دانستنی‌های سلامتی

چند سبزی معطر که باید همیشه در خانه داشته باشید را بشناسید!

سبزی معطر

چند سبزی معطر که باید همیشه در خانه داشته باشد را بشناسید! در بیشتر خانه ها چند نوع سبزی معطر پیدا می شود که هر کدام خاصیت و کاربردی منحصر به فرد دارند. اما چند نوع سبزی خشک هستند که همانند ادویه جز مصرف روزانه بیشتر افراد شده است.

۳+

در بیشتر خانه ها چند نوع سبزی معطر پیدا می شود که هر کدام خاصیت و کاربردی منحصر به فرد دارند. هر کس بسته به علاقه اش از چند نوع گیاه خشک برای طبخ و مصرف روزانه استفاده می کند. معمولا آویشن، نعنا، پونه کوهی، ریحان و . . . چند سبزی معطر خشک پر کاربرد هستند که طعم ها متفاوتی به غذا می دهند. اما چند نوع سبزی معطر خشک هستند که همانند ادویه جز مصرف روزانه بیشتر افراد شده است. نت نوشت به شما کمک می کند تا چند سبزی معطر پر کاربرد و پر خاصیت را بهتر بشناسید و بتوانید از خواص آن ها بهره مند شوید.

پونه کوهی

پونه کوهی یک سبزی معطر است که بسیار شبیه به نعنا می باشد. این سبزی را بیشتر با نام “میرجور وحشی” می شناسند. در صورتی که نسبت به گیاهان و سبزیجات معمولا دچار حساسیت می شوید سعی کنید پونه کوهی را بیشتر و با خیال راحت تر استفاده کنید تا از آلرژی های گوناگون دور بمانید. البته این نوع پونه می تواند جایگزین پونه نیز باشد.

آویشن

 سبزی معطر Thyme

در صورتی که می خواهید آویشن را جایگزین پونه کوهی کنید، نسبت ۱ به ۱ برای این جایگذاری مناسب است.

این گیاه نیز بسیار محبوب و پر خاصیت است. آویشن از خانواده نعنا می باشد و طبعی گرم دارد. این گیاه با برگ های مختلف رشد می کند اما از لحاظ تاثیرات سلامتی بسیار شبیه به پونه می باشد. در صورتی که می خواهید آویشن را جایگزین پونه کوهی کنید، نسبت ۱ به ۱ برای این جایگذاری مناسب است.

ریحان

ریحان از سبزیجات بسیار خاص است که طعم ویژه ای را به غذا می دهد. بیشتر غذاهای ایتالیایی به خصوص سس های مربوط به غذاهای ایتالیایی از ریحان به صورت های تازه و خشک استفاده می کنند. آشپزی با ریحان تفاوت خاصی ایجاد می کند.

مریم گلی

sageSage

مریم گلی را نباید برای مدت زمان طولانی پخت چرا که عطر و طعم آن به کلی از بین می رود

این گیاه نیز با این که کاربرد کمی دارد اما طعمی تقریبا شبیه به پونه کوهی دارد. فراموش نکنید مریم گلی را نباید برای مدت زمان طولانی پخت چرا که عطر و طعم آن به کلی از بین می رود. استفاده از مریم گلی در پایان طبخ غذا عطر خاصی به آن می دهد.

رزماری

رزماری یک گیاه قوی است که می بایست همیشه چند شاخه از آن در آشپزخانه وجود داشته باشد. استفاده از رزماری کمی غذای شما را تند و تیز خواهد کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا