتحان کنید! در ادامه با بررسی OnePlus 6T با نت نوشت همراه باشید.

۱+

برند OnePlus همانقدر که برای فعالان دنیای تکنولوژی شناخته شده و قابل احترام است، برای بیشتر مردم غریبه و بیگانه می‌باشد. وان پلاس با معرفی OnePlus 5T احترام را برای نام خود خرید و سپس با ارائه‌ی OnePlus 6، همه‌ی ما را انگشت به دهان کرد! حال OnePlus 6T با کلی ویژگی، مثل حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای و باتری قدرتمند، آمده تا فضا را برای رقبا تنگ کند! اگر به دنبال اسمارت فونی جدید، زیبا، قدرتمند، با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و قیمتی در حدود نصف قیمت پرچمدارهای سامسونگ، اپل، هواوی و… می‌باشید، OnePlus 6T را امتحان کنید! در ادامه با بررسی OnePlus 6T با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی وان پلاس ۷ پرچمدار شماره دوی OnePlus در سال ۲۰۱۹

بررسی OnePlus 6T : نقاط ضعف و قوت

نقاط قوت:
طراحی فوق العاده زیبا، باتری فوق العاده قدرتمند، دوربین عالی

نقاط ضعف:
عدم وجود جک هدفون، تکنولوژی شارژ وایرلس و نمایشگر QHD

بیشتر بخوانید: مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T

تیزر تبلیغاتی Oneplus 6T

 

بیشتر بخوانید: بررسی OnePlus 6 : هر آنچه که یک اسمارت فون ۲۰۱۸ باید داشته باشد!

تاریخ انتشار و قیمت

پیش فروش این گوشی از ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در سایت وان پلاس آغاز شده و امیدواریم که خیلی زود راه خود را به کشور ما باز کند. این دستگاه در سه مدل مختلف با قیمت‌های زیر به فروش می‌رسد:

  • مدل ۶ گیگ RAM و ۱۲۸ گیگ storage (حافظه داخلی): ۵۴۹ دلار
  • مدل ۸ گیگ RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه: ۵۷۹ دلار
  • مدل ۸ گیگ RAM و ۲۵۶ گیگ حافظه: ۶۲۹ دلار

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Mix 3 : شاهکار جدید Xiaomi که رقبایش را کنار خواهد زد!

طراحی

بررسی OnePlus 6T را با نقد طراحی آن آغاز می‌کنیم. پس از عرضه‌ی دو پرچمدار زیبای OnePlus 5T و OnePlus 6، حال به نظر می‌رسد که وان پلاس، اوج هنر طراحی مهندسان خود را در مدل ۶T به رخ می‌کشد. در واقع ۶T نسبت به مدل ۶ فقط چند تغییر اساسی در طراحی داشته، اما این تغییرات آنچنان هنرمندانه صورت پذیرفته اند که ظاهر دستگاه را به کلی دگرگون ساخته اند.

اسلایدر وان پلاس

اسلایدر وان پلاس

هر دو سمت دستگاه از جنس شیشه می‌باشند که با فناوری جدید Corning Gorilla Glass 6 محافظت می‌شوند. طبق معمول، فریم دستگاه هم از جنس آلومینیوم می‌باشد. این گوشی در رنگ‌های مشکی تیره و مشکی آینه‌ای به فروش خواهد رسید. در واقع شما فقط می‌توانید از بین رنگ‌های مشکی، انتخاب خود را انجام دهید! البته انتظار می‌رود که در آینده رنگ‌های دیگری هم برای این گوشی عرضه شوند.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y9 : یکی از بهترین میان رده‌های تاریخ هواوی!

OnePlus 6T در رنگ‌های مختلف

OnePlus 6T در رنگ‌های مختلف

OnePlus 6T با سایز ۱۵۷٫۵*۷۴٫۸*۸٫۲ میلی متر و وزن ۱۸۵ گرم را نمی‌توان دستگاهی بسیار بزرگ نامید. بر روی قاب پشتی گوشی به جز دوربین دوگانه و یک فلش LED کوچک، هیچ چیز دیگری قرار نگرفته است. طراحی گرد لبه‌ها به همراه ابعادی مناسب و قاب پشتی تر و تمیز و صیقلی باعث می‌شود تا از در دست گرفتن این اسمارت فون واقعا لذت ببرید.

قاب پشتی ساده، اما زیبا

قاب پشتی ساده، اما زیبا

بر روبی لبه‌ی راست گوشی، به غیر از دکمه‌ی پاور، اسلایدر مخصوص وان پلاس (با تقلید از آیفون) وجود دارد که می‌توانید به وسیله‌ی آن دستگاه خود را میوت کنید. دکمه‌های تنظیم صدا بر لبه‌ی سمت چپ تعبیه شده اند و در زیر دستگاه هم یک پورت USB-C در میان دو اسپیکر استریوی قدرتمند جا گرفته است. این گوشی اگرچه جک هدفون ندارد، اما در درون جعبه یک تبدیل USB-C به جک هدفون قرار داده شده تا شما مجبور به دور ریختن هدفون‌های سیمی قدیمی خود نشوید!

بیشتر بخوانید: بررسی LG V40 : بهترین اسمارت فون تاریخ LG تا به امروز

تبدیل USB-C به جک هدفون

تبدیل USB-C به جک هدفون

نمایشگر

بررسی OnePlus 6T را با صفحه نمایش آن ادامه می‌دهیم. اوج هنر طراحی وان پلاس و بیشترین تفاوت این گوشی با OnePlus 6 در صفحه نمایش آن رخ نمایی می‌کند. نمایشگر زیبای این گوشی ۸۶ درصد از بدنه دستگاه را پوشانده و با حاشیه‌های بسیار باریک و یک notch بسیار کوچک در قسمت بالا، واقعا “زیبا” می‌باشد. این نمایشگر ۶٫۴۱ اینچی از نوع AMOLED بوده و با اینکه بسیار بزرگ است، اما نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ آن به همراه لبه‌های گرد و حاشیه پایینی بسیار کوچک باعث شده تا این اسمارت فون “غول پیکر” نباشد.

بیشتر بخوانید: بررسی ۲۰۱۸ Galaxy A9 : اولین اسمارت فون دنیا با دوربین چهارگانه

نمایشگر بزرگ و زیبا

نمایشگر بزرگ و زیبا

رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل این نمایشگر با چگالی ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ، شاید ظاهرا در مقایسه با دیگر پرچمدارهای ۲۰۱۸ پایین تر به نظر برسد و از نظر تبلیغاتی برای وان پلاس یک نکته‌ی منفی به حساب بیاید، اما واقعا چشم ما قادر به درک تفاوت‌های جزئی در این سطح از رزولوشن‌های بالا نمی‌باشد. به طور کلی، کیفیت تصاویر، رنگ‌ها و روشنایی این نمایشگر بسیار خوب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی HTC Desire 12s : تایوانی‌ها از رقابت باز مانده اند!

notch بسیار کوچک

notch بسیار کوچک

اما پس از Mate 20 Pro هواوی و به فاصله‌ی چند روز، حال OnePlus 6T هم با یک تکنولوژی جدید و جذاب نگاه‌ها را به خود جلب کرده است: استفاده از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای به جای حسگرهای اثر انگشت قدیمی. فقط کافی است تا انگشت خود را بر روی نمایشگر دستگاه قرار دهید تا کمتر از یک ثانیه قفل آن باز شود. این حسگر بسیار امن بوده و سریع پاسخ می‌دهد، هرچند ما متوجه شدیم که حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای Mate 20 Pro کمی بهتر و سریع تر از این حسگر پاسخ می‌دهد. البته به غیر از اثر انگشت، شما می‌توانید از ویژگی تشخیص چهره هم برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی پیکسل ۳ : دنیا را از لنز جدید گوگل تماشا کنید!

حسگر اثر انگشت درون صفحه ای

حسگر اثر انگشت درون صفحه ای

ویدیوی بررسی OnePlus 6T

 

بیشتر بخوانید: بررسی Honor Play : مخصوص گیمرها، محبوب همه‌ی کاربران!

مشخصات فنی و نرم افزاری

به بررسی OnePlus 6T از نظر مشخصات فنی می‌رسیم. طبق معمول، باز هم ما شاهد چیپست Snapdragon 845 برای یک پرچمدار ۲۰۱۸ اندرویدی هستیم. ۶ و ۸ گیگ رم به همراه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده اند. متاسفانه این گوشی دارای اسلات کارت حافظه جانبی نمی‌باشد.

با توجه به اینکه OnePlus 6 هم از چیپست Snapdragon 845 استفاده می‌کرد، اما عملکرد کلی OnePlus 6T (مدل ۸ گیگ RAM که ما تست کردیم) در باز کردن سریع اپ ها، اجرای بازی‌ها و عملکردهای چند وظیفه‌ای نسبت به مدل پیشین واقعا بهبود یافته است. به نظر می‌رسد کمپانی وان پلاس به خوبی توانسته تا نرم افزار را برای پردازنده‌ی گوشی اوپتیمایز کند. در تست Geekbench 4، گوشی OnePlus 6T توانسته تا نمره‌ عالی ۸۴۶۱ را کسب کند. البته در مقایسه با آن، اسمارت فون‌های آیفون X و Mate 20 توانسته اند تا از مرز ۱۰۰۰۰ بگذرند.

بیشتر بخوانید: بررسی nova 3 : میان رده‌ای فوق العاده قدرتمند از هواوی

جالب است بدانید، گرچه در استفاده‌ی روزمره، عملکرد مدل ۸ گیگ OnePlus 6T روانتر از OnePlus 6 به نظر می‌رسد، اما OnePlus 6 توانسته بود تا از Geekbench 4 نمره ۹۱۰۰ را کسب کند که بالاتر از نمره OnePlus 6T می‌باشد. به طور کلی، اگر به دنبال گوشی قدرتمند و سریعی برای استفاده‌ی روزانه و انجام راحت انواع بازی‌های اندرویدی هستید، OnePlus 6T گزینه‌ای مناسب است، هرچند که قوی ترین پرچمدار ۲۰۱۸ نمی‌باشد.

در بررسی OnePlus 6T ، باید گفت که در همان نگاه اول متوجه تفاوت عظیم نسخه‌ی اندروید آن با با یک اندروید استوک خواهید شد. OnePlus 6T با نسخه‌ی اندروید ۹ با رابط کاربری مخصوص وان پلاس، یعنی OxygenOS ران می‌شود. OxygenOS دارای ویژگی‌هایی است که آنها را فقط در گوشی‌های وان پلاس خواهید یافت: مثلا انگشت خود را از لبه به سمت مرکز نمایشگر بکشید تا منوی اپ‌های شما باز شود.

خوشبختانه OxygenOS دارای برنامه‌های از پیش نصب شده‌ی زیادی نیست و احتمالا از عملکرد، طراحی و سرعت بالای آن لذت خواهید برد. ژست‌های حرکتی جدید اندروید حتما برای شما قابل توجه خواهند بود. نمایشگر بزرگ، زیبا و باکیفیت OnePlus 6T هم کاملا مناسب دیدن فیلم و بازی کردن می‌باشد. به نظر می‌رسد قسمت صوتی و اسپیکرها، محلی برای کمتر کردن هزینه‌ی ساخت این گوشی توسط وان پلاس بوده اند. هرچند که اسپیکرهای این گوشی دارای صدای بلندی بوده و کیفیت قابل قبولی دارند، اما اصلا نمی‌توانید آنها را با اسپیکر دستگاه‌هایی مثل  LG V40 و HTC U12 و گلکسی نوت ۹ مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی nova 3e : هواوی مرزهای میان رده‌ها را جابجا می‌کند!

دو اسپیکر با صدای بلند

دو اسپیکر با صدای بلند

یکی از نقاط قوتی که در بررسی OnePlus 6T مشاهده کردیم، طول عمر بالای باتری آن بود. باتری ۳۳۰۰ میلی آمپرساعتی این گوشی می‌تواند بیش از یک شبانه روز پاسخگوی نیازهای شما باشد. مثلا در تستی که انجام شد، دیدن ویدیوی فول اچ دی با حداکثر روشنایی به مدت ۹۰ دقیقه، شارژ باتری را از ۱۰۰ درصد به ۹۰ درصد رساند که در مقایسه با دستگاه‌هایی مثل MI MIX 3 عالی می‌باشد. این گوشی هرچند دارای تکنولوژی شارژ وایرلس نیست، اما با استفاده از  Fast battery charging 5V 4A 20W خیلی سریع فول شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

دوربین

به بررسی OnePlus 6T از نظر دوربین می‌رسیم. در این رنج قیمتی، عملکرد این دوربین دوگانه واقعا خوب و عالی بود، البته نباید انتظار داشته باشیم تا دوربین OnePlus 6T با قیمت حدود ۶۰۰ دلار بتواند با دوربین دستگاه‌هایی چون آیفون XS MAX و پیکسل ۳ و Mate 20 Pro رقابت کند.

OnePlus 6T دارای یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی عریض با بازشدگی دریچه دیافراگم f/1.7 و ویژگی‌های OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکی) و PDAF (اتوفوکوس تشخیص فاز) و لنز دوم ۲۰ مگاپیکسلی f/1.7 عریض با ویژگی PDAF می‌باشد و خبری از لنز تله فوتو برای آن نیست. دوربین اصلی می‌تواند ویدیوهای ۲۱۶۰P را با سرعت ۶۰fps ضبط کند. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی عریض f/2.0 می‌باشد. توضیحات بیشتر را در زیر عکس‌های پایین که با دوربین اصلی OnePlus 6T ثبت شده اند بخوانید. ضمنا مثل دیگر پرچمدارهای ۲۰۱۸، دوربین OnePlus 6T هم از هوش مصنوعی پردازنده برای بهبود کیفیت عکاسی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y5 Prime ، میان رده‌ای مناسب برای سال ۲۰۱۸

در نور مناسب، تصاویر هم عالی می‌باشند

در نور مناسب، تصاویر هم عالی می‌باشند

به جزئیات درون تصویر دقت کنید

به جزئیات درون تصویر دقت کنید

این تصویر زیاد دلچسب نیست

این تصویر زیاد دلچسب نیست

اما هوش مصنوعی شرایط را بسیار بهتر می‌کند

اما هوش مصنوعی شرایط را بسیار بهتر می‌کند

بررسی OnePlus 6T : تصویر سلفی

بررسی OnePlus 6T : تصویر سلفی

تصاویر ثبت شده در نور نسبتا کم قابل قبول می‌باشند

تصاویر ثبت شده در نور نسبتا کم قابل قبول می‌باشند

تصویر با زوم 8X، به معنای واقعی کلمه افتضاح است!

تصویر با زوم ۸X، به معنای واقعی کلمه افتضاح است!

افکت بوکه

افکت بوکه

 سخن آخر

در پایان مطلب بررسی OnePlus 6T باید بگوییم، شاید گوشی‌های وان پلاس مثل گذشته ارزان قیمت نباشند، اما هنوز هم ارزش خرید آنها بالاست. اگر به دنبال اسمارت فونی “کامل” و “زیبا” می‌گردید، OnePlus 6T می‌تواند انتخاب خوبی باشد. هرچند بد نیست تا نگاهی به دستگاه‌های زیر هم بیندازید:

بیشتر بخوانید: بررسی ۲۰۱۸ Galaxy A9 : اولین اسمارت فون دنیا با دوربین چهارگانه

بیشتر بخوانید: بررسی Mi 8 Pro : تقلیدی قابل قبول از آیفون X

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XR : ارزان قیمت ترین آیفون ۲۰۱۸

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا